Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 830 ggr
[Lollo1402]
2015-01-11 17:55

Pluggtips?

Hej!

Jag har ett jättetråkigt prov (biologi) som jag måste plugga till. Men det är hur mycket som helst. Det jobbiga är då att jag måste använda datorn, vilket jag får ont i huvudet av om jag sitter för länge, vilket är typ 2 timmar.

Någon som har något tips på hur jag kan plugga bra, men ändå förstå någonting:) Alltså något speciellt man kan tänka på🙂 Hur gör ni när ni pluggar?

Tacksam för svar😃

Annons:
[Alicia98]
2015-01-11 20:56
#1

Om du har en text att plugga på så kan du läsa den högt för dig själv en gång och spela in på din mobil eller dator, sedan kan du lyssna på inspelningen flera gånger så slipper du läsa och kan göra annat roligare samtidigt. Detta funkar inte för alla men jag tycker att det är värt ett försök iaf. Annars så är det alltid bra att lägga upp mål, antingen att du ska plugga en viss tid, göra ett antal frågor eller lära dig en del i texten, när du nått målet är det bra att ta en paus och göra något roligt eller kanske äta något gott ;) sen fortsätter du en stund till tills nästa paus. :)

jossan...
2015-01-11 22:42
#2

vad handlar provet om?

Gud vad bra jag stavar…

Halvdansken
2015-01-12 13:24
#3

Be någon förhöra dig.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Lollo1402]
2015-01-12 16:19
#4

#2 Puberteten osv.

MissPokemon
2015-01-12 16:55
#5

Lyssna på house och teknomusik samtidigt

Flöffo
2015-01-12 17:19
#6

För mig funkar det bäst om jag läser och sen sammanfattar och målar så många bilder som möjligt med massor av olika färgglada pennor och liknande. Kan visa bild om du vill. Annars kan man skriva instuderings frågor, dela upp texten och läsa och stryka under, förhöra sig själv efter att man läst, sammanfatta, spela in och lyssna, skriva stödord eller lite av varje. Finns jätte många olika sätt :)

//Flöffo

Annons:
Upp till toppen
Annons: