Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1691 ggr
dicaprioswf
2014-12-23 20:02

hatar killens bästa kompis

Jag har börjat träffa mitt ex som jag var tillsammans med för två år sedan igen, allt mellan oss är skitbra och vi båda tycker om varandra väldigt väldigt mycket. Men till problemet, jag verkligen HATAR hans allra bästa killkompis och har typ alltid gjort det också. Jag går såklart inte runt och hatar honom utan anledning, utan jag hatar mer honom för att han hatar mig. Jag har ingen aning om vad jag har gjort honom alls, men han behandlar mig bara otroligt dåligt, snackar skit om mig och säger saker om mig till killen jag dejtar, saker jag verkligen inte tycker är okej.

Som ett exempel från idag, han frågade min kille vad han gjorde och då svarade han att han var med mig, då sa hans kompis typ "Alltså varför är du ens med henne, riktigt jävla slampig tjej ju. Step up your game liksom, herregud" HELT utan anledning. Jag personligen tycker att det är väldigt jobbigt, jag har ju liksom aldrig gjort honom något som gör att det är okej för honom att säga sådant om mig. Det är klart att jag tar åt mig liksom, inte speciellt kul att vara så ogillad av killens bästa vän när de umgås väldigt mycket, festar tillsammans osv vilket såklart leder till att jag är tvungen att ha med honom och göra också. 

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra egentligen, men det är ju otroligt jobbigt att det ska vara såhär mellan oss när de är så nära vänner. Jag tror inte att min kille förstår hur det känns heller riktigt, han tar det nog mer som något ironiskt och tror att hans kompis skämtar eller något, men så är det ju verkligen inte. Känns nästan som att hans kompis försöker förstöra mellan oss och göra så att min kille tycker illa om mig också, vilket inte är så kul att behöva gå runt och oroa sig över. Någon som har något tips på vad jag kan göra, eller som kanske har någon aning om varför han inte tycker om mig?

Annons:
linn8
2014-12-23 20:09
#1

Du kanske kan prata med honom? Fråga varför han gör som han gör?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

[MikeW]
2014-12-23 23:36
#2

Fråga: Om han säger sånt om dig till din pojkvän och han fortfarande ens umgås med honom vilken sorts pojkvän är han då?

Om min kompis snackade skit om min pojkvän och sa såna saker om honom då skulle jag säga hejdå till den kompisen. 

Är din pojkvän fortfarande bra kompis med han även om han säger såna skitiga saker om dig, kanske du då borde fråga dig vad för sorts förhållande du och din pojkvän ens har.

Scorpio97
2014-12-23 23:48
#3

Jag håller med #2, men tycker du kan prova att ta ett ordentligt snack med din pojkvän, och förklara hur jobbigt du tycker det är. Om han fortfarande inte säger åt sin kompis utan låter han fortsätta, så tycker jag inte att han verkar som en speciellt bra pojkvän.


//Jessie

[M1nho]
2014-12-24 00:00
#4

Jag tycker din kille borde säga till honom!
Min pojkväns kompis var elak mot mig i början när vi träffades. Snackade skit och såna saker. Till slut fick min pojkvän nog och sa till honom. Sen dess har han inte sagt ett ord.

[SisselaJ]
2014-12-24 00:57
#5

Skulle aldrig gått med på att någon snackade skit om min pojkvän! Det är mitt ansvar att stå upp för honom och inte tillåta sådant. Ta ett snack med din kille och säg som det är!

Olivia8383
2014-12-26 01:52
#6

Tycker också att du kan snacka med din kille. Berätta för honom, om han är en rintigt bra kille så kommer han att fatta. :) När jag ser hur kompisen agerar så tror jag att det kan va av avundsjuka. När din pojkvän nu har skaffat flickvän så kan kompisen säkert ibland känna sig lite utanför och det kan vara därför han ger sig på dig så. Det är absolut ingen ursäkt för honom för han borde verkligen skärpa sig! Ta och snacka med din kille så tror jag att det kommer att ordna sig. ;) Lycka till!

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Annons:
00eme05
2014-12-26 16:04
#7

En sak jag reagerade riktigt starkt på. Varför i hela *** tillåter din pojkvän att hans kompis "skämtar" om att du är en slampa?! Om han nu tror att hans kompis skämtar. Vissa saker sätter man gräns på! Även om det är sin bästa vän!

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

laddare
2014-12-27 00:11
#8

Herregud, om någon skulle sagt något liknande om min pojkvän till mig skulle jag blivit rasande.

 Samma sak gäller om någon skulle sagt så till min pojkvän om mig. Om han inte skulle försvarat mig så vet jag inte vad jag skulle gjort. Mest troligt dumpat honom. Det finns ingen chans att det är okey att bara låta det vara om någon säger så om ens partner ELLER ens om det bara är en vän ??!

DU borde stepa up your game!!

Upp till toppen
Annons: