Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 867 ggr
NoEnd
1/12/15, 1:20 PM

Er läkningstid på navelpiercing?

Hej!

Har velat ta hål i naveln så himla länge och funderar starkt på att göra det denna månaden, men jag reser en vecka utomlands i Maj, vilket kommer innebära mycket bad. Sååå jag är ändå lite tveksam. Vet att detta med läkningstid är väldigt individuellt, men hur lång tid har det tagit för era navelpiercingar att läka ni som tagit det? :)

Annons:
neasfotografier
1/12/15, 1:25 PM
#1

När jag tog hål i naveln vid 15-16 år (är 20 nu) så tog jag nedanför naveln, inte ovanför som de flesta gör.
Där är det svårare att läka upplevde jag det eftersom att huden inte är lika flexibel där - inte på mig i alla fall. Plus att den hela tiden fastnade i byxkanten.
Så för mig läkte den aldrig riktigt under de 3-4 åren jag hade den. Tog ut den förra året på våren, så har snart varit utan den i ett år 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Sarah
1/12/15, 1:29 PM
#2

Tog ca 1 år för mig

Ellenfyrkant
1/12/15, 1:31 PM
#3

Har du några andra piercings så att du vet ungefär hur bra läkkött och immunförsvar du har? Jag hade aldrig problem med min, den ömmade lite i någon månad bara. Men då har jag aldrig haft bekymmer med läkning av övriga piercings heller. Det är ju bra att höra andras erfarenheter men till stor del måste man utgå ifrån sig själv. :)

Mvh Ellenfyrkant

ChristineL
1/12/15, 1:40 PM
#4

Kolla på bodyart.ifokus.se istället ;)

Jag hade min navelpiercing nånstans 6-12 månader innan jag gav upp och tog ur den.

NoEnd
1/12/15, 1:42 PM
#5

Tack för era svar! :)

#3 Har bara piercat öronen sen innan, har 3 hål i ena och 2 hål i andra. De tycker jag har läkt relativt snabbt, och aldrig hade problem med irritation eller inflammationer heller :)

Braun
1/12/15, 4:50 PM
#6

Rekommenderad tid att inte bada osv är ju 6 månader så om jag hade varit dig hade jag gjort den efter sommaren! :)

Annons:
Unibrow
1/12/15, 8:50 PM
#7

Min var helt läkt efter ett år. Har haft septum, har 7 i örsnibb och två i brosket på örat och de läkte mycket snabbt. Tycker bara att det är lätt att man kommer åt navelpiercingar så de läker långsammare.

Nelley
1/12/15, 9:08 PM
#8

Min tog nog ~10 månader gissar jag🙂

Upp till toppen
Annons: