Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 2245 ggr
powerade
1/1/15, 4:41 PM

känner mig så äcklig..

Jag har legat med en kille jag var tillsammans med för 4 år sen.. Var ungefär en månad sen de tog slut med min pojkvän ja hade i 4 månader.. så känns som jag inte borde ha legat med honom..:( Sen så kom han i mig och jag är orolig att jag kommer bli gravid.. men enligt almanackan så ska jag ha mens om 3 dagar.. den bruka stämma ganska bra.. så egentligen borde det väl inte vara någom fara?

Annons:
Halvdansken
1/1/15, 4:48 PM
#1

Om du inte fått mens ett par veckor efter att du borde fått det, så gör en grav-test.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Calcifer
1/1/15, 4:54 PM
#2

Dagen efter piller finns också.

Men känn dig inte äcklig, det är tillåtet att ha sex tycker jag om man är singel (eller är i ett förhållande som är öppet) utan att man ska behöva känna skam. Så länge du inte blev tvingad till nåt så känn dig inte äcklig. Jag kände mig lite liknande en gång när jag på fyllan hade sex med en vän, men fick höra några visa ord från en annan vän: "Tänk så här, du hade sex med en kille som du litar på och som är snäll och som inte tvingade dig till nåt. Då behöver du inte ha skuldkänslor."


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cindy S
1/1/15, 4:58 PM
#3

Några sjukdomstester med, om du inte litar 100% på hans omdöme. Annars spelar det väl ingen roll? Slampa loss hur mycket du vill(jag antar att du har åldern inne). Inte för att det är fel att inte tycka om one night stands, vissa vill ju inte det. Men det finns ingenting inneboende fel i sex om alla är med på det.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

powerade
1/1/15, 4:59 PM
#4

nejnej såklart ja inte blev tvingad:) Men vet inte hah de känns ba så jäkla konstigt, vettefasen men ja bruka försöka tänka så men ibland funka de inte alltid

Calcifer
1/1/15, 5:02 PM
#5

Man behöver inte alltid tänka. Alltså, ibland händer det bara, och det är okej. Du är singel, du är inte 10 (hoppas jag!), och då är det inget du ska känna skam över. Däremot tycker jag definitivt att du ska börja med p-piller eller se till att ha kondomer hemma ifall det händer igen. Oskyddat sex kan leda till många tråkigheter och det är bara onödigt när sex kan vara helt underbart i övrigt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

powerade
1/1/15, 5:08 PM
#6

Heh jag är 16:p Haha alltså..de fanns ju kondom men han sa inget å ja tycker dom är så vidriga så..ja:/

Annons:
Calcifer
1/1/15, 5:14 PM
#7

Kan förstå att kondom inte känns jättebra alla gånger, men det är viktigare att vara säker. För annars måste du ställa dig frågorna "vad händer om jag blir gravid, får en sjukdom, osv" och är du villig att betala det priset? Just med denna killen kanske det är okej, för han är ren och du hade sex långt efter ägglossning. Men om det händer igen? Med någon annan? Eller om han legat med någon oskyddat som har någon sjukdom?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

powerade
1/1/15, 5:25 PM
#8

Jadu vettefasen jag tar väl det som de kommer isåfall antar jag, dom flesta sjukdomar märker man ju av, så är inte så orolig över den saken faktiskt

Calcifer
1/1/15, 5:36 PM
#9

Fast, vissa sjukdomar kan du bli av med, andra inte. Du bör faktiskt oroa dig över den saken mer. Vissa sjukdomar är t.o.m. dödliga. Och att göra abort är ingen rolig pärs att gå igenom, eller att ge upp ett barn för adoption eller att bli tonårsmamma utan en färdig utbildning.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Duvethon
1/1/15, 5:58 PM
#10

#8 det stämmer faktiskt inte, många har inte några symptom alls så man ska egentligen alltid testa sig efter oskyddat samlag, speciellt om den andra inte har  testat sig :) om man väntar för länge kan man dessutom bli steril, folk tar tyvärr könssjukdomar alldeles för oseriöst idag verkar det som.. :/

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

powerade
1/1/15, 6:01 PM
#11

Äe jag är inte sån person som oroar mig över sånna saker faktiskt Och en utbildning kan man ändå få även om man fått en unge faktiskt

Calcifer
1/1/15, 6:04 PM
#12

Då tycker jag det låter som om du inte ska ha sex överhuvudtaget. Om man inte förstår allvaret i de konsekvenser som man uppstå av oskyddat sex bör man lägga ner helt och hållet. Den dagen du åker på en sjukdom som du inte kan bli av med, som du kommer leva med för resten av livet, som kommer förändra allt, den dagen kommer du bry dig och banka huvudet i väggen för att du inte brydde dig tidigare.

Nej, ärligt tycker jag inte det låter som om du är mogen för sex. Och ett barn är inte bara en "unge". Visst, klart det går att få en utbildning, om man har någon som hjälper en. Om du har ett one night stand tror du att den killen kommer ställa upp? Är dina föräldrar villiga att betala den vansinniga summa det kommer kosta att ta hand om ett barn tills denne flyttar hemifrån? 

Du får nog utbilda dig lite mer kring konsekvenserna och sedan kan du ju ha sex hur mycket du vill, men tills dess låter det som om du bör låta bli för du verkar inte ha någon koll på de fruktansvärda konsekvenser som faktiskt kan hända om man har oskyddat sex.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
1/1/15, 6:07 PM
#13

Sen är det även rätt elakt och själviskt mot de andra du har oskyddat sex med om du dragit på dig en smittsam sjukdom som du kanske inte själv blivit medveten om än. Ska de behöva lida för att du inte vill använda kondom?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Cahira
1/1/15, 6:11 PM
#14

Klamydia är en av de vanligaste som folk oftast inte vet om att de har. http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Klamydia/

Och så borde du ta dig en titt på detta. 

http://www.viforaldrar.se/Forsta-aret/Sa-mycket-kostar-bebisen-forsta-aret

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Halvdansken
1/1/15, 7:42 PM
#15

Man får inte en utbildning, man skaffar en.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: