Annons:
Etikettövrigt
Läst 970 ggr
[Tilde]
1/3/15, 12:16 PM

Kroatien - resetips?

Någon som har varit i Kroatien och vill dela med sig lite av erfarenheter? 🙂 Sambon bjuder mig på en resa dit i sommar, 4 nätter i en 50 kvm lägenhet i centrala Dubrovnik (nära vattnet) och 6 nätter på lyxhotell på stranden på ön Lopud. 😍 Vad finns det att se, ni som har varit där? Vad kostar mat i Kroatien? Hur mycket fickpengar bör man ha varje dag? Hur bra är folket på engelska?

Annons:
Maria
1/3/15, 12:22 PM
#1

Jag har luffat runt i norra Kroatien men det är några år sedan nu och så har jag varit i Dubrovnik.

I Dubrovnik så ska ni absolut ta en tur runt på murarna runt stadskärnan. Det är en fantastisk fin stad.

Det var väldigt billigt då jag var där men har säkerligen ändrats så priser vet jag inte så mycket om.

Det var inga problem med engelskan och det var modernt på alla sätt vad det gäller betala med kort, uttagsautomater osv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Tilde]
1/3/15, 12:39 PM
#2

#1 Vad kul! Ja vandra längs muren vill vi absolut. Det ser så himla fint ut där! 😃

Jag har hört att maten ska vara något billigare än här, speciellt lokal mat så som frukt de odlar där borta, osv. Men jag har ingen aning om det har ändrats på senaste tiden… Det får vi nog se då! Vi tar nog med extra pengar (eller har kort med) utifall. Låter i alla fall bra att de flesta kan prata engelska utan problem 🙂

Maria
1/3/15, 12:43 PM
#3

Då var maten mycket billig men det var några år sedan.

Maten var dessutom bland det godaste jag ätit. Jag kan aldrig glömma skaldjursrisotton i Dubrovnik som jag åt två kvällar i rad bara för att den var så god😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Tilde]
1/3/15, 3:04 PM
#4

#3 Jag gillar inte skaldjur… men fisken ser jag fram emot att smaka! 😃 Läste att folk brukar klaga på maten där för de jämför med Italien, men jag tycker personligen inte att italiensk mat är den bästa, så jag hoppas bli positivt överraskad! :)

Maria
1/3/15, 3:06 PM
#5

Norra delen som Pulahalvön har tillhört Italien så det är kanske inte så konstigt.

Jag har i alla fall ätit mycket godare mat i Kroatien än Italien😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: