Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 1358 ggr
pinocchio96
1/13/15, 4:52 PM

Hjälp med balklänning!!

Hej alla!
Tar studenten till sommaren och ska i Maj gå på bal. Nu kommer då det svåra med att välja klänning..
har hittat en som jag tycker så fruktansvärt mycket om men nu har jag ett problem..
Jag har i bh-storlek 75f/g och klänningen har inga axelband..
behöver alltså ha axelbandslös bh under vilket inte alls funkar på mig :/ 
har någon en bra lösning på detta?
kan man tejpa brösten så att de sitter bra eller vad kan jag göra?
Ge upp och byta klänning är det sista jag tänker göra ;)

Annons:
Gladasvampen
1/13/15, 4:59 PM
#1

Av egen erfarenhet vet jag att det inte finns något sätt att tejpa upp så stora bröst så att det ska hålla. En annan lösning som duger men inte ser så bra ut är att vira ett tjockt band över brösten, dem blir platta men allt hålls på plats. Axelbandslösa klänningar har en tendens att göra så att det ser ut att man har "hängbröst" vilket inte är så smickrande. Men du får nog pröva dig fram, testa med tejp, olika BH:ar och kanske både och :)

Bjallstal
1/13/15, 5:02 PM
#2

Jag har också 75 F i bh storlek. Jag hade en svindyr Calvin Klein axelbandslös bh under min balklänning. Men, hade jag gjort om det idag hade jag prövat att tejpa eller köpt en korsett på tex tradera. Som ovan säger, man får inte snygga bröst i axelbandslöst om man har bh under och har stora bröst.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Bjallstal
1/13/15, 5:04 PM
#3

Min bästa vän (också storbröstade) tejpade under sin studentklänning, blev snyggt men var ett helvete att få av, hon använde silvertejp runt hela bröstkorgen, det var det enda som höll. Jag hade testat med kosertt

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

molam
1/13/15, 5:04 PM
#4

En sån här typ då? Tror man Brukar ha dom på Stranden eller nått ingen aning xD MEn den har ju inga band sen Finns det dom som är "timglas formade" Om man har en klänning med urringning, vet dock inte vad dom heter… Min kusin hade en sån, det såg bra ut, dog hade hon rätt så små bröst vet inte hur det är med Dom med stora bröst, har själv inte testat en sån här

https://www.google.se/search?q=bh+utan+band&biw=1366&bih=601&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ekG1VLqbGsn-ygPFu4C4Bg&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgdii=_&imgrc=hEkPOGt3iO9p6M%253A%3BlyqmLM0Kq6RWqM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.stylesearch.se%252Fstorage%252Falbums%252Fd19e6a7c-b8f0-4575-abd8-355dda79e42fbig.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fcarrowski.bloggerska.se%252F2011%252Fmaj%252F1010%252Fgina-tricot-shopping%252F%3B520%3B390

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Sindri
1/13/15, 5:05 PM
#5

Ge upp ska man inte göra i första taget!
Jag har också stor byst och när jag hittade en axelbandslös klänning som jag gillade så köpte jag paljettband och sydde på. Det blev jättebra med axelbandslös bh under.  Passar det inte med paljetter kan man säkert hitta andra snygga band.
Om du inte har, så köp en bh som har avtagbara axelband. Köp lösa axelband i genomskinlig silikon, alt sy på ett snyggt band som matchar klänningen och ha klänningen utan axelband. Du kanske kan nästa fast klänningen i bh:n så den inte rasar ner.
Att tejpa skulle jag aldrig våga mig på, tror inte det skulle hålla.
Här har jag hittat både sköna och snygga bh, köper bara därifrån nu
http://www.figleaves.com/uk/ Bra priser och ofta rea.

Details brukar ha en del av deras märken om du vill gå och prova först.

Bjallstal
1/13/15, 5:06 PM
#6

Free bra som det heter fungerade inte på mig. Tror inte det är något vidare om man har större än c-kupa

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
Gladasvampen
1/13/15, 5:07 PM
#7

En sista lösning som jag kom på nu är att införskaffa en ordentlig korsett, den håller brösten på plats men dock måste dem snöras ganska hårt. Det är dock ganska dyrt och onödigt att köpa en korsett bara för en klänning och samtidigt ser inte alla klänningar bra ut med korsett under :)

Bjallstal
1/13/15, 5:25 PM
#8

Jag har en billigare korsett köpt på tradera och den fungerar fin fint :) man behöver bara hjälp att snöra. Och hitta en utan massa krus på så den är helt slät

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Upp till toppen
Annons: