Annons:
Etikettövrigt
Läst 978 ggr
Braun
2015-01-09 18:16

Killproblem..

Hej! Jag gjorde slut med mitt ex för 2 månader sen för att jag inte hade känslor kvar, vi hade varit tillsammans i 11 månader. Nu är det så att jag skrivit och träffat några killar så, men så fort det händer någonting alltså typ en kyss osv så blir jag typ direkt äcklad.. Jag saknar verkligen inte mitt ex vi är skit bra vänner nu så det är inte det.. Vet inte varför det känns så? Hittar alltid någonting jag stör mig på!! Vill verkligen träffa någon & bli kär i, vet man inte ska leta men så fort jag träffar någon som blir jag typ äcklad. Vet bara inte vad jag ska göra haha :(

Annons:
Chomper
2015-01-09 18:20
#1

Hm, 2 månader är kort tid. 
Ta det lugnt ett tag och njut av singellivet ett tag? 
Låter som att du inte är ''redo'' att inviga ett nytt förhållande ännu, så mitt tips är att låta det gå ett tag.🙂


Braun
2015-01-09 18:22
#2

#1 ah, jag vet inte har aldrig haft ett såhär långt förhållande. Btw är 17, längesen jag var inne här. Ja, men ena dagen känns det som " yes, jag ska fortsätta vara singel! " andra dagen så vill jag bara ha någon som är min. Komplicerat..

LitenEstelle
2015-01-09 18:23
#3

Försök att inte stressa fram det, låt det ta tid och fokusera lite på dig själv istället :) Ibland kan man behöva en liten paus innan man träffar någon ny, även om man inte direkt saknar sitt ex. Sen att du verkligen vill träffa någon och bli kär i kanske gör att du tar "första bästa" och sen efter första kyssen inser att han inte alls var så bra?

(e.s.) 

Chomper
2015-01-09 18:26
#4

#2 Kan vara att man känner sig ensam, hade ett förhållande som varade i 2 år, och dom första veckorna var hemska.
Kändes.Så.Jävla.Ensamt även fast jag inte saknade han ett piss..

Blir lätt att man blir nästan lite desperat efter någons närhet, haha!

Men min nuvarande kille, stöttade mig igenom allt från första dagen, och nu har vi distansförhållande, hade aldrig träffat han då jag gjorde slut med min dåvarande kille.


[Blueberry8]
2015-01-09 18:29
#5

Låter som du borde vänta ett tag om du blir "äcklad" av att kyssa någon.
Men sen när du är redo tycker jag att du ska leta efter en kille som delar något av dina intressen.
Du kan prata med någon i klassen eller börja på någon sport kanske?

Braun
2015-01-09 18:30
#6

#3 ja, men jag har aldrig varit en människa som direkt njuter av att ha tis för mig själv och vara ensam! Älskar vara bland människor! Och det sista har du verkligen rätt i, allt har känts som yes nu har jag kanske hittat någon jag kan bli på g med eller osv, men sen hittar jag alltid något jag stör mig på :( #4 ja! Det gör det verkligen! Men har lärt mig nu att man inte måste ha en pojkvän, jag & mitt ex träffades varje dag och sov över varje dag så det var jobbigt! Åh va roligt :) jag tycker distansförhållande är så jävla grymt, även om jag själv inte hade klarat av det!

Annons:
Braun
2015-01-09 18:32
#7

#5 alltså grejen är att jag flörtat lite med en kille i min klass haha. Vi hånglar på fester osv men i skolan är allting normalt, det känns ändå ganska skönt men jag hoppas inte alkoholen hoppar i för mycket någon gång och man råkar gå snäppet för långt! Går inte på någon sport och har inget speciellt intresse heller just det..

[Blueberry8]
2015-01-09 18:35
#8

#7 Om du gillar honom kanske ni kunde gå på dejter.
Ni kan ju skippa alkoholen så inget händer som ni ångrar.

Braun
2015-01-09 18:37
#9

#8 Jag gillar verkligen inte honom på det sättet, han är helt seriöst som mina bästavän. Förut var jag inte så van vid att ha killar runt om kring mig och många kompisar, jag var inte alls omtyckt på högstadiet. Men gymnasiet fixade allt, nu handlar detta inte alls om det men ah! Kanske har för bråttom.. :(

[Blueberry8]
2015-01-09 18:40
#10

Vill inte låta elak, men varför hånglar du med honom då?
Det kanske förstör er vänskap i framtiden.
Men jag kan ha helt fel🤔

Braun
2015-01-09 18:45
#11

#10 nej, det tror jag inte! Vi har snackat om det och ingen av oss kommer förhoppningsvis få känslor för varandra så än sålänge njuter vi av att ha det som vi har det :)

Chomper
2015-01-09 18:52
#12

#6 Inget jag rekommenderar dock 😭😉

Men har man känslor så har man, ger inte upp för att  det är sisådär 122 mil från varandra.
Jobbigt, men värt 🙂

Men står fortfarande vid det jag sa, ta det lugnt ett tag framöver tills du känner dig riktigt redo! 😎


Braun
2015-01-09 18:55
#13

#12 nä, kan förstå det! Men man kan inte styra över sina känslor så.. Ja, jag får väl försöka det. Tack för svaren!

Annons:
Upp till toppen
Annons: