Annons:
Etikettövrigt
Läst 772 ggr
NordicSunset
1/15/15, 7:03 PM

Spindelfobi?

Jag bor i skogen på landet där det finns massor av spindlar och småkryp, jag är liksom uppväxt med det. Men jag har börjat bli riktigt rädd för spindlar, alltså RIKTIGT rädd. Det började i kanske September förra året, (2014 alltså) då en äcklig stor spindel kröp på vårat golv. Jag skulle gå för att hämta något och så upptäckte jag att den är några centimeter ifrån min fot. Jag började skrika och gråta och kunde inte tänka på något annat. Det var första gången jag reagerade så. Och en dag låg jag i soffan så kröp det en spindel på väggen och en brevid mitt huvud, jag fick återigen panik och började gråta. Men frågan är VARFÖR? Jag är inte rädd för att spindeln ska göra mig illa eller något, utan jag blir bara rädd. :(

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
Jazmin1e
1/15/15, 7:10 PM
#1

Jag är som dig, uppvuxen på landet och van vid massor av spindlar och småkryp, men blivit livrädd dom senaste åren. Inte bara för spindlar utan för alla slags kryp och insekter. Det är så jobbigt. Har tyvärr inget råd och ge 😕

CocoAli's
1/15/15, 7:15 PM
#2

Well… skönt att man inte är ensam då.. Bor också på landet och dem ju inte blyga med och visa sig haha.. Och det jag tror att både du och jag är rädd för är att den faktiskt har åtta ben och kan ha olika färger och STORLEKAR. Men antar väl att alla har väl nån specifik grej man inte gillar med dem. Men DÖDA inte dem ! Ta ett glas och papper helst vitt då ser du om du har den och släpp ut den ! Spindlar är och djur.. Ska behandlas med respekt dessutom är det spindlar som håller huset rent från massa andra småkryp som är mycket mindre trevliga..

Jazmin1e
1/15/15, 7:21 PM
#3

#2 Jag skulle i  alla fall aldrig våga vara så när en spindeln. Brukar vänta tills dom försvinner av sig själva och om den varit i mitt sovrum kan det hända att jag sover på soffan i några dagar. 😮

NordicSunset
1/15/15, 7:36 PM
#4

#1 Usch ja.. Det är så konstigt :( #2 Ja men frågan är varför har jag blivit rädd helt plötsligt och inte förr? Självklart dödar jag dom inte. Mina föräldrar fångar dom och släpper ut dom! Skulle få ännu mer panik om dom dog x)

Be the best version of you.

  • Zoella
00eme05
1/15/15, 7:59 PM
#5

Detta är faktiskt fakta att det finns fler människor som är mer rädda för spindlar än döden x) Jag förstår din känsla. Fast har övervunnit de genom min vän som verkligen avskyr spindlar och jag har fått döda varenda en varje gång vi ser en :)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Wenniz
1/23/15, 9:19 PM
#6

Är precis som dig, fast jag får panik (vet inte nu om du får det) och börjar grina av rädsla. 😉Mina kompisar tycker det är jättekul att retas med mig bara för jag är så extrem. 🤪

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Annons:
Upp till toppen
Annons: