Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 956 ggr
Godisburk
1/7/15, 5:47 PM

Era bästa skönhetstips

Jag tänkte att vi kunde samla en tråd med ens bästa skönhetstips, allt från hudvård till tips mot fett hår. Ös på tråden med tips! 🙂

Annons:
hahael
1/7/15, 9:48 PM
#1

Blås inte på sminkborstar, det är ohygieniskt utan skaka av den mot en kant istället tex puderdosan.

Om du har extra torr/ torr hy som jag har, använd ett serum innan du lägger på din dagkräm. Det blir mycket bättre återfuktat. 

Spreja parfym bakom örat, halsen och handleden. Då blir det ofta exakt räckt mängd lukt :) 

Det tar 28 dagar för nya hudceller att komma och ersätta dem gamla på ditt ansikte, så att skrubba ansiktet försiktigt en gång i veckan brukar förhindra "fnasor" på huden.  Var försiktigt och smörj in dig ordentligt (OBS om du har torr hy och lagt på dagkräm efter skrubb Gå inte ut när de tär kallt. Risken finns då att krämen "fryser" och inte sjunker ner i huden) 

Tvätta håret 2-3 dagar i veckan. Jag själv duschar nästan varje dag men har ganska torr hårbotten så försöker låta den vila så mycket som möjligt. 

Ja typ de atm :3

Klart att laxen ska ha en jolle

[Tilde]
1/7/15, 9:52 PM
#2

Drick mycket vatten (minst 2 L varje dygn) och få nog med sömn, runt 8 h! 🤓 Det gör under för huden! Sen tipsar jag om E-vitaminsalvor. Jag använder den ibland innan jag sover och alltid under sminket. Man får en helt annan lyster och huden ser fräschare ut. :)

Officielle
1/8/15, 7:17 PM
#3

Blanda din foundation med en flytande highlighter för att få ett fräscht, friskt resultat. 

Gör egen bodyscrub av olivolja och socker. Funkar sååå mycket bättre än scrubs från affären proppade med kemikalier. 

Peta dig aldrig i ansiktet. 

Blanda ALDRIG ut din bronzer/contour nedåt. Det gör att du ser skitig ut i ansiktet och gör inget för att skugga ansiktet. Blanda ut den uppåt, mot kindbenen och pannan. 

För att göra vilket läppstift som helst matt, avsluta med transparent puder på läpparna.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Delfinen02
1/8/15, 7:39 PM
#4

Jag har en blogg där mina tips är🙂 http://sminktutorials.blogspot.se/

Godisburk
1/8/15, 7:45 PM
#5

Sjukt bra tips ni kommer med! 😃

Upp till toppen
Annons: