Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 930 ggr
[KB46ghx]
2014-12-22 02:06

Hjälp ska jag eller inte?

Om du vill komma direkt till problemet hoppa över detta stycket. Detta inlägget kanske inte är på rätt "tema" eller vad det nu heter, men jag vill ha respons av andra tonåringar med ungefär samma värderingar som jag så jag skriver här. Okej det är såhär att jag ska till Spanien med min konfirmation i sommar. Jag var jätte glad först, men jag har börjat tveka nu på sistone.. Det är liksom som om det är en tyng över mig som säger "åk inte" vet inte vad det beror på. Sen trivs jag inte i gruppen heller. Ska jag hoppa av eller inte?

Annons:
Scorpio97
2014-12-22 12:52
#1

Jag påbörjade min konfirmation, men hoppade av innan lägret. Jag trivdes hyfsat i gruppen, men det var inga jag trivdes jättebra med. 

Jag gjorde det främst för att jag insåg att det känns fel för mig att konfirmera mig när jag inte är troende. Jag vet att dom flesta i gruppen inte heller var det, men för mig kändes det fel. Jag är dessutom väldigt hemmakär och att åka bort över en vecka med i princip bara främlingar kändes inte heller bra. Så jag litade på magkänslan och hoppade av.

Sen vet jag att dom som åkte hade otroligt roligt, och dom är fortfarande väldigt tajta trots att det är några år sedan jag skulle ha konfirmerat mig, Men jag har faktiskt inte ångrat mig alls. 

Men det är ju bara du som kan avgöra om det är något du vill göra eller inte. Är det bara att du inte trivs i gruppen, eller är det något annat också?


//Jessie

Skogsraah
2014-12-22 17:39
#2

Är det något inom dig som säger nog starkt att inte åka tycker jag inte du ska göra det. Kan du kanske komma fram till vad det handlar om? Trivs man inte nog bra i en grupp kan det absolut ha med det att göra. Sedan kanske du inte är troende eller tycker det är nog givande/intressant?

Om det är just resan till Spanien du inte vill med på kanske det har att göra med att du inte vill resa så långt? Särskilt om du inte trivs i gruppen?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Halcyon
2014-12-22 18:00
#3

Tycker absolut att du ska ta chansen att följa med!

Har varit i samma situation såå många gånger, mitt konfirmationsläger var i fyra veckor, jag var jättenervös och orolig innan, men det är en sån otrolig erfarenhet nu i efterhand och jag hade så fruktansvärt kul! Sen åkte jag även till Frankrike med en annan grupp, hade bara med mig en kompis och var även osäker på om jag verkligen ville innan det också. Det var inte det bästa jag gjort, men oj vilken erfarenhet! Även om man hoppar på en sådan grej så är det sällan man ångrar det efteråt. You only regret the chances you didn't take som man brukar säga. :)

we're always chasing that paradise

[KB46ghx]
2014-12-22 18:14
#4

Tack då mycket för svaren. Tror endå att jag skall åka. :)

Upp till toppen
Annons: