Annons:
Etikettövrigt
Läst 2908 ggr
hamstertokiglisa
12/12/14, 10:57 AM

Bolibompa

En sak som jag verkligen inte kan släppa, tänker typ på det jätte ofta :P

Att Bolibompa har varit i rymden!? (inte på riktigt då)

Jag kommer ihåg det sååå väl, att programledarna va i en rymdraket och sen va det nån gul hand med också? Det kanske inte ens va bolibompa, men jag har såå för mig det.

Jag kommer liksom ihåg när jag sen fick höra att Bolibompa skulle utspela sig på jorden sen, och när dom sa det så sprang jag till mamma och sa det 😂

Tror det var runt år 2000-2005? 

Jag kommer inte släppa tanken förrän jag fått svar, måste verkligen veta. Men alltså:

Bolibompa utspelade sig i en rymdraket ett tag, sen var det som en stor gulhand som typ var inlåst i ett galler, som de tog fram ibland.  Sen typ en dag sa de att de skulle lämna rymden och åka ner till jorden igen. osvosv. 

Det här kanske bara var i en vecka, eller ett år.  Ingen aning, kommer bara ihåg det så väl. Ingen av mina kompisar kommer ihåg det i alla fall, men nån av er kanske gör det?

Som sagt så kanske det inte ens var Bolibompa, men jag är nästan säker på det.

(frågar er eftersom att många kollade säkert på bolibompa under den här tiden)

Annons:
Skogsraah
12/12/14, 11:09 AM
#1

Du menar inte Tillbaka till Vintergatan eller någonting? 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Lia
12/12/14, 11:20 AM
#2

#1 Tänkte också på det ^^

hamstertokiglisa
12/12/14, 12:58 PM
#3

#1 #2 Jag har tänkt också tänkt på det, men Bolibompa program ledarna var väl inte med i det?

Lia
12/12/14, 2:43 PM
#4

#3 Jag vet faktiskt inte, för jag minns knappt bolibompa :P Såg det runt 2000 ungefär och då minns jag inte vilka som jobbade då.

Moalinn
12/12/14, 3:57 PM
#5

Jag är rätt säker på att programledarna inte var med i Tillbaka till vintergatan utan det var skådespelare. Jag är en av de som totalt älskade tillbaka till vintergatan när jag var liten, halvt obsessed liksom haha!

TS, om du går in på sv. wikipedia.org och sök på bolibompa så kommer det en lista på tidigare programledare. Om du kan/kommer ihåg så kanske du kan säga vilka det var som var med i programmet så kanske vi kan hjälpa dig utifrån det?

Däremot är jag ganska säker på att det är någon av "vintergatorna" du pratar om, det mesta stämmer in förutom programledarna.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

hamstertokiglisa
12/12/14, 4:29 PM
#6

Han Markus var nog med, för jag kommer ihåg att det var första gången jag såg honom då :) Det kan kanske vara Tillbaka till vintergatan, för det kollade jag på ibland, men jag kommer ihåg att dagen efter så visade jag min mamma att dom var på ''jorden'' igen. Har det hänt så på Tillbaka till vintergatan, att dom sedan har åkt ner till jorden? :P #5

Annons:
Moalinn
12/12/14, 4:53 PM
#7

#6 Markus? Ser ingen som heter Markus, haha. Jag var inte många år när jag såg de här (aka minns inte för hela min barndom är väldigt suddig) så jag vet faktiskt inte om de åkte till jorden någon gång men det kan jag mycket väl tänka mig att de gjorde. :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Naathaliiiie
12/12/14, 7:33 PM
#8

men, åh, kommer också ihåg! den gula ''handen'' hette typ Sverker eller något? 😉kommer ihåg att jag tyckte namnet var lite roligt…
men vad det var för program kommer jag inte ihåg 🤔


AmandaJE
12/12/14, 9:15 PM
#9

Tror jag vet vad du menar! Såg inte på det så ofta, men det var inte tillbaka till Vintergatan om vi tänker på samma sak i alla fall! 😃

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Scorpio97
12/12/14, 10:14 PM
#10

Känner inte igen det själv, men blev nyfiken och googlade lite. Det finns en Markus Granseth som var programledare för Bolibompa 2005-2009 samt 2010-2013. Han står inte med på bolibompas wikisida, men på hans sida står det. 

Vet dock inte om det hjälpte något? (: 

Försökte googla om Vintergatan har varit på jorden nån gång, men hittade inget. Själv tyckte jag den serien var läskig, så jag kommer inte ihåg den speciellt mycket.


//Jessie

AmandaJE
12/12/14, 10:49 PM
#11

Vintergatan har varit på jorden flera gånger, men finns ingen gul hand med där vad jag vet, men alltså åhh vet vad du menar (tror jag) men minns inte namnet 🤔😃

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Moalinn
12/12/14, 10:56 PM
#12

Ja, nu när du säger efternamnet så stämmer det att Markus har varit programledare. Jag kan däremot inte komma ihåg att han har varit med i något program men jag är lite för gammal för att komma ihåg något som visades runt 05.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
12/12/14, 11:02 PM
#13

Haha TS, maila SVT och fråga 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
hamstertokiglisa
12/13/14, 11:37 PM
#14

Jag måste verkligen veta vad det är, åh.. Ska mejla svt! 😃

Har tänkt på den gula handen och allt sedan två år tillbaka, kan verkligen inte släppa det :P Ska se ifall jag får svar, skulle va skönt att äntligen få veta vad det är för något.

[Lindizen]
12/13/14, 11:44 PM
#15

Känner verkligen igen detta. Men det enda som kommer upp när jag tänker på bolibompa är han där Johan med sin kanin Pipen. Har liksom stopp i hjärnan, så skriv gärna här när du vet - för jag vet vilket du menar och det är irriterande att jag inte kommer på namnet hahaha

hamstertokiglisa
12/13/14, 11:58 PM
#16

Skriver direkt när jag fått svar, mejlet är i alla fall skickat! :D 

Många verkar ju i alla fall känna igen detta, då måste det ju finnas något program eller liknande om det här 😃

Rebornbabyn
12/20/14, 11:58 AM
#17

Vad skrev du i mejlet? :D

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Saaara
12/21/14, 1:29 AM
#18

Alltså aww vilken nostalgi känsla man fick nu!! :)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Upp till toppen
Annons: