Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 2192 ggr
Liikea
2014-12-10 20:17

Kommer sakna gamla klassen & gamla skolan

Hej, jag tittade på årets- och gamla klassfoton nyss och blev plötsligt jätte ledsen. Jo, därför att jag och hela min klass kommer att skiljas åt. Vi går i en skola upp till 6an och nu går vi i sexan… Nästan alla kommer börja i samma skola men inte alla, inte hela klassen. :( Och vi kommer delas upp i B, C, D osv med en massa främlingar! DDDDDDDDDDDDDD,: Min skola är en jätte bra skola och den skolan vi ska börja i är så himla stor och massa folk med tusentals klasser i varje årskurs. Jag mår så dåligt just nu, jag älskar min klass! Vi har så mycket minnen ihop. Jag älskar min skola! Med alla snälla elever som gått där men nu slutat, hur skolan byggt upp skolgrejset och speciellt lärarna! <3 Men okej, mest av ALLT klassen! <3333 Som vissa lekar som hela klassen lekt tillsammans i alla klasser sen nån kom på att vi kunde leka den i typ ettan. hur våra faddrar skojjade med oss. Alla små teatrar som vi gjort, hur vi vattnade alla blommor i skolan tillsammans. När vi satte upp massa teckningar typ överallt i skolan på efterlysta (påhittade) karaktärer. När en katt kissade i sandlådan, oh juste… kattguld! Hur vi hållde andan (HELA KLASSEN) när vi for genom en speciell tunnel med bussen påväg till gympan. När killarna kom typ nakna och "hälsade på" i vårt omklädningsrum, och alla tjejer var påklädda. Det var typ tvåan och första & sista gången det hände. :,) Godisregnet, när vi sa korkade saker till folk som gick förbi utanför skolgården. När hela klassen kramades, jag kommer ALDRIG att glömma det. Vi sa att vi aldrig skulle glömma varandra och att vi betydde mycket eftersom vissa av oss hållit ihop sen dagis! När vi sprang bort i skogen och hela klassen gömde oss för lärarna och gjort spratt mot dom. Ja det finns mycket, detta är säkert så att ni tänker "det där är väl inget märkvärdigt"! Men för mig är det jätte viktiga minnen. Vi har haft det så underbart rolig skolgång på den här skolan!

Haringenregnbåge :(

Annons:
Flöffo
2014-12-10 22:20
#1

Jag går i 8:an nu och jag och min förra klass skildes också åt i 6:an. Det var också en jätte bra klass och alla stod varandra nära. De flesta går på ungefär samma skola, i alla fall så har alla minst en person som går på deras skola från mellanstadiet, förutom jag. Jag var den enda som kom in på den skola jag går i så jag var alltså helt ensam. Jag kan säga att jag har fått nya vänner, min underbara bästa kompis till exempel. 

Vi är inte lika nära varandra i den nya klassen men det är ingen som blir mobbad eller så. Ärligt talat är jag glad att jag var den enda som kom in, om det inte vore så kanske det hela hade varit annorlunda och det vill jag inte. Jag trivs och det kändes bra med en förändring. Du kommer få träffa nya människor och troligen även skaffa nya vänner. Tyvärr finns det ju inte så mycket man kan göra så det är bara att acceptera situationen. Försök att tänka positivt. Man kan ju alltid ha klassträffar :)

//Flöffo

Feelicia
2014-12-11 16:39
#2

Jag går i 6 an och bytte skola med mina 2 bästisar och jag har gått i den skolan i 3 månader och de känns som jag gått där hela mitt liv jag känner mig så hemma där och fått massa nya kompisar.

Min förra skola gick till klass 9 men min gamla klass var så stökig och de var alltid bråk..osv.

Du kommer säker få de bra i din nya klass!

[Lollo1402]
2014-12-11 17:03
#3

Åh! Jag blir också ledsen! Jag har världens bästa klass! Nu är det bara 1 termin kvar tills underbara 6c splittras:( Men styrke kramar till dig! Det kommer vara svårt i början, men gå bättre sedan!

Liikea
2014-12-11 17:47
#4

Tack :') Jag sa det på "samlingen" idag och alla hade tänkt samma, och vi började prata om klassresa för att vi kommer ju, skiljas åt… Sen pratade vi gamla minnen på rasten. Åh gud vad alla kommer ihåg för grejjer! :'D

Haringenregnbåge :(

Upp till toppen
Annons: