Annons:
Etikettövrigt
Läst 1273 ggr
[[Mellebelle]]
2014-12-12 12:28

hackare

det är en kille som jag vet vem det är som har hackat sig in på min fb och gjort en massa konstiga inlägg på citiborad, Han skrev ett :* mitt från ingenstans sen frågade jag om de var han så gjorde han ett till. så man vet ju att det är han. Före första har jag ju bytt lösen på facebook men han kan fortfarande va inne på min citiboard och lägga in anonnser, de e väl för att han inte tryck  bort det?

jag vill varna folk för honom men jag kan ju inte skriva ut hans hela namn för då kan han anmäla mig. Men kan jag skriva hans förnamn och vart han bor?  säger ju inte vem han är precis.

Annons:
[[Mellebelle]]
2014-12-12 12:29
#1

och jag kan väl inte anmäla han heller då jag inte har nått bevis?

[SisselaJ]
2014-12-12 13:37
#2

Har inte Facebook någon funktion man kan använda sig av när man blivit hackad? Jag vet inte om de har det men de borde verkligen. Det är inte alls okej. stäng ner ditt konto annars.

[[Mellebelle]]
2014-12-12 14:49
#3

har anmält han men dom tog inte bort han.. det verkar iallfall ha fixat sig nu ha bytt lösen överallt o blocka skithögen

cookies
2014-12-12 15:16
#4

Vanligaste problemet till att någon blir "hackad" är att någon ser dig skriva in ett lösenord eller gissar sig till vad det kan vara. Därför skall man aldrig använda personnummer, namn på folk man känner osv. Byta lösen brukar fungera för att få bort folk :)

MsSofieG
2014-12-12 17:22
#5

Du kan gå in på dina inställningar i facebook och kolla på vilka enheter och webbläsare du har/är inloggad på och där kan du välja att rensa allt så måste man logga in igen från alla webbläsare och enheter där den varit autoinlogg förrut. Jätte bra att använda om man glömt logga ut någonstans eller om någon lyckats komma in på ens konto.

Upp till toppen
Annons: