Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1982 ggr
Birkis
2015-02-03 22:48

Big boobs?

Jag vill bara säga till alla tjejer som har stora bröst eller bara en alment konstig komination av storlekarna att för det första ni är inte ensamma. Och för det andra gå till en riktig underklädesbutik! Jag gjorde det och det är det bästa jag gjort! Min storlek är 70E-G (naturligt) och jag har i princip aldrig hittat bra b-h:ar, jag menar de sitter konstigt och är ofta obekväma. Men så gick jag till (vad nu butiken hette, något på J, typ Janes underkläder) fast jag vet att det är dyrt som f*n och mamma nästan tvingade mig. Jag bad om hjälp efter som det inte hade gått så bra tidigare. Hon som hjälpte mig plockade fram ett par stycken och jag fick prova. Det var tre jag fastnade för så fort jag fick på mig dom. En som var på rea och två dyra saker. På rean var det 3 för 2 och efter som mamma hade två från rean fick jag den av henne sa hon. Sen var det bara att bestämma sig och efter lite om och men så blev det den som var dyrast (800kr!!!!) för den var skönast, nästa gång blir det nog den andra för 500kr. Men i alla fall…idag när jag hade den i skolan fick jag nästan lov att tänka efter om jag satte på mig b-h:n i morse? Å när jag skulle gå och lägga mig så fans det knappt nå märken efter den! Så i fortsättningen skit i hm och cubus och betala lite extra. Åt minstone en gång i era liv. Fast ni har en "vanlig" storlek. Så testa. Btw så betalar jag mina kläder själv så 800kr är en hel del. Och ett + till är att alla deras b-h:ar kan tvättas i maskin (i påse) utan att de tar skad, tidigare har det jämt varit handtvätt för min del.

// Birkis

Annons:
Wellcraft
2015-02-03 22:56
#1

Ja, speciellt när man har större byst så är det viktigt att ha ett ordentligt stöd för att skona sin kropp.
Kan själv rekommendera hunkemöller, de är verkligen mina hjältar efter allt strugglande på h&m och lindex.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Lia
2015-02-03 23:01
#2

#1 Det beror nog på vart man går och vilken dag det är. När jag gick in på hunkemöller i Malmö blev jag först attackerad av en expedit som tjatade och i princip kastade underkläder på mig, för att senare stå och rycka i provrumsdörren när jag provade BH:ar jag inte ens var intresserad av från första början. Det slutade med att jag smög därifrån, och det kändes riktigt jobbigt. 

Men alla där är ju inte likadana såklart, jag hade nog bara otur.

Wellcraft
2015-02-03 23:05
#3

#2 Ja, jag kan inte svara på hur dem beter sig i andra städer, här är dem iaf bra.
I vissa städer, exempelvis stockholm tycker jag att det är ryck och slit i varenda affär haha 😂

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Tilde]
2015-02-03 23:56
#4

#1 Hunkemöller (i alla fall här) har inga 65:or 😕 Jag köper alltid bh:ar på Change, älskar speciellt deras egna märke! De har (tyvärr) många tantiga bh:ar, men även flera snygga. De är riktigt sköna och ger superbra stöd! De har även min storlek vilket är ett stort plus (jag är väldigt smal runtom så jag har 65F-65G beroende på modell - det roliga är dock att jag inte ens ser så storbystad ut). En bh där kostar normalt runt 260-400 kr om det är av deras egna märke så det är inte allt för dyrt. :) Däremot har jag haft lite samma upplevelse som #2 i Västerås inne på Change. De vill komma in och kolla hur bh:n sitter, osv…. I Danmark låter de en vara i alla fall 😂

IceTee
2015-02-06 21:43
#5

I halmstad går jag alltid till Twilfit, tycker att de är grymt bra! Jag brukar kunna hitta bh:ar i min storlek (65E) till vettiga priser! Beror ju på märke dock

Jag skulle vilja sätta på mig en bombshell bh någon gång och se ifall jag skulle kunna se mina tår! Synd att de inte görs i min storlek vad jag vet, haha

Medarbetare på Skor iFokus

Nelley
2015-02-07 00:21
#6

Åh vad bra tips! Måste bokmärka den här tråden ellernått, haha. Jag har 70E.😃

Annons:
taylor__lambert
2015-02-07 00:31
#7

Skulle behöva en ny BH… oavsett vilken jag köper så åker antingen banden ned eller så får jag så ont i revbenen för den sitter för tajt fast den inte borde det. Finns ingen riktig storlek som verkar passa, köpte en ifrån Hunkemöller, den är superbra, men det är ändå inte riktigt 100% rätt

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

IceTee
2015-02-07 00:57
#8

#7 om banden åker ner är det ju bara att korta ner dem :)

Medarbetare på Skor iFokus

taylor__lambert
2015-02-07 01:06
#9

#8 spännet åker upp på en gång när jag gör det eller så glider de av ändå, kanske är axlarna det är fel på oxå 😮 😃

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

IceTee
2015-02-07 01:29
#10

#9 du får skaffa axel-inplantat, hahaha Jag har faktiskt någon bh som är likadan, har tänk fråga i en butik om den, kan skriva här när jag gjort det?

Medarbetare på Skor iFokus

taylor__lambert
2015-02-07 01:34
#11

#10 hahah precis, kanske axelvaddar X)
ja gör så! :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[SisselaJ]
2015-02-07 10:31
#12

Detta gäller ju inte bara de med stora bröst, utan även de med mindre! Jag skulle nog tro att många, väldigt många, kvinnor går runt med fel storlek. Jag köpte ett presentkort till min mamma på twilfit i julklapp och sa till henne "detta får endast användas om du ber om hjälp att hitta den rätta BHn". För de är så himla duktiga och kunniga och rätt BH gör så stör skillnad. Första gången jag gick in i en underklädesbutik gick jag från 70c till 70e. Snacka om att vara helt fel ute!

[Tilde]
2015-02-07 12:05
#13

#7 Har du fått hjälp i en bh-affär med vilken storlek du bör ha? De kan ju mäta dig och sedan låta dig testa lite olika för att hitta den perfekta bh:n till just dig 🙂

#12 Det har du helt rätt i, men just de med större bröst får ofta rygg och axelproblem eftersom deras bröst väger mer och därför är det extra viktigt med en bh som ger bra och rätt stöd. Men jag tycker att ALLA oavsett bröststorlek bör ta reda på om de använder rätt eller fel storlek och sedan köpa en (i alla fall minst en) bh i bra kvalité! 👍 

Jag var förresten precis som du, helt fel ute! Använde 75B under min uppväxt och bytte sedan till 70C, vilket även det var helt fel. 😟 Lovar att alla som går till Change, Twilfit eller liknande inte kommer att ångra sig!

Annons:
catcult
2015-02-07 12:36
#14

Jag är så tacksam över att jag inte välsignats med en stor byst, har vänner med detta lyxproblem och de lägger ut en mindre förmögenhet på BH:ar. Själv köper jag glatt några "Ta 3 betala för 2" i 75B på KappAhl (säkert fel storlek enligt konnässörerna, men jag märker ingen skillnad) när andan faller på eller någon ny söt kollektion kommit in. Går de sönder slänger jag dem bara och det är ingen större förlust.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[Pomelo & Gigi]
2015-02-07 14:08
#15

Det är sååå mycket bättre med dyra bh-ar eftersom de håller länge så i längden är det billigare än att köpa BHs på Lindex för typ 50 kr som håller Max 4 månader

matildans95
2015-02-07 15:59
#16

Jag köpte min senaste bh (j-kupa) på bravissimo och det funkade bra. Men hade jag fått prova innan hade det varit ännu bättre!

Sindri
2015-02-07 17:17
#17

#9 av: taylor__lambert
kan det  vara så att du har för liten storlek runtom och för stor kupa.  Om du måste knäppa bh:n på yttersta hyskorna så hamnar banden för långt åt sidorna där bak. Har du större mått runtom så kan du knäppa på innersta hyskorna och då kommer banden närmare mitten på ryggen.

Om det inte är så, prova en bh med avtagbara axelband. Men en sån kan du sätta dem i kors bak, alternativt sy nya hällor längre in mot mitten av ryggen.

taylor__lambert
2015-02-07 18:35
#18

#13 Har fått hjälp på HM, Twilfit och Hunkemöller ochäven köpt BH därifrån av de som jag fått föreslaget där, och som satt bra vid provningen. Men problemen uppstår efter några veckor ibland några dagar.

#17 det kan vara lite vad som helst, jag har just nu port BH från kappahl, de sitter ok runt men kan även få ont till och från, banden åker ned till och från men de håller sig uppe bättre.

Jag har haft olika sorters BH:ar, de utan axelband funkar inte alls, den åker ned till min midja eller så kan jag inte andas i dom pga smärtan.

Jag har inte speciellt stor byst utan är normal, men har enorma problem med att hitta en bra BH.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Sindri
2015-02-07 18:54
#19

Men jag menar inte att du skall ha den utan axelband! Jag skrev:

"Om det inte är så, prova en bh med avtagbara axelband. Med en sån kan du sätta dem i kors bak, alternativt sy nya hällor längre in mot mitten av ryggen."

taylor__lambert
2015-02-07 19:10
#20

#19 känner mig helt lost 😂 tror jag fattar vad du menar men är så sjukt trött att jag inte riktigt förstår

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Deviance
2015-02-08 13:37
#21

#17 Man SKA köpa bh:ar där man sätter spännet på yttersta fästet. Eftersom en bh med tiden töjer sig och blir större så ska man när man köper den sätta de på yttersta fästet och sen spänna innåt när den töjer sig och blir större. Om banden åker ner så har man helt enkelt dåligt markerade axlar och det kan lösas som du sa att korsa dem. Det finns också speciella spännen som gör samma effekt av brottarrygg på BHarna.

____________

hamstrar & fotografering

Sindri
2015-02-08 13:41
#22

#21 av: Deviance Jo, visst är det tänkt att det skall fungera så. Men ibland så gör det inte det. Då får man börja längre in och sedan kan man sy in bh:n en bit därbak.
Men det bästa är kanske att flytta på fästpunkterna till banden där bak. Det går ju faktiskt att göra även om det inte är löstagbara axelband.

[Tilde]
2015-02-08 19:03
#23

#22 Varför inte bara gå ner i storlek runtom då och upp en kupa? Så lär den ju sitta bättre än om man syr och har sig? Eller?🤪

hund_katt
2015-02-08 19:12
#24

Vi har bara H&M och Lindex i vår stad som säljer BHar. Om man inte vill ha typ underkläder för vuxna, med massa spetsar och massa konstigt bara gjort för att det ska se snyggt ut… Så måste tyvärr stå ut.. :/

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

catcult
2015-02-08 20:29
#25

#23 Jag kan inte svara för andra, men jag köper (och har sedan jag var 14 år) köpt 75B. Är helt säker på att det egentligen är fel storlek för mig enligt alla experter, men om jag skulle köpa "rätt" storlek skulle det säkert landa på 55D eller något annat "udda" (jag är väldigt smal runt om och har små bröst), vilket innebär att jag skulle bli tvungen att vända mig till någon specialbutik där jag är förpassad till de dyra märkena eftersom de är de enda som saluför BH:ar i annorlunda storlekar.

Visst vore det trevligt att göra allt efter konstens alla regler och köpa rätt storlekar, men ärligt talat tycker jag mitt system fungerar bra, jag har tillgång till ett stort utbud som är billigt och jag känner mig nöjd. 🙂

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

IceTee
2015-02-08 21:01
#26

#25 på twilfit har jag hittat bh:ar i 65E av deras eget märke för 150kr, och de håller hur länge som helst! Bara ett tips! Kolla gärna när de har rea dessutom, du behöver ju inte handla allt där, men ibland kan man göra kap liksom! Jag brukar faktiskt öppna med att jag letar efter någon under 200kr (eller vad min budget nu är), det hjälper!

Medarbetare på Skor iFokus

[Tilde]
2015-02-08 22:18
#27

#25 Du kan enkelt räkna ut din storlek själv. Mät med ett måttband under brösten. Är du exempelvis 67 cm har du storlek 65, är du 59 cm har du storlek 60, osv. Mät sedan uppe på själva brösten. Ju fler centimeter detta mått skiljer sig från det tidigare desto större kupa har du.  Här är bra hjälp som förklarar detta: http://www.storlekar.se/bh-storlekar.html

Vissa affärer säljer 60, men mindre än så har jag inte sett… 🤔

Annons:
catcult
2015-02-08 22:27
#28

#26 Tack för tipset! Ska definitivt besöka Twilfit nästa gång de har rea åtminstone, jag gillar att köpa på mig ett litet lager BH:ar och kan man då fynda kvalitetsprodukter är det ju toppen! 🙂

#27 Har inget måttband, haha. Så vuxen är jag! 😉

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[Tilde]
2015-02-08 22:37
#29

#28 Så ta ett band eller liknande och mät med det… Klipp av eller markera när du kommit runt kroppen och lägg sedan bandet ut vid en linjal och mät hur långt bandet är 😉

catcult
2015-02-08 22:54
#30

#29 Hittade ett måttband som inte var trasigt till slut, mäter tydligen 66 cm runt om så jag är inte så smal som jag trodde, det blev en kalldusch! 😉

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Nelley
2015-02-08 23:20
#31

#30 Det är faktiskt väldigt smalt.😉Minsta bh storleken som finns är ju 65 (vad jag känner till).

[Tilde]
2015-02-08 23:23
#32

#30 66 cm är smalt ju! Vore konstigt om du hade en midja som var 50 cm eller nått om du nu skulle vara 55 cm under brösten då 😛 Så är det bara att mäta på själva brösten och följa tabellen jag länkade till så har du din kupstorlek också :)

Upp till toppen
Annons: