Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 597 ggr
[Nettan120]
2015-01-27 01:24

Tänker på nätterna

Jag kan vara uppe sent på nätterna och tex städa idag kan jag tex inte sova alls jag sitter och tänker på allt. Jag kan inte slappna av heller om nätterna ibland oftast är jag uppe till kl 1-2 men ibland längre jag blir galen att jag inre kan sova riktigt om nätterna. Nu sitter jag här och kan inte sova igen det är jobbigt att inte kunna släppa alla tankar som man har. Tänker igenom min dag vad som gick fel är ett exempel!

Annons:
Aleya
2015-01-27 05:48
#1

Det enda som hjälpte mig var terapi. Så har du inte kontakt med någon inom vården så försök skaffa en.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Decemberbarn
2015-01-27 18:04
#2

Jag har också haft en del problem med sömnen så kan ge dig lite tips för vad som gjort det bättre för min del! Först och främst att äta bra och röra på sig, gärna utomhus så man får lite dagsljus på sig. Att röra på sig kan vara alltifrån ett pass på gym eller en promenad efter skolan. Sen också att försöka varva ner framåt kvällen och särskilt när det börjar bli dags att lägga sig. Nån timme innan man ska sova är det allra bäst att lägga ifrån sig mobilen, datorn, tv och allt sånt och i lugn och ro borsta tänderna osv och kanske läsa lite i en bok. Detta är bra för att hjärnan då får slappna av innan det är dags att sova. Även om det känns som att man slappar när man kollar film så är hjärnan i full gång då. Hoppas att det blir bättre!

Upp till toppen
Annons: