Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 953 ggr
mlina
1/6/15, 1:54 AM

Inga riktiga vänner

Hur ska jag förklara? Vi är väldigt få tjejer i min klass, när vi är i skolan så är allting som vanligt, alla är med varandra där. Men hemma på fritiden är jag ALDRIG med någon. Jag har varit med någon på fritiden 2 gånger denna termin och det är allt. På loven är jag bara hemma och gör ingenting typ. Jag har frågat massa om någon skulle vilja gö något någon dag men antingen så får jag inget svar, eller så orkar de inte eller ska vara med någon annan istället, det är så VARJE gång och varje dag så ser man de på typ insta eller snappat hur kul de har med varandra. Ingen frågat heller mig om vi ska göra något. Jag får aldrig ett sms eller att någon ringer till mig. Jag vet inte ens hur det känns att ga en bästis, ellervisllafall en nära vän, jag har aldrig haft det. Jag känner knappt någon mer utanför skolan och tycker det är jätte svårt att få nya vänner, jag är jätte blyg och hatar att jag är det! Förlåt flr detta inlägg, men jag håller på att dö av uttråkning eftersom det enda jag gör är att stirra in i min iPad hela dagarna. Jag vet inte vad jag ska göra längre.

Annons:
mlina
1/6/15, 1:55 AM
#1

Oj, skrivit endel fel🙊

Hagmans
1/6/15, 2:24 AM
#2

Vilken klass går du i? Det kanske finns andra tjejer i annan klass som är yngre eller äldre, som är lättare att ta kontakt med. Man kan alltid skriva och vara trevlig via nätet till andra på sin skola, så kan det ju leda till att man umgås en vacker dag :) Förstår att det är jobbigt när tjejerna är så ointresserade. Det bästa du kan göra är att vara dig själv, vara glad och visa vem du är. Tro på dig själv. En dag kommer du att hitta en allra bästa vän! <3 Våga visa vem du är så kommer fler att bli intresserade. Jag slår vad om att du är helt fantastisk! Tusen kramar till dig <3

Biancaa
1/6/15, 3:29 AM
#3

Måste du vara vän med en tjej?

00eme05
1/6/15, 10:35 AM
#4

Jag är sån att jag är helst inte med någon utanför skolan som går på min skola, ibland en gång om året kanske vi går på bio men vi träffas hela dagarna och när man kommer hem vill man bara vila och sova. Dock är jag mkt med min bästa vän som går på en annan skola. Så egentligen kan du ju kanske träffa någon utanför skolan. Kanske börja på en aktivitet?

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[ThisIsWheels]
1/6/15, 12:37 PM
#5

#0 Du är inte ensam vännen. jag har samma problem! 

Men jag tycker att du ska våga fråga om ni kan hänga hos dig/din kompis eller bara ta en fika i stan efter skolan 😃

Precis som #4 sa så är det bra att hitta på någon aktivitet på fritiden. Det kan ju vara allt från att sjunga till att träna karate! 

(Då får man ju också något att snacka om som en bonus! 😊) 

Hoppas att det löser sig! 

Kram Wheels :3

Upp till toppen
Annons: