Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2739 ggr
ostbollen
1/15/15, 7:07 AM

Känner mig värdelös!

Hej! Rubriken är kanske lite konstig men det den betyder är att jag känner mig värdelös hela tiden!! Alla mina vänner är bra på något. Det behöver inte vara något stort men dom kan någonting. Men jag kan inget! Jag har ingen grej som bara jag är bra på. När jag försöker göra likadant som de andra misslyckas jag bara! Det gör att mitt självförtroende sjunger vääääldigt mycket. Vissa saker på tex idrotten när man ska göra en volt i ringar (sånna man hissar ner från taket) så kan ALLA det men inte jag! När jag tänker efter mår jag riktigt dåligt av detta… Vad ska jag göra? :-0

  • Redigerat 9/14/22, 11:08 PM av vendelay
Annons:
Jullanhugo
1/15/15, 8:03 AM
#1

Ändra ditt tankesätt :)

Vad gör det om du inte kan slå en volt? Vad gör det att du inte är "lika bra" som alla andra? Om du inser(då menar jag värkligen INSER) att du inte har något behov av att kunna allt som alla andra kan så kommer du nog börja hitta grejer. Dessutom, bara det att inse det är en grej att vara bra på. De flesta känner ju faktiskt sig väldigt pressade av andra och kan man strunta i det på riktigt, det är en väldigt bra styrka  och faktiskt bra självkänsla.

Hoppas du fattar vad jag menar :)

[BudgiesBird]
1/15/15, 7:42 PM
#2

Då är vi två haha..:/

00eme05
1/15/15, 7:56 PM
#3

Okej så du kanske inte kan nåt nu, men det behövs ingen talang här! En kille jag känner är så grym på piano att han är "känd" för det på piano. Trodde han hade spelat i tio år när det visade sig han hade spelat i två. Har du hört om att om man lägger ner tio tusen timmar på nåt så har man nåt proffs nivå? Ja du, sätt upp ett mål och börja! :) Allt du behöver är: Vara engagerad i ditt ämne du valt att lära dig Ha tålamod Och tiotusen timmar att träna :) Sen ska du se att du är bra på nåt! Allt kommer inte naturligt ibland måste man kämpa lite ;) Lycka till!!! :)))

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

ostbollen
1/15/15, 8:39 PM
#4

Tack för svaren! Tålamodet är en av problemen #3 Jag har försökt mig på piano, gitarr m.m men jag vill bara kunna direkt utan att öva!! Men det är bara hälften av problemet. Idag blev jag iallafall så glad för jag lärde mig att gå ner/upp i brygga! Jippi! (Såklart kan alla mina vänner det redan 😔)

[134643]
1/15/15, 10:06 PM
#5

Mina kompisar kan massor av saker som jag inte kan, och det är helt okej! Jag är smidig som ett kylskåp, har absolut inget taktkänsla, kan varken rita, sjunga eller göra volter. Men jag är bra på mycket annat. Jag är bra på att lyssna, att vara glad för andras skull, att tro på mig själv, att se positivt osv osv. DU är bra. Du har massa kvalitéer som gör dig bankir fantastisk. Det är dags att du ser det du också. Du kan säkert massor av saker som andra människor kanske aldrig kan lära dig. Och försök att låta bli att jämföra dig med andra! Du är ju du, varför måste du kunna allt som någon annan kan?

[134643]
1/15/15, 10:08 PM
#6

Sitter på mobilen så kan inte hantera mitt inlägg, men menar såklart inte bankir utan det ska stå "helt" haha ;3

Annons:
00eme05
1/16/15, 12:01 PM
#7

#4 gör en stege/trappa på ett papper skriv upp mål för varje vecka/månad, det är jätte kul att se sig utvecklas! Har man inget tålamod kommer saker bli lite svåra att lära sig :/

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Anonym_Girl
3/4/15, 8:29 PM
#8

Du behöver inte känna dig dålig! De personer som är bra på t.ex. fotboll, gymnastik, matte, språk m.m. Har du tänkt på att de flesta av dom inte är så speciella. Dom har 1 bra förmåga. Men annars är dom helt normala. Kolla på dig självv känns det som att folk tycker du är normal? Du kan säkert massa saker bara att det inte är en sport, ett ämne eller något inden stilen. Det kanske är att göra folk glada, prata inför folk, vara ledare för en grupp eller vad vet jag. Och nu tänker du. "Men jag vill ju kunna något häftigt! Inte att prata in för folk liksom"! Men då kollar då in i framtiden. Om du och din vän har sökt in till ett jobb. Vem tror du får jobbet? Hon som kan spela fotboll eller göra en volt? Eller hon som är självsäker och kan prata inför folk? Du borde tänka om. Det är bra att inte ha så vardagliga egenskaper.

[EllenAlicia]
3/4/15, 10:52 PM
#9

om du ger upp kommer du inte lyckas på något (:för vissa tar det längre tid att lära sig men det är inte omöjligt för dig att så en volt. min kompis kunde inte heller de och hon visste inte direkt va hon skulle göra först men sen lärde hon sig det efter ett tag

Upp till toppen
Annons: