Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 2058 ggr
hund_katt
2015-01-16 08:54

Kläder...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag verkligen avgudar dessa kläder. Det är så jag alltid velat se ut. Och nu har mamma börjat gå med på det. Problemet är: Vart kan man köpa kläder som dessa? Svarta kläder med nitar och kedjor… Jag kan inte hitta någonstans där jag kan köpa denna typ av kläder

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
GotTreats?
2015-01-16 09:11
#1

Ska det vara fysisk butik eller på nätet?

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


Skogsraah
2015-01-16 10:53
#2

Du skulle kunna hitta en del på shock 🙂 Om du inte bor där butikerna finns så finns shock.se

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

hund_katt
2015-01-16 12:23
#3

#1 får helst vara på nätet, då jag måste åka flera timmar för att komma till en stad med sånna kläder. #2 har kollat lite på shock, men det är så dyrt. Vissa är lite billigare, men det mesta ligger på 500-1000 kr.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Lexie82
2015-01-16 12:33
#4

Det finns några olika butiker där ute med den typen av kläder, till exempel shock, blue fox, och några till. Min son klär sig ganska alternativt, och mitt tips är att leta på tradera. Det brukar dock vara svårt med en vanlig sökning, men gör så här:

Logga in på tradera, välj avancerad sökning (under sökfältet). Där klickar du i "sök inom objektsbeskrivning. Då får du upp svar där orden du sökt på finns i beskrivningen även om den inte finns i rubriken.
Sen är det bara att söka! Kolla vilka märken kläderna du vill ha har, och sök på det. Eller på butiksnamn eller liknande. Många skriver i beskrivningen till exempel "inköpt på shock, märke Queen of darkness".

GotTreats?
2015-01-16 12:48
#5

http://shango.se/  http://www.rivithead.com/  http://www.devilnight.co.uk/

Har personligen aldrig beställt i från någon av dem, en vän har dock 😛

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


hund_katt
2015-01-16 12:52
#6

Tack #4 #5

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Nelley
2015-01-17 01:59
#7

Du kan ju göra mycket själv! Köpa kedjor och dekorationsnitar, och pyssla. Krävs bara lite fantasi. ;)

[rumelle]
2015-01-17 08:54
#8

Finns en del på swedenrock-online.se. Vill du ha mer nitar och kedjor på kläderna så kan du säkert köpa från hobbybutiker och pyssla själv. Panduro har en del kedjor och brukar kunna ha nitar också. Annars tror jag att lösa nitar även finns på shock.se.

Fridaaaa
2015-01-17 09:22
#9

#3 Tyvärr kostar i regel såna här kläder en hel del 😕 Själv kollat en hel del

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sugar Mist
2015-01-18 21:26
#10

Ebay borde ha en del sådant lite billigare

-

hund_katt
2015-01-19 20:58
#11

Jag har hittat endes på Tradera nu. Har köpt lite rock-kläder till slipknot konserten c: hittade väldigt många, fina, billiga skinnjackor(oäkta skinn) med häftiga dekorationer, nitar och kedjor. Men alla var ju i storlek S… Tråkigt… Blev kär i nästan alla… Jag kan ha storlek S, men risken är att den blir för liten ändå. Iallafall i armarna… :/ Men nu har jag till konserten, som var det viktigaste xD vill inte gå dit med vanliga tråkiga vardagskläder. tack för alla tips!!

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: