Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 709 ggr
Retrieversaga
2015-01-09 17:44

Få bort finnar/ärr?

Hej :)
Jag har haft ett litet "problem" med finnar rätt länge, några ärr som aldrig försvinner och nya finnar som kommer hela tiden. Är såå trött på att känna mig "ofräsch" med finnar osv. Så har ni tips på produkter eller hemmakurer som behandlar ärr bra och förhindrar nya att komma?.
Brukar återfukta osv, så vet inte vad det är..

tack :)

Annons:
Scorpio97
2015-01-09 17:50
#1

Finns tyvärr inget sätt att ta bort ärr. Att sola, vänta och vissa krämer kan dock bleka dom något. Vill man betala så kan man ta bort dom med laser, men inte ens då är det säkert att ärren försvinner.

Jag tycker personalen på apoteket brukar kunna ge ganska bra råd gällande vilka hudkrämer och tvätt osv en viss person ska använda. Är nämligen väldigt svårt att ge råd gällande sånt över internet eftersom det beror på om du har fet/torr/blandat hud och så. 

Jag hade problem med finnar i ansiktet, axlar samt ner över ryggen som blev väldigt stora och besvärliga, så jag fick vända mig till sjukvården. Fick två antiotika-kurer samt en starkare tablettsort, och efter den sista har jag mycket bättre hy. Så är det allvarliga problem kan det vara bra att kolla upp. Vissa vitaminbrister kan också orsaka sämre hy. 

Sen är det ju tyvärr så att som tonåring får man stå ut med en del finnar (: Det är naturligt, och brukar försvinna med åldern.


//Jessie

Retrieversaga
2015-01-09 17:54
#2

#1 
Tack för ditt svar :)
Jo, antar att det har med tonåren att göra, får kanske åka till apoteket och fråga efter nån bra salva eller nått!

[Udoon]
2015-01-09 18:38
#3

Vichy Normaderm Hyaluspot finns också på apoteket, inget mirakelmedel men den hjälper finnarna läka ut fortare. Är man snabb att ta på den brukar det inte bli sådär stora svullna otäckingar heller som gör så ont 🙂

Retrieversaga
2015-01-09 18:46
#4

#3 ska kolla upp den, tack :)

Upp till toppen
Annons: