Annons:
Etikettfamiljen
Läst 2454 ggr
liiwiish
2015-01-08 19:11

Vad stör du dig på med dina föräldrar?

Jag har som läxa att skriva ner saker som jag/andra tonåringar stör sig på med sina föräldrar. Vad irriterar er? Alla har någonting, skriv massor!

24 weeks

170 days

4094 hours

245654 minutes

14739279 seconds Hjärta

Annons:
[Nettan120]
2015-01-08 19:18
#1

Att mamma är pluttig mot mej på tele sen att hon fiser bland folk högt. Stör mej inte så mycket längre pga bor inte hemma ;)

wimla01
2015-01-08 19:48
#2

Jag kan störa mig på mamma när hon tror att hon är mycket yngre än vad hon är, och pappa hmm att han är snål? :D jag har inte så pinsamma föräldrar dom håller sig mest undan så det är typ det :)

Crazy_petartist
2015-01-08 20:23
#3

Att de oftast inte tar mig på allvar när de bör det :/ De bara skrattar, och ibland blir man ju gaska trött på det! Men man får väl vara bestämd :)

~I'm not crazy, my reality is just different from yours~

https://www.instagram.com/crazy_petartist/

Banonym
2015-01-08 21:38
#4

Att jag nt får va ute efter 10 på kvällen, att de alltid ska råga ut mig när jag vart ute

Flöffo
2015-01-08 22:23
#5

Att min mamma ibland tror att jag ljuger bara för att jag t.ex börjar skratta.

//Flöffo

Sugar Mist
2015-01-09 11:00
#6

Ingenting speciellt faktiskt.

-

Annons:
Godisburk
2015-01-09 11:44
#7

Att man inte får klotta något i misstag, blir stort kalabalik (ex. spilla mjölk). Gå in med skorna på mattan (Mattan kommer cirka 50 cm efter dörren..)

Semper_Solus
2015-01-09 11:49
#8

Mina föräldrar har svårt att lita på mig pga att jag ljög så mycket innan.. för tio år sedan -_- Dom inser inte att jag nu är väldigt mogen och helt förändrad.

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

Scorpio97
2015-01-09 23:41
#9

Mamma höjer gärna rösten utan anledning när hon får slut på argument i en diskussion. Det gör det väldigt svårt att komma vidare gällande det man pratar om.

Hon kan dessutom vräka ur sig saker utan att tänka sig för ibland, och det har hänt att hon har sårat mig även om jag vet att hon inte menar det på det sättet.


//Jessie

Nelley
2015-01-10 05:24
#10

#8 Ursäkta offentligt men tio år sedan? Don't think so pal…

Min mamma ber om ursäkt hela tiden, haha jag: tvättade du min klämning, hon: oj förlåt. Varför kom du hem sent: förlåt, varför sitter du med mobilen, boll är ju här: oj förlåt. Hahahaha.😃Jag vet inte. Att min pappa tror att han alltid har rätt, och att mina föräldrar är sexistiska. Kommer från en extremist så inte "typiskt sexistiska" liksom. 🙂

[Tuulikki]
2015-01-10 11:02
#11

- Att de inte gillar min pojkvän
- Att de inte alltid förstår hur jag känner, trots att jag försöker förklara jättetydligt. Men det är ju inte deras fel, egentligen.

dansafastingenser
2015-01-10 12:05
#12

sexistiska, rasistiska och allmänt skrytare

/äckligt anonym.

Wenniz
2015-01-10 13:13
#13

1. Min mammas städmani, hon blir galen när en liten strumpa ligger på golvet och hela helvetet rasar nästan ned då. Dock har hon blivit lite bättre. :)

2. Min pappa pratar jätte högt, sedan låter han jätte arg hela tiden men sedan får jag väl också tänka på att han har nedsatt hörsel. :P

3. De vill ha stekoll på hur vi ligger till i skolan och pressar på som satan, då de vill att vi (jag och min bror) inte ska bli som dem utan få de jobb vi vill ha i framtiden.

Annars finns det inte så mycket som jag kan haka mig upp på. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Annons:
Frosstis
2015-01-10 20:40
#14

Åh, har alldeles för mycket.

  1. Pappa smaskar när han äter och när han äter typ choklad trycker han i sig så mycket det går, fy hatar det
  2. När mamma dricker klunkar hon så himla högljutt, hatar det
  3. Mamma ska alltid komma in i mitt rum o stå o kolla, säger jag att hon ska gå så säger hon "men ska bara klappa kaninen"  -.- Sen tar det 100 år för henne att gå fastän jag skriker på henne att gååååå, hon ska alltid stå kvar en stund för att visa att hon "har makten" liksom
  4. De tror oftast inte på mig, t.ex när jag glömmer plånboken blir de sura och tror jag gjorde det med mening för att slippa betala fastän jag alltid betalar tillbaka varje gång det händer
  5. Mamma pratar så högljutt
  6. De dammsuger och är jätte ljudliga när jag sover och sen måste man vara knäpptyst när dom sover! fy
  7. Mamma tror alltid hon har rätt i diskussioner fastän jag har mer argument än henne
  8. Hon säger alltid att jag är så smal men sen plötsligt säger hon att jag har tjocka lår
  9. Hon låter mig inte ha pojkvän förrän jag är 18 typ (inte direkt för det är någon fara, är inte intresserad av någon någonsin men hade jag blivit kär hade jag blivit galen på henne om hon inte lät oss t.ex sova i samma säng)

Och massa mer. Det är jobbigt att störa sig så mycket på sina föräldrar men jag bara gör det. Annars är mina föräldrar rätt coola o chill

Flöffo
2015-01-10 21:25
#15

Kom på tre saker till.

1. Att pappa alltid ska vistas inne på mitt rum med min lillebror och t.ex spela piano och skrika (det är min lillebror som skriker, inte pappa xD) när jag tittar på film. Min mamma har börjat respektera att jag inte vill ha folk på mitt rum, men pappa gör inte alltid det…

2. Att mamma slänger mina saker utan att fråga.

3. Att pappa ibland går in på mitt rum/öppnar dörren för att säga något och sen inte stänger den igen.

//Flöffo

wimla01
2015-01-10 21:35
#16

#15 hahaha känner verkligen igen 2 & 3  😃Lika drygt varenda gång😡

Flöffo
2015-01-10 21:52
#17

#16 Ah, verkligen. Så irriterande :P

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: