Annons:
Etiketthusdjur
Läst 1540 ggr
Flöffo
2/15/15, 11:07 AM

Rasta andras hundar?

Är det någon här som rastat andras hundar mot betalning? Hur gick det till? Hur fick ni pengarna och hur mycket? Vems hund rastade ni? Vilka tider? Hur fick ni jobbet (satte upp en annons o.s.v)? Något man ska tänka på? Hur gamla var ni? Berätta gärna så mycket som möjligt!

//Flöffo

Annons:
[Tilde]
2/15/15, 11:49 AM
#1

Jag har en annons på en hemsida för passning och hundrastning. Folk kontaktar mig när de behöver hjälp med sånt. Nu är det bara passning men det finns folk som vill betala upp till 100 kr/h för rastning. 

Man kan också sätta upp lappar i affärer där man erbjuder hundrastning. 🙂 De flesta vill ha hjälp mitt på dagen då de inte har möjlighet att åka hem från jobbet för att rasta hunden.

Flöffo
2/15/15, 12:55 PM
#2

#1 Okej, tack för svaret :)

//Flöffo

[Howres]
2/16/15, 9:57 AM
#3

Jag går ut och går med grannens hundar när jag kommer hem från skolan. ungefär kl 15.00, jag brukar gå ut och gå i ca 30min och får 50kr per gång :)

Hoseok
2/16/15, 11:45 AM
#4

grannar.se är en bra hemsida!

Fick kontakt med en person genom den hemsidan och passade för 100 kr/h , olika tider varje gång. 

Många vill att man har hunden hemma hos sig, vilket många tycker är självklart: Men jag hade gärna hellre rastat en hund i hundens hem. Av flera anledningar. Nu snackar jag alltså om hundpassning, inte rastning. Men men.

Flöffo
2/16/15, 4:54 PM
#5

#3 Okej, tack för svaret :)

#4  Tack för att du tog dig tid att svara. Jag har kollat in den hemsidan, men det verkar som att man måste vara medlem för att skriva något och då måste man vara 16 år. Så ja, jag vet inte riktigt. Jag kanske skulle kunna be mamma…. kanske :)

//Flöffo

sasha_setter
2/18/15, 7:41 PM
#6

Brukar passa/rasta hundar då och då(när det kommer jobb). Jag satte upp lappar typ överallt, runt i skogen, på anslagstavlor, över papperskorgar och hundlatriner, och pratade med mycket folk och marknadsförde mig själv. På det sättet fick jag ihop några stamkunder som brukar ringa om de behöver hjälp. Tar ca 50kr/h

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Annons:
Upp till toppen
Annons: