Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1784 ggr
Birkis
2015-02-15 08:14

Piercad höft?

Jag undrar om det är någon som har piercat sina höfter? Jag funderar på att göra det när jag blir 18 men jag har några funderingar. Vilken metod använde ni, microdermal eller surface? Du kanske har piercat dig med någon av metoderna men inte just höfterna,hur fungerar det lite mer exakt? Gör det så ont som det påstås? I vilken studio? Någon i Dalarna?

// Birkis

Annons:
[Tilde]
2015-02-15 11:50
#1

Rekommenderar att fråga på Bodyart iFokus! :)

Känner tyvärr ingen med piercad höft…

Wellcraft
2015-02-15 15:27
#2

Har inte piercat höften själv, men det är otroligt snyggt.
Ont gör det säkert, men det beror också på hur smärttålig man är.
Jag har bara fått väldigt ont av en piercing av alla de jag gjort, när jag piercade underläppen ensam och kanylen fastnade och läppen sprack.
Annars - hos en seriös studio - går alla piercings fort & smidigt att göra, även om det gör jätteont så går det åtminstone fort. Inget alls att oroa sig över.
På med pösiga kläder så inget skrapar emot så gör nog inte heller läktiden särskilt ont heller.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Gaara
2015-02-15 23:19
#3

Jag hade två dermal anchors vågrätt under naveln. Men den ena läkte aldrig och någon dag innan nyår pillade jag helt enkelt ut den. Ska göra om den i framtiden är tanken. Nu är det ett runt rött litet märke där den satt, så det ser fortfarande ut som två när man ser det på håll. XD Gjorde mina i Stockholm och personligen så tyckte jag inte att det gjorde så ont. Jag skulle lätt rekommendera anchors/micro dermals framför surface piercingar oavsett placering då surface sällan läker och ofta vandrar ur. Men ja, ibland läker ju inte de andra heller. Gjorde båda mina vid ett och samma tillfälle, men den som aldrig läkte blödde något förfärligt när hålet gjordes. Så något var knas redan från början. Den andra läkte snällt på 4 veckor precis som det var beräknat. :)

Upp till toppen
Annons: