Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1027 ggr
[EllenAlicia]
2015-01-01 14:43

sova "rätt"

Jag vaknar kl1 varje dag och lägger mig kl 4. jag försöker lägga mig tidigare men jag sommnar inte tills kl 4 ändå. jag kan heller inte vakna tidigare för jag somnar bara om. hur ska jag försöka rätta till timmarna jag sover och är vaken?ska jag va vaken en hel natt och lägga mig tidigare eller på nått sätt vakna tidigare så jag sommnar tidigare? :/

Annons:
Bill&Bull
2015-01-01 14:47
#1

Nog bättre att du går upp tidigt på morgonen och sedan lägger dig tidigare på kvällen, kommer nog vara trött men du får stå ut :)

||My Love For Animals Is Immortal||

Scorpio97
2015-01-01 14:48
#2

Jag har varit vaken en hel natt några gånger när jag verkligen behöver ställa om. 

Annars se till att du inte kan somna om. Sätt alarm och lägg mobilen/vad du nu har som ringer långt ifrån sängen. Då måste du kliva upp och stänga av, och då är det bara att se till att hålla sig vaken till kvällen.


//Jessie

Maria
2015-01-01 15:09
#3

Är man ledig och inte går i skolan eller jobbar så kan man ju ta det långsamt en timme varje dygn. Då får man nog använda klockan för att det ska fungera.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[EllenAlicia]
2015-01-01 15:15
#4

jo jag har försökt att ändra långsamt och så.. ja har minst 4 alarm på morronen och min mamma som väcker mig men idag vakna jag tillomed kl2 :c

Scorpio97
2015-01-01 15:16
#5

#4 Sover du fast alarmen låter, eller vaknar du och knäpper av dom?


//Jessie

Frosstis
2015-01-01 15:26
#6

Dygna. Det håller jag på med nu, e såå trött men ska hålla mig.

Annons:
NordicSunset
2015-01-01 16:32
#7

Dygna inte. Du säger ju att du lägger dig 4, gör så men ställ väckarklockan på typ 8. Så vaknar du hur jobbigt det än är! Gå upp och gör något som får dig att hålla dig vaken. Då blir du trött på kvällen och lägger dig i tid? :)

Be the best version of you.

  • Zoella
[EllenAlicia]
2015-01-01 17:00
#8

#5 olika. och ibland råkar jag trycka på stäng av ist för snooze för jag är så trött så då vaknar jag verkligen inte.

#6 de är nog enklast

#7 jag kommer nog inte ens höra alarmet och om jag gör de kommer jag säker halv sova så jag kommer somna om direkt :/

Scorpio97
2015-01-01 17:04
#9

#8  Är du trött på dagtid också?  Vissa brister (exempelvis järn- eller d-vitaminbrist) kan göra en väldigt trött, så det kan ju vara något att kolla upp.


//Jessie

[EllenAlicia]
2015-01-01 17:08
#10

#9 jag sitter bara i mitt rum så vet inte x)

Scorpio97
2015-01-01 17:14
#11

#10 Fast jag känner om jag är trött eller inte även om jag inte gör något. Men då tycker jag att du ska kolla upp dina värden ändå (:

Annars är det bara att försöka tvinga dig upp när klockan ringer oavsett hur trött du är. Precis som #3 säger kan det vara enklare om man kan göra ändringen långsamt. Imorgon kanske du har klockan på tolv, dagen efter halv tolv osv. (Eller långsammare om man behöver det)

Sen kan man ju prova att dygna om man vill, men det kräver ju ändå att du kliver upp i rätt tid morgonen efter.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: