Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1572 ggr
snowfake
2015-01-29 11:15

konstant killproblem

Hej ! Jag är 13 år gammal och har problem med killar jämt. Man kan nog säga att jag har gjort det mesta med killar. Men jag har ett problem .. Jag kan aldrig få killarna att se mig för den jag är för allt dom är intresserade av är min kropp . Man kan säga att mina bröst är inte direkt små för att vara 13 . Dom vill att jag ska skicka bilder eller visa den hela tiden och dom är snälla å trevliga tills jag säger att jag inte vill visa den. Det slutar aldrig bra med förhållanden. Mina förhållanden håller inte så länge även fast jag vill det. Jag vill hitta någon som verkligen älskar mig för den jag är inte för hur min kropp ser ut. Men hitills verkar det helt omöjligt . Alla killar jag varit ihop med har antingen utnyttjat mig på olika vis eller inte älskat mig för den jag är .  Någon som vet vad jag ska göra för att få det att funka ?

Annons:
Myrra
2015-01-29 11:27
#1

Du kanske ska ta ett steg tillbaka och tänka att du faktiskt inte behöver vara ihop med någon kille, du är ju bara 13 år.

Din kropp är din och den ska du vara rädd om, inte låta några omogna killar utnyttja dig på det sättet.

Kärlek/ förhållanden hinner du med sen, du har hela livet framför dig.

[peter54]
2015-01-29 11:33
#2

Jag tänkte detsamma som Myrra, strunta i hela grejen tills du blir äldre och får lättare att se och avgöra vad som är äkta och vad som inte är det. Bara för att du är tidigt utvecklad behöver det inte per automatik innebära att du måste agera på det genom att ha förhållanden med killar.

Stallmima
2015-01-29 11:33
#3

Men herregud!!!  Du är bara 13 år, tänk inte ens på killar. Du är fortfarande ett barn i mina ögon. Lägg ner killtankar.

[kerstinthemilklover]
2015-01-29 11:54
#4

Ja, var mindre tillmötesgående.  Tänk på vad du vill oftare. Säg i från när du inte vill. Det är inte okej att utnyttja dig eller behandla dig illa. Låt det bli dålig stämning när dina behov inte blir tillgodosedda. Vill partnern ditt bästa så anpassar de sig.

Skogsraah
2015-01-29 13:37
#5

Använd inte din kropp med killar på det sättet. Det kan sluta i att du blir utnyttjad, om du inte redan blivit det. Eftersom du är väldigt ung och antagligen villig att visa upp din kropp är det solklart att det kommer vara just din kropp killarna är ute efter, om det är den jargongen ni har. Du skickar nakna bilder, de skickar nakna bilder. 

Jag vet inte hur gamla killarna är, men nej, eftersom de säkert inte är så mogna heller vill de nog bara ha din kropp om det är den du fokuserar på att visa. Låt dem inte utnyttja dig så.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

IceTee
2015-01-29 15:07
#6

Ge dem inte din kropp. Vänta till du faktiskt hittar någon som bryr sig om dig för dig, inte din kropp! Dessutom är du 13, du har lång tid på dig att hitta någon! Jag tycker också att det är lite tidigt att hålla på så med killar, men om du är bekväm med det så är det din ensak!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
snowfake
2015-01-29 21:37
#7

Har även ett problem att jag oftast gillar äldre killar och om jag inte nämner min ålder tror dom flesta att jag är runt 18 års åldern . Jag vet att min ålder är väldigt ung men vet också att det finns yngre än mig . Så det känns inte som ett problem alls.

IceTee
2015-01-29 21:52
#8

Nu kritiserar jag inte ditt val av killar! Men en del av ditt problem kan vaa att du väljer killar som är så mycket äldre (tänk också på att det är olagligt för er att ha sex). En 18-åring vill antagligen inte ha ett förhållande med en 13-åring. Sen är andelen svin högst i åldersgrupperna 15-25 skulle jag säga! Efter det mognar de flesta (och nej, självklart är inte alla svin, men jag tror det finns fler svin som är i den åldern, hormonerna stökar ju på) Men självklart så får du vara med vilka killar du vill i mina ögon, hahah

Medarbetare på Skor iFokus

ostbollen
2015-01-30 07:11
#9

Jag är också 13 och ville bara säga till er som tycker att det är för tidigt med pojkvänner och sånt att det är i denna åldern som vi börjar tänka på sånt. Alla tänker olika mycket på den men det finns fortfarande i våra hjärnor. Då tycker vi ju självklart att det är jättespännande med killar och sånt fast än att det kanske inte blir seriöst.

Upp till toppen
Annons: