Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 4080 ggr
[Tilde]
1/14/15, 11:17 PM

Bikinis och strandkläder

Var köper ni bikinis och andra strandkläder? 😃 Vet att det är ett tag kvar till sommaren, men jag gillar att vara ute i god tid! Ska nämligen ut och resa i sommar och jag har bara två bikinis som sitter bra :(

Vet att många bikinis är på rea nu, men å andra sidan finns det oftast bara för stora storlekar kvar, buhuuu… 😢

Annons:
MoaHermansson
1/14/15, 11:20 PM
#1

Bubbleroom.se  kan ibland ha snygga bikinis.


Scorpio97
1/14/15, 11:23 PM
#2

Köpte min på Åhléns, första bikinin jag faktiskt känner mig bekväm i.


//Jessie

[Tilde]
1/14/15, 11:23 PM
#3

Tack, ska kolla där :) Glömmer alltid bort Bubbleroom, haha

Halcyon
1/15/15, 2:40 PM
#4

Triangl bikinisar är så sjukt sköna att ha och snygga också! Annars tycker jag att Bik bok brukar ha fina. :)

we're always chasing that paradise

[Tilde]
1/15/15, 5:58 PM
#5

#2 Missade ditt inlägg! Får kika in på Åhléns också :)

#4 BikBok… Vet inte var det ligger i Malmö…? 🤪 Finns ingen här i alla fall, men jag får hålla utkik! Tack för tips

[Outlawly]
1/15/15, 6:02 PM
#6

Victoria secret har fett snygga bikinis :D fast det kostar och så frakt också… drömma kan man ;)

Annons:
[Tilde]
1/15/15, 6:06 PM
#7

#6 Haha eller hur! Kostar mer i frakt än själva produkten kostar, plus att det tillkommer tull här i Danmark på hälften av vad man köpt för + typ 60 kr i extraskatt för de som jobbar på tullen. 😴

[Lollo 97]
1/15/15, 6:25 PM
#8

Bonprix.se finns det många snygga bikinis. Beställde en där ifrån. Den jätte snygg och bekväm. Tycker jag iaf ;)

minisa
1/15/15, 6:29 PM
#9

Jag har letat hela året efter en high waisted bikini men ja, det har inte gått så bra :/ brukar köpa på bikbok, lycka till!

Fridaaaa
1/15/15, 6:44 PM
#10

Undrar med, svårt att hitta snygga varje år, främst bikiniunderdelar, många underdelar är så små :/ Även för mig som är normalviktig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Älskamig]
1/15/15, 7:30 PM
#11

Hittade en jättesnygg, tokskön bikini på Gina tricot förra året, eller ja, i somras.😊 Där kan man ju även köpa del för del, så går ju att matcha ihop en egen bikini om man känner för det.

[Tilde]
1/15/15, 8:17 PM
#12

#8 Skickar de till Danmark? Om du vet..

#9 Nej det är jättesvårt att hitta någon man faktiskt tycker om. 😕

#10 Jättesvårt! Fast för mig är det överdelen för alla de med större kupa är också väldigt stora runtom och sitter därmed fel. :( Har kollat på exempelvis Change, men de har inga fina tycker jag…

#11 Ska kolla in på Ginas hemsida, men har inte tyckt att jag har hittat något. Kanske får de in många fler bikinis till sommaren. 👍

Fridaaaa
1/15/15, 8:20 PM
#13

#12 Ja det är krånligt, tillverkarna verkar tro att alla tjejer har byttesmå rumpor :/ Tar man större storlek blir det större överallt liksom :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Tilde]
1/15/15, 9:41 PM
#14

#13 Ja, de borde ha fler valmöjligheter!

Jag beställde precis en ursnygg bikini från eBay, men den är från HongKong så man vet aldrig hur kvalitén är och om den ser ut som på bilderna till 100%. Vi får se när den kommer fram helt enkelt, men för det billiga priset ska jag nog inte klaga (såvida den inte är trasig eller ser ut som en 5-åring har gjort den). 😛

[SisselaJ]
1/15/15, 10:32 PM
#15

Jag köpte en jag gillade på Cubus i somras :) jag brukar ha svårt att hitta någon som passar och som jag gillar. Fick ta storlek 40 i överdelen men ändå satt den helt ok runt om för man kunde spänna in den lite :)

Jojaton
1/15/15, 10:54 PM
#16

Emporia har ju BikBok i Malmö, annars finns det på vägen mellan Triangeln och Centralen, kommer inte ihåg exakt var men någonstans där mellan! :)

Johanna - Instagram

[Tilde]
1/15/15, 10:58 PM
#17

#15 Det låter ju bra! Det är ju ganska ofta de har ett spänne där bak så det blir alldeles för stort runtom :/

#16 Ah.. Jag får nog kolla upp exakt var det ligger! Tack 😃

Halcyon
1/15/15, 11:00 PM
#18

Köper jag bikinis online brukar jag för det mesta chansa på storlekarna och hoppas på det bästa. När jag köpte min triangl googlade jag dock runt lite först och hörde vad folk rekommenderade att man tog för storlekar beroende på vad man hade för mått osv. Dock blev den tyvärr förstörd på Teneriffa då en stor våg kom och spolade upp mig på stranden, alltså ramlade jag omkull och drogs med i vulkansanden. Då blev hela underdelen fläckig då sanden fastnade i fibrerna.. mailade dock företaget direkt och de skulle skicka mig en ny mot den gamla och uppmanade mig att vara försiktigare.. aja. Snygga är dom iaf 😇

we're always chasing that paradise

Fridaaaa
1/16/15, 9:16 AM
#19

#14 Nej precis!
Hoppas den ser bra ut🙂 Och att den håller.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
1/16/15, 10:30 PM
#20

#18 Beställde idag en Triangl-dupe, alltså en bikini som kommer från samma fabrik som Triangl-bikinis men som saknar Triangl-lappar. So basically betalar man 1/10 av originalpriset bara för att slippa lapparna. 😛 Kollade dock upp på youtube så det skulle vara bra kvalité från just den sidan så det faktiskt lönar sig att "snåla". Har tyvärr inte råd med ett original just nu då de kostar runt 89 usd + frakt och tull. 😕

Blev en lilarosa "Milly" i storlek S i alla fall - hoppas den passar! Är orolig över kupstorleken men tänkte att om jag valde en M skulle den bli för stor runtom. Får hem den om några veckor skulle jag tro och passar den blir det nog en "Winnie" i blått eller orange också. 😃 Så tack för tipset om Triangl, supersnygga bikinis verkligen! Hoppas få råd med originalet någon dag 😂

Annons:
Halcyon
1/17/15, 12:40 AM
#21

#20 Har också en Milly! Jag tog s i toppen och xs i underdelen. Hehe, mamma hjälpte mig beställa och förstod aldrig att det blev totalt nästan 800kr.. oops..😇 Aja, betalade halva själv så. Har aldrig sett några kopior men det blir säkert super! Visa gärna när du fått den om du vill. :)

we're always chasing that paradise

[Tilde]
1/17/15, 12:55 AM
#22

#21 Haha ja typ 700 DKK skulle det bli…. Har inte riktigt råd med det som det är nu! xD Det gör jag! 😃

MoaHermansson
1/17/15, 1:56 PM
#23

#20 Vilken sida beställde du ifrån?


[Tilde]
1/17/15, 2:23 PM
#24

#23 Aliexpress.com 🙂 Det är en slags eBay fast där alla skickar direkt från fabriken/får in produkter direkt från fabriken. Man måste vara noga med säljaren dock. Jag köper bara från de som har tagit egna bilder och inte använder originalbilderna… Då ser man ju vilken kvalité man får och om det är neopren eller ej. :)

MoaHermansson
1/17/15, 3:24 PM
#25

okej, tack :)


Fridaaaa
1/17/15, 3:27 PM
#26

#24 Har du beställt där ifrån innan och det har varit bra? =)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
1/17/15, 7:16 PM
#27

#26 Från hemsidan ja, men inte just från den "affären". De hade fått bra resenssioner i alla fall, så jag håller tummarna 🙂

Annons:
Fridaaaa
1/17/15, 7:19 PM
#28

#27 OKej 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: