Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1125 ggr
[AnimalLover1]
12/11/14, 6:13 PM

Vad gör man med korkade människor?

Känner bara för att skriva av mig lite.. Vad gör man åt id*oter i skolan som mobbar en så mycket så att man känner att man bara vill slå ihjäl de? (då det är meningslöst att ta sitt eget liv). Alltså jag och mina fyra kompisar är typ mobbade, eller inte så men ja töntar typ - de tystaste i klassen som ingen vill vara med typ. (Och vill vara säga en sak, innan på gympan skulle vi dansa streetdance, och det var två rader, en rad med oss fem och andra raden var resten av klassen - 15st, sen skulle man visa upp, så vi fem fick visa upp för de 15 - så mobbad man känner sig då..) Och ja, också finns det ju "coola" personer, alltid är det så, det måste alltid finnas coola och töntiga. Ja, de coola är så fett elaka mot oss hela tiden, t.ex idag på gympan då, min kompis är den enda i klassen som duschar efter gympan, när hon gick ut ur duschen så sa någon av de "populära" någonting med: "ooh *kompis namn* porriporr", fan va oschysst. Sen så förra veckan så sa en kille i vår klass (som förut skickades till rektorn för han var rasistisk och kränkande mot mig) "hallå hur mår ni?", typ hånfullt. Då sa min kompis "bättre än dig", då fick han värsta damp och började kalla henne jävla arabjävel och sen jävla kinesjävel, och sen "jävla kinesjävel hoppas på gud att du brinner upp i helvetet" osv, sen fortsatte han kränka oss, då fick jag utbrott och sa typ "vad har dina föräldrar gjort med dig?" (Skulle inte sagt det men jag är ingen hackkyckling som håller tyst hur mycket att än kränker mig), då fick han ännu mer damp för att jag sa nåt om hans föräldrar. Sen kom hans två "coola" tjejkompisar, de tycker om att bitchblicka töntar som oss, då frågade de vad som hände, sen började de också kränka oss och säga fula saker, t.ex att min andra kompis var en hästk*k.. Osvosv, sen sa han att om jag säger nånting om hans föräldrar igen så kommer han skicka hans tjejkompisar på mig och slå sönder mig (för att killar får ju inte slå tjejer så att de börjar gråta). Ahhhh hatar de från månen och tillbaka. Dock har han killsen inte gjort nåt sen dess men hatar hon ändå från allt i 6:an.. Lovar att ingen orkar läsa detta men känner ändå att jag måste skriva av mig. Tack till de som läser och ger "råd".

Annons:
Liikea
12/11/14, 6:42 PM
#1

Okej, skit i dom. Själv skulle jag inte lyssna på honom och säga nåt, inte dumt. Om då han skulle skicka på dom där två tjejerna skulle jag bara slå ner dom (jag menar, 2 mot 5.). ;)  Nämen, skit i dom och försök vara snäll mot dom så dom inte känner någon mening med att vara dum mot er. Stå upp för er! Ni är ju ett stort gäng, fem stycken! Sjunk inte till deras nivå, men jag tycker du är modig som vågar säga ifrån.

Annars kan du ju skratta skojjfullt (typ som när man säger något "korkat" till en kompis te.x) när han säger något dumt och börja typ jaga honom elr nåt. xD Då kännar han inte att det går att trycka ner er typ. 

Förlåt om texten blev konstig men skriver från mobilen. :)

Haringenregnbåge :(

LillyAmanda
12/11/14, 6:49 PM
#2

Jag orkade läsa. Jag tycker att ni borde kontakta rektorn eller prata med era föräldrar så dom gör det åt er, för såhär får man INTE hålla på. 

Jag har själv problem med mobbing i klassen, men det är mer blickar och utfrysning (tyst mobbing). 

Jag ger nog inte jättebra råd, men kontakta rektorn och berätta ALLT, även det ni sagt och gjort så att hela bilden kommer fram och inte bara dem andras. Hoppas på att det blir bättre.

**//Amanda

[kerstinthemilklover]
12/11/14, 7:13 PM
#3

Vad gör man med korkade människor?
Utöver att berätta för lärare, rektorer så kan man irritera dem tills de ger upp.
Ni är ett gäng på fem personer, sträck på er och ha det kul utom de andra. Gör massa roliga saker och ha kul på fritiden. Må bra i erat gäng och var glada.  Och precis som #1 säger, strunta i de som är puckade i klassen. De kommer att finna det väldigt irriterande om ni i ditt gäng har det bra och är glada lyckliga människor, och förhoppningsvis tar du knäcken på elakheterna med godhet.

Scorpio97
12/11/14, 7:28 PM
#4

Jag mer eller mindre frös ut mig själv i början av mellanstadiet, eftersom jag helt enkelt inte orkade vara med folk. Jag var alltså själv på raster och så, vilket gjorde att folk uppfattade mig som underlig. Eftersom jag gick i samma klass ändå upp till åttan så satt det såklart kvar även när jag började bli mer social. Sen fortsatte jag vara den tysta i klassen, och hade väl lite "pluggis"-stämpel, men det brydde jag mig aldrig om. 

Det var en kille som gärna hackade på mig. Han störde sig helt enkelt på mig, och försökte hela tiden hitta svaga punkter. Han försökte med att jag var finsk, att min pappa var alkoholist, att jag var konstig osv. Och jag upptäckte ganska snart att det bästa försvaret var att le och antingen vara tyst eller säga något liknande tillbaka, eller att bara gå därifrån. Ibland provocerade det honom till att försöka med värre saker, men oftast gav han bara upp. Sen hände det i början att han fick med sig andra från klassen, men då körde jag bara samma metod. För om inte jag blev ledsen eller arg, så var det inte så roligt. Sen såg jag alltid till att vara artig och trevlig mot honom (av den enkla anledningen att det retade gallfeber på honom). Tillslut tyckte ju dom andra att han var taskig och då slutade han mer eller mindre. Men jag antar att det såklart är svårare om det är fler personer som håller på.

Sen är det såklart inte okej hur dom behandlar dig/er, och det är något ni bör försöka ta upp med lärare, föräldrar och rektorn. Men jag vet att det på vissa skolor är väldigt svårt att få hjälp, eftersom lärarna och rektorn helt enkelt inte vill se problemet för att det är lättare att bara ignorera det. Vilket såklart är väldigt tråkigt.


//Jessie

00eme05
12/11/14, 7:48 PM
#5

okej skicka sin tjej på dig? Vad tror han? Att hans tjej är någon hund som han kan hota människor med?

Han verkar absolut inte mogen alls och verkar inte ha tungan rätt i mun som man säger! Jag tänker absolut inte säga "Bry er inte om dem, dem är bara tramsiga." För såklart dem är tramsiga. Men bara för ni inte hänger med dem betyder de inte att ni inte har makt.

använd makten. Säg till en lärare, för över till rektorn, och prata med föräldrar. Och om ni tänker "men vilka mesiga handlingar" så kan jag säga att det finns inget som man hatar mer än att först bli utskälld på skolan av rektor, och sedan komma hem och få husarrest för ens föräldrar fått samtal om vad som faktiskt hänt.

Sedan så kommer dem säga hur fegt det var av er att skvallra. Men gå därifrån. Dem säger så för dem sedan ska kunna vara elaka, och veta att ni inte kommer våga säga till.

Men jag vill att alla mobbade ska ha tanken, "Kan man aldrig ta sig ur lådan själv, får någon bära upp dig".  Och säger ni till så visar ni inte feghet. Ni visar mod för att våga sätta dit dem. Ni visar att ni inte tolererar att någon hackar på er. Och dem kommer säkert försöka att trycka ner er. Men stå på era ben. Visa att ord inte skadar er. Jag tror på att ni kan ta er ur denna onda cirkeln. Jag tror på att ni kan hjälpa varandra. Och jag vill att ni ska veta att vuxna runt omkring, hjälper er. vad som än händer.

Men jag vill inte att ni retar upp dem. Försök att inte prata med dem. Så kan ni undanhålla mycket bråk.

Lycka till! 👍

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[AnimalLover1]
12/11/14, 8:00 PM
#6

Tack för svaren alla 💕 Vi har inte tagit upp allt det med läraren, rektorn och så för vi vill inte att det ska bli världens grej av det och att hela skolan kommer hata oss sen. Sen sa han att han skulle be sina två tjejkompisar att slå mig, inte alla oss fem, utan de skulle bara slå sönder mig. Och bland det jobbigaste är ju att typ de ger oss bitchblickar så fort vi går förbi de, vi bara går förbi de och då bara blänger de på oss. Ibland säger de elaka saker väldigt diskret. Eller när vi fick skäll för att vi kom försent till lektionen för vi skulle hämta böcker hemma hos min kompis, då frågade läraren surt ifall hon bodde i andersberg (långt bort), då fejkskrattade de ihjäl sig typ. Sen när han killen kränkte oss så försökte min kompis vara stark och inte ledsen, så hon liksom log och visade att hon inte var rädd, men då bara han sa "asså kan du fan sluta le! Ditt leende gör mig illamående"..

Annons:
Liikea
12/11/14, 8:20 PM
#7

#6 det där med leendet. Fortsätt le! Det är en av det bästa grejerna du kan göra enligt mig. Och säga till någon om vad som händer också! Men om han säger detdär med att han vill att ni ska sluta le och att han mår illa. Fortsätt! Varför ska han bestämma att ni inte ska le, och ni vill väl inget annat än att han ska må illa? Le överdrivet. Dom kommer tröttna när ni bara är vänliga. Du kan ju hota med att polisanmäla om han säga att han ska skicka sina brudar på dig? Herregud?! Han förstår säkert att du är för stark och envis för honom!

Haringenregnbåge :(

Liikea
12/11/14, 8:21 PM
#8

För man får faktiskt inte hota med att nån ska slå sönder en. Det är inte okej!

Haringenregnbåge :(

[kerstinthemilklover]
12/12/14, 7:23 AM
#9

Jag håller med Liikea, Det är verkligen inte okej med hot. Det är faktiskt så att den som hotar dig med våld för att du vill bli behandlad med respekt bör bli avstängd från skolan.
Och om du säger till rektorn lärare skolsyster och skolkuratorn så är det inte du som "gör en grej" av det. Det är faktiskt så att den där grejen har mobbarna själva gjort. Det som du gjort är bara att dra bort gardiner och visa lärarna ett fönster in till verkligheten. Sluta att ta på dig ansvaret för mobbarnas idioti.
Du är värd så mycket bättre!

hamstertokiglisa
12/12/14, 3:13 PM
#10

Istället för att tycka ditt gäng är ''töntar'' och att ens tänka på att dom andra tycker det, sträck på er och klassa dom andra som töntar. För det är just vad dom är, RENA TÖNTAR. När dom säger någonting, börja prata lite med dina kompisar och låtsas som ingenting. Visa att ni inte bryr er,  le och var som vanligt. Även fast ni tar åt er, vilket absolut inte är så konstigt, skit i dom! Om ni låtsas inte bry er, eller faktiskt slutar att bry er, så kommer dom snart att sluta och inte tycka det är kul längre.

Om dom fortsätter hade jag själv skällt ut dom, verkligen skällt ut dom. Det är inte ni som ska vara rädda för dom, det är dom som ska vara rädda för er. Jag förstår att det känns jobbigt, men var stark ❤️

När jag gick i högstadiet så samlades alla tjejer en gång i veckan med en kurator som hjälpte oss tjejer att få bättre relation med varandra. Våran klass bråkade väldigt mycket med varandra, och där var det även en tjej som blev mobbad. Efter alla samtal med gruppen där vi hade gruppövningar, samarbetsövningar och där vi bara pratade ut och löste, blev klassen mycket bättre! Skulle rekommendera det starkt! Det är bara att prata med rektorn eller mentor så fixar dom det säkert :)

När väl tjejerna slutar med alla blickar och sådant, så tror och hoppas jag på att killen också slutar när han längre inte har någon på sin sida.

[AnimalLover1]
12/12/14, 5:20 PM
#11

Tack allihop för svaren ochd stödet ❤️

Flöffo
12/12/14, 6:42 PM
#12

När någon säger något elakt till mig brukar jag bara hålla med, även om jag vet att det inte stämmer. T.ex "Du är ful." Jag: "Okej." Så kan man hålla på så, alla som har varit elaka mot mig har gett upp nu bara för det. cx

//Flöffo

whysoserious
12/12/14, 9:14 PM
#13

Har varit med om exakt samma sak, vi var också en grupp på 5 faktiskt haha :D Vi var töntarna i klassen under hela högstadiet (förutom slutet av nian), vi var utfrysta och vi hörde när de i klassen snackade skit om oss. Samtidigt tyckte vi stt vi själva var efyerblivna (eftersom alla andra tyckte det), vi kände oss speciella eftersom vi bara var för oss själva och vi blev väldigt osäkra nör vi var tvungna att samarbeta ensamma med nån random i klassen! Men så på sommarlovet mot nian kände vi bara att: fan, vi pallar inte 1 år till med denna skit. Så vi började skriva lite allmänt med klasskompisarna på Facebook (de som inte var elaka mot oss), och vi ändrade inställning och attityd gentemot oss själva. Vi tänkte att "nu ska vi också bli coola" haha så töntigt nu nör jag tänker på det i efterhand, i gymnasiet slutade allt vad "cool eller tönt" heter vilket var sjukligt skönt. Men iaf, vi (eller ah, 3 av oss i gruppen) ville verkligen ändra våra liv i skolan så vi blev mer sociala genom att säga hej till de som var schyssta mot oss på morgonen. Och nör man hade samarbeten tog jag mod till mig och försökte prata med klasskamraterna. När vi väl kommit in i klassen lite mer så retades killarna och kallade oss för "plugghästar" (vi pluggade inte ens, men de antog det eftersom vi ansågs vara töntar haha…) och då fick jag och en av tjejerna i vår grupp damp och skällde ut de två killar som retades, vi sa exakt som vi kände och hela klassen kom och kollade på med stora ögon hehe, efter detta blev allt otroligt mycket bättre!!! Resten av nian var helt otrolig och vi blev riktigt goda vänner med vissa ur klassen som jag faktiskt har kontakt med än idag. Den där utskällningen var ifs inte 100% allvarlig då vi skämtade lite, men vi menade allt vi sa vilket killarna förstod. Killarna skämt-retades även när de sa "plugghästar", dom vågade bara säga så till oss eftersom att vi börjat bli bättre vänner just då. Men om man hört att man är tönt, efterbliven, störd dagligen sedan 7e klass så blir man fan förbannad även om det är menat som ett skämt hehe ;) Vill bara säga att bara för att klassen är så uppdelad idag, så behöver det inte förbli på detta viset. Stå upp för dig själv och låt er inte trampas ned! Om jag för 3/4 år sedan (åttan) visste att jag skulle vara som jag är idag (tvåan gymnasiet) hade jag tyckt att "woow jag kommer bli riktigt cool på gymnasiet och få skolans snyggaste pojkvän, jag kommer ju bli aspopulär" dock tänker jag inte på det viset längre vilket är sååå mycket bättre! Jag anser inte att någon på skolan är populär eller tönt, och jag ser inte mig själv som en inkompetent/osocial/töntig/feg (och allt vad jag nu tänkte om mig själv förr) person längre :) har snarare fått mycket bättre självkänsla och tvivlar sällan på min personlighet längre. En fördel är om du har en vän med dig, ännu bättre om hela din grupp vill samma sak såklart. Men jag hade speciellt en tjejkompis i gruppen (som jag varit bästis med sen jag var mindre) som jag går i samma klass som idag på gymnasiet. Vi bestämde oss tillsammans för att förändra, vill man så kan man! Så sa hon alltid när jag tvivlade :) så se till att stötta varandra och säg absolut inte "vi är töntar" till varandra (även om det är så ni tänker) säg istället att ni är lika bra som alla andra och det ska ni fan bevisa för klassen!! ;)

Annons:
[AnimalLover1]
12/12/14, 9:30 PM
#14

#13 Tack för svaret :) Jo, vi (jag och min bästis sen 3åesåldern) tyckte att vi kunde ändra oss o va coolare, men jag tänker, varför ska jag ändra på mig själv för att folk ska tycka om mig? Och jag vill inte bli vän med de som varit elaka heller.. Vi har vart de blygaste o tystaste sen fyran, och alla ser oss som töntar så även om vi är vän med någon "cool" skulle de tycka att det är pinsamt att vara med oss. (Haha detta har till och med hänt, att en tjej tyckt det är pinsamt att vara med oss och hennes kompisar bett henne att sluta va med oss eftersom vi tydligen var dumma i huvudet (vi alla gick då i samma klass) Så som som du skrev kände vi också (jag å min bästis då vi inte lärt känna de tre andra än) - pallar inte med denna klassen i ett år till.. Nu i sjuan bytte alla klasser och vi lärde känna nya vänner (som också ansågs som töntar i deras klass, asså vill inte säga det men alla tror väl att vi är värsta töntgänget ahhaahah), men det finns ju två elaka o coola tjejer i denna klassen också, så aaah, ska stå ut med de i minst två år till..

jossan...
12/13/14, 11:44 AM
#15

tycker på ett sätt inte att man ska va tyst och ta skiten, men då ska man helst säga oskyldiga saker på ett sarkastiskt sätt för då blir dom typ sjukt sura o sedan om det kommer upp bland lärarna så får dom all skiten om du fattar vad jag menar;)

Gud vad bra jag stavar…

Upp till toppen
Annons: