Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 927 ggr
ShegoFan12
1/31/15, 5:04 PM

Hur ska man gå vidare?

Hej hur kan man gå vidare efter att ens pojkvän har gjort slut? han gjorde slut för 1 vecka sen och jag har inte kunnat sova på hela nätter och jag gråter, och jag har svårt att jobba i skolan. Har jättesvårt att acceptera vad som har hänt och jag vill ju bli ihop med han igen senare men vet ej om det går. Är fortfarande ledsen och kan ej fatta vad som hänt. Även fast han har sagt att det är slut mellan oss så rör han vid mig rätt ofta och håller på med mitt hår då man försöker sova i taxin och han vet att jag är kittlig så han håller på att kittla mig också. Har svårt att tolka hans signaler, han kan tydligen inte låta bli att röra vid mig fast vi har gjort slut. För inte så länge sen så stod jag en bit ifrån han och han satt ner i en stol med hjul och helt plötsligt så flyttar han sig närmare mig och kramar om mig så att jag ramlar på han och råkar snubbla till så att ett av hjulen till stolen bryts av och jag blev förvirrad för den dagen då detta hände så var vi inte längre ihop. Ibland är han sur och vill inte prata med mig och han vill inte ens ha mitt nummer. Han säger att vi kan vara vänner men uppför man sig på detta sättet som han gör om man bara vill vara vänner? Han gillar att retas med mig också.  Om det är slut då ska man väl inte fortsätta kramas, röra håret eller kittla en?

Någon som kan försöka förstå vad han är ute efter och varför han uppför sig såhär? 

Vill inte att detta ska påverka skolan..

Annons:
IceTee
1/31/15, 6:28 PM
#1

Tycker faktiskt att du ska försöka sluta umgås med honom för ett litet tag, det brukar bli lättare att gå vidare om man inte är vid varandra hela tiden!

Medarbetare på Skor iFokus

ShegoFan12
1/31/15, 6:48 PM
#2

vi träffas inte på helger

Decemberbarn
1/31/15, 7:02 PM
#3

Precis som IceTee tycker jag att du ska försöka sluta umgås med honom ett tag och vara med dina andra vänner istället. Då håller du dig sysselsatt och behöver inte tänka på honom lika mycket

ShegoFan12
2/9/15, 6:31 PM
#4

Nu på senaste tiden har Björn börjat pussa mig och vara mer gosig. Han säger att han gör det för att göra mig glad och jag blev faktiskt lite chockad, Och lite förvirrad då han pussade mig på munnen.  Jag tycker faktiskt om när han gör så, har saknat hans pussar och omfamning jätte mycket. Han vill tydligen att jag ska vara så nära han som möjligt. Känner mig ganska trygg då jag ligger nära han och han pussar mig på kinden, pannan, i håret eller på munnen. Men jag tycker att han ska inte behöva känna sig tvingad att pussa eller krama om mig

IceTee
2/9/15, 6:48 PM
#5

#4 om ni inte är ett par och han inte vill bli det igen tycker jag att det är väldigt dumt faktiskt. Du måste få gå vidare från honom!

Medarbetare på Skor iFokus

ShegoFan12
2/9/15, 6:51 PM
#6

#5 det är lättare sagt en gjort, men jag ska hur detta utvecklas.  Han vill tydligen bete sig såhär så att jag ska må bra och bli glad..

Annons:
IceTee
2/9/15, 6:54 PM
#7

#6 prata med honom och fråga vad han vill. Du kommer aldrig kunna gå vidare om du inte sätter ner foten!

Medarbetare på Skor iFokus

ShegoFan12
2/9/15, 6:58 PM
#8

OK.. men ibland är det svårt att få ur honom nånting..

[134643]
2/9/15, 7:36 PM
#9

Alltså jag skulle satt ett ultimatum. Antingen så får ha ta och lägga av, låta dig vara ifred och gå vidare eller så får han ta och skärpa till sig och ni kan försöka bli ihop igen. Inget mellanting, jag tror att det bara skulle skada dig. Det är alltid jobbigt när man inte riktigt vet var man står!

ShegoFan12
2/9/15, 7:42 PM
#10

OK

[134643]
2/9/15, 7:46 PM
#11

#10 Om du vill bli ihop med honom, såklart? Kom att tänka på det nu, att det kändes lite som när du skev första inlägget ville du gå vidare, sen har han typ 'övertalat' dig att vara kvar? För om du faktiskt vill gå vidare tror jag du borde kapa kontakten med honom så mycket du bara kan (vet inte om ni kanske ses i skolan eller så?).

ShegoFan12
2/9/15, 7:51 PM
#12

 #11 OK.. men om jag kapar kontakten med honom har jag förlorat en bra och rolig vän och jag har mindre än 4 vänner. vill se hur detta med han utvecklas och ser vart det leder till. Inget hemskt kan ju hända, eller hur??

IceTee
2/9/15, 7:57 PM
#13

#12 du kan bli väldigt sårad, så jo, något hemskt kan visst hända

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
[134643]
2/9/15, 7:59 PM
#14

#12 Precis som #13 säger så kan du själv må dåligt! 

Vill den här killen vara din vän? För det låter lite mer som om han utnyttjar dig, att han gör slut för att han kanske inte vill ha det så seriöst, men ändå vill ha något att pussa och mysa med. Och om du inte vill ha det så måste du säga ifrån, det är du värd.

ShegoFan12
2/9/15, 8:01 PM
#15

OK..  Men får väl se.. har känt han sen dagis..

Upp till toppen
Annons: