Annons:
Etikettövrigt
Läst 1517 ggr
E love S
2015-02-05 20:51

Hjälm

Använder ni hjälm när ni cyklar? Och använde du hjälm när du var under 15? Vid vilken ålder slutade du med hjälm? Svara ärligt tack:)

Annons:
Molekylflickan
2015-02-05 20:53
#1

Hjälm ska man ha :) Är 14, hehe.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Whippet
2015-02-05 20:53
#2

Jag hade för 2 år sedan, men använder inte längre, är 13 fyller 14 snart.

I'm out Vilar huvudet i handen

Fridaaaa
2015-02-05 20:54
#3

Ni som är under 15 år: Tänk på att det är lag på att ni ska ha cykelhjälm

Jag är över 15, har ingen hjälm. Äger ingen som passar och inte blivit av att jag  köpt en ny heller

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JoannaLi
2015-02-05 20:58
#4

Jag hade hjälm till den dag jag fyllde femton (förutom vissa gånger när jag rent inte orkade - som när jag tog cykeln 50 meter för att frakta grejer från skolan och hem, då cyklade jag dit utan hjälm. Annars hade jag alltid hjälm. 

Tyvärr blir det inte så nu :/ (Det faktum att jag sällan cyklat sen jag fyllde femton kan jag också ha bidragit till det - moppen är ju så mycket lättare.)

Kadoor
2015-02-05 20:59
#5

Varför strunta i hjälmen..? Att det är fult, förstör frisyren osv är ingen ursäkt när det gäller sitt liv. Har man otur kan det gå riktigt illa, tycker att folk borde tänka sig för lite… Det finns faktiskt snygga hjälmar dessutom, bara man letar! Jag har en riktigt ful, ska köpa en ny när jag köper longboard, men använder den jag har så länge. Cyklar inte särskilt ofta heller.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

ChristineL
2015-02-05 21:00
#6

Jag är en bra bit över 15 och använder cykelhjälm. Dels så cyklar jag ofta där det är mycket trafik och dels har jag ett litet barn som jag vill vara en god förebild åt.

Annons:
NordicSunset
2015-02-05 21:21
#7

Jag är 14 och använder hjälm. Tycker att det ska vara lag på att alla över 15 också ska behöva ha hjälm

Be the best version of you.

  • Zoella
Lia
2015-02-05 21:30
#8

Använde hjälm när jag var barn och tidigt i tonåren, men nu har jag inte gjort det på många år. Där jag cyklar är det värsta som kan hända att jag ramlar. Ingen trafik och det är svårt att cykla för fort i svängarna. Men förmodligen hade jag inte burit hjälm ändå.

Fridaaaa
2015-02-05 21:31
#9

#8 Säg inte för mycket. Såg ett sjukhusprogram där två cyklister hade krockat på en cykelbana.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lia
2015-02-05 21:33
#10

#9 jo det är klart, men då ska det ju till både cykelbana och en till cyklist :-)

00eme05
2015-02-05 21:58
#11

Under femton med hjälm :-)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[134643]
2015-02-05 22:06
#12

Slutade med hjälm när jag började i 6an då det blev alldeles för mycket press från klasskamrater och liknande. Jag fick välja mellan att bli hånad eller cykla utan hjälm, och då valde jag att ta bort hjälmen. Är nu över 15, cyklar jättesällan men när jag väl gör det använder jag inte hjälm :)

smellcaramell
2015-02-05 23:08
#13

är 18 och har inte haft hjälm på många år då mitt huvud tydligen har "fel" form enligt alla hjälmtillverkare och trycker "ihop" mitt huvud så jag får huvudvärk och anser att det är bättre att jag cyklar utan hjälm och har full fokus än att ha en hjälm som inte passar och fokusera på huvudvärken :) hade det funnits hjälmar som passat hade jag använt det längre iallafall. sen cyklar jag sällan och max 100 meter på traffikerad gata när jag cyklar, hade jag cyklat efter traffikerade vägar oftare hade jag nog specialbeställt en hjälm trots att det är svindyrt…

Annons:
IceTee
2015-02-05 23:53
#14

Tyvärr gör jag inte det… Upplever inte att det finns snygga hjälmar och jag känner mig bara dum med hjälp pga högstadiet och synen man hade där… Är förresten 19, hjälmen åkte när jag började 7an

Medarbetare på Skor iFokus

cookies
2015-02-06 02:02
#15

Hade hjälm jämt till jag var cirka 14-14.5. Det mesta hade med att göra att jag har alltid gillar att hoppa, cykla på bakhjul etc. Så hade jag inte haft hjälm, då har jag nog inte mått så bra idag, helt ärligt. Nuförtiden de gånger då jag cyklar så är det utan hjälm. Dock ska jag ut och hoppa eller liknande så åker den väl på, men inte för vanlig cykling.

Afturelding
2015-02-06 07:28
#16

Jag cycklar nästan bara när jag jobbar, och då måste jag ha hjälm. Det är svårt att övertala barn mellan 6 och 9 om att de ska ha hjälm om inte fröken också har det.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Scorpio97
2015-02-06 08:26
#17

Cyklar aldrig, och har inte haft hjälm sen jag var tio-elva år. Jag föredrar att gå (:

För mig är det för att hjälmen är ful och obekväm. Har heller aldrig cyklat i riktig trafik, utan mest på grusvägar. Däremot om jag skulle cykla tillsammans med barn (hur nu det skulle hända) så skulle jag ha hjälm.


//Jessie

[Tuulikki]
2015-02-06 12:06
#18

Slutade använda hjälm när jag var 12. Men jag har nyligen köpt ny cykel och då köpte jag en hjälm också, är 19 :)

[EmmiieErixon]
2015-02-06 12:45
#19

Slutade med hjälm tidigt, dvs någon gång när jag började cykla till bussen till skolan. Det va en grusväg i skogen med bara två max tre trafikanter om dagen och det va vi som bodde där. Har inte hjälm nu häller dum som jag är. Dock har jag alltid alltid(!) hjälm när jag rider och det har jag alltid skött med. #MindYourMelon 😛

[RC1393]
2015-02-06 13:25
#20

Jag använder hjälm, när jag kommer ihåg att ta med den… Cyklar mest i stan och då måste jag ta med mig hjälmen från byn och den glöms ofta bort tyvärr.

När både jag och cykel startar från byn så har jag alltid hjälm. Jag är 17 år, använde hjälm lika mycket när jag var under 13-15 år som nu, när jag kom ihåg att ta med den med andra ord! 😊

Annons:
oh-la
2015-02-06 13:42
#21

Har alltid hjälm… Och jag är vuxen… Har sett vad det kan göra med en hjärna att cykla omkull och slå huvudet i asfalten utan hjälm… Hjälm är coolare än hjärnskador och att behöva lära sig använda en gaffel på nytt.

[Lollo 97]
2015-02-06 13:56
#22

Är 12 men fyller 13 i år. Har hjälm och tänker använda det tills jag blir 15 eller äldre. Vill skydda den lilla hjärna jag har där inne xD Cyklar rätt ofta också men inte på vintern dock.  Cyklar på trafikerade vägar utan cykelbana när jag ska till kompisar så…  Jag tycker det är bättre att ha hjälm än att ramla och slå i huvudet och kanske aldrig mer kunna cykla igen. Typ ingen tjej i klassen använder hjälm när dom cyklar (jag tycker det bara är fjantigt att inte ha hjälm).  Mer killar än tjejer som använder hjälm.

Godisburk
2015-02-06 15:13
#23

Är 13 och fyller 14, använder inte hjälm. Det är väl mest kanske för att jag själv tycker det är så sjukt obekvämt. Det är idiotiskt att cykla utan, jag kan ramla när som helst. Men jag försöker oftast cykla så försiktigt som jag bara kan/ se efter folk och bilar extremt noga. Sedan att mina föräldrar aldrig cyklat med hjälm kan väl också ha en liten inverkan i bakhuvudet och att ingen av mina vänner cyklar med hjälm. Nästan ingen i vår lilla stad rättare sagt.

[Tilde]
2015-02-06 16:38
#24

Har nog inte använt hjälm sedan jag var 11-12, men vet att jag borde då hjälm faktiskt halvt räddade livet på min mamma!

[EllenAlicia]
2015-02-06 17:02
#25

ja tror ja sluta ha hjälm när jag var 13. lite svårt och komma ihåg men.. Jag cykla inte så mycket då för ville inte andvända hjälm (gick ist eller m. kickboard) men nån gång hade jag gjort mig snyggt i håret med en bulleoch kom senare på att jag skulle cykla och behövde inte ha hjälp efter det.

Aleya
2015-02-06 17:19
#26

Jag slutade för att sedan börja ha hjälm. Har det efter att ha sett många som dött utan att använda hjälm.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: