Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1551 ggr
molam
2/16/15, 7:52 PM

Ingen aning vad jag ska ta för rubrik

Hoppas det är rätt Grupp men till frågan

Om ni hade en kille/Tjej och h*n sa att du kunde vara med Dennes ex Bara för exet känner sig ensam, hur skulle ni reagera motivera gärna.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
molam
2/16/15, 7:53 PM
#1

FÖr mig skulle det känts helt fel. JAg har en Partner och h*n är den jag vill ha ingen annan.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[SisselaJ]
2/16/15, 7:58 PM
#2

Jag skulle bli arg, varför vill min partner att jag ska vara med någon annan?

Honestyisdead
2/16/15, 7:58 PM
#3

Förstår inte frågan. Menar du att min partner frågar mig att jag ska umgås med HANS ex? Ha sex med hans ex?

Skogsraah
2/16/15, 8:02 PM
#4

Förstår inte heller? Vara med exet som i att träffa denne och umgås? om min pojkvän var god vän med sitt ex, hade han förstått fått träffa henom om de ville. Rätt självklart att han inte hade fått ligga med någon annan. Vi har inget öppet förhållande.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[134643]
2/16/15, 8:03 PM
#5

För mig skulle det betyder att min tjej/kille inte har speciellt starka känslor för mig, och skulle då göra slut med hen. Och skulle definitivt inte bli ihop med min tjej/killes ex bara för att den personen känner sig ensam. Om jag tolkat frågan rätt? Min partner vill att jag ska inleda en relation med hens ex, för att nämnda ex känner sig ensam?

molam
2/16/15, 8:57 PM
#6

Jag hade LÄs HADE en kille som tyckte att jag skulle umgås intimt med hans ex (han var Bisexuell) Då hans ex kände sig nere, och tydligen hade fattat tycke för mig, och sedan bestämde dom två över huvudet på mig att jag skulle ha två killar (förlåt för en rörig fråga men ville helst inte skriva ut detta) Han tyckte att jaa men det är ju inget "Farligt" Med det hela min killes ex Skulle ju backa om min kille sa så.

Jag ville veta om jag gjorde fel som lämnade min kille pga detta då det kändes fel

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
molam
2/16/15, 8:59 PM
#7

MEd Intimt menar jag då, Sex, kyssar, mys ol allt som en riktig kille skulle gjort

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[JenniN]
2/16/15, 9:04 PM
#8

Du gjorde rätt i att göra slut med din kille.

Tjeja
2/16/15, 9:14 PM
#9

Om det kändes fel för dig så var det fel och därmed rätt av dig att lämna förstås!

Annars skulle du ju låta dem begå våldtäkt på dig om du skulle vara med en person du inte ville vara med, bara för att de två "kommit överens" om det sinsemellan. 

Hade du själv spontant känt att det var spännande och kul och velat prova så hade det varit helt ok att göra det.

Vad som avgör i ditt fall vad som var rätt eller fel är enbart dina egna känslor.

Dvs, den personens känslor det hela handlar om.

Precis på samma sätt som att det är fel att ha sex när man inte känner sig redo för det och inte ska låta någon ta ens oskuld bara för att de vill det om man själv inte tycker det känns rätt med den personen eller där eller då eller vad det nu är som gör att det känns fel!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

molam
2/16/15, 9:24 PM
#10

Nej det kändes inte rätt att lämna han, han är den första personen jag litat på sen mitt gamla förhållande och det tog ca två och ett halvt år, problemet vr att det kändes fel att helt plötsligt ha två killar, jag ville bara ha min, den rätta

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Skogsraah
2/16/15, 9:27 PM
#11

#10 Men det är väl självklart att det känns fel för dig att ha två killar om du vill leva i ett monogamt förhållande? Särskilt ifall det är just de reglerna ni satt upp. Det är ni två som är tillsammans, inga andra inblandade?

Tycker inte det finns något att försvara i hans beteende. Tycker det är väldigt respektlöst att be sin parter HA SEX med sitt ex för att denne ska må bättre? Aldrig hört om dess like.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

molam
2/16/15, 9:29 PM
#12

Skyddar han inte ^^ DEt känns bara inte rätt att lämna han, men jag gjorde det för att det kändes fel ''/

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Tjeja
2/16/15, 9:34 PM
#13

Ja oavsett så kändes det fel för dig så var det fel för dig också!

Sådant är livet ganska ofta! Man blir ibland helt enkelt tvungen att välja mellan två saker som känns fel… och ja.. då väljer man förhoppningsvis det som känns minst fel att göra.

Men om du lämnade killen av någon sorts moralisk känsla gentemot vad folk ska tycka och tänka om du har två killar, då är det fel anledning!

Du ska göra det som känns rätt för dig och er, inte vad andra tycker skulle vara rätt eller fel att göra!

Är du nyfiken och intresserad av att ha två killar men kanske inte vågar erkänna det för dig själv riktigt?

Ta i så fall en ordentlig funderare! För det vore väl synd att missa något fantastiskt bara för att man är rädd för vad andra ska tycka? Det är inte dom som ska leva ditt liv, det är DU som ska leva ditt liv.

Och om båda killarna tycker det känns ok att ha en relation med dig båda två samtidigt och du vill det.. så KÖR!

Men känns det fel för dig, och du äcklas, eller skräms eller bara känner obehag inför tanken, ja då ska du inte våldföra dig på dina egna känslor utan göra det som känns mest rätt/minst fel helt enkelt.

Det handlar ju inte om något olagligt som att stjäla eller skada andra, utan det handlar om kärlek, intimitet och närhet som ska ske under samtycke! :)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
molam
2/16/15, 9:46 PM
#14

NEj jag äcklas inte eller så, men det känns inte rätt och nej jag har bara känslor för "min" kille den andra känner jag han är skit trevlig ock sådär, men inte min typ han är för "tuff" kan man kalla det så? Jag vet inte men han är inte min typ iaf, jag vill ha en mjukare kille som min kille var, men när han ex sa till mig att jag nu har två killar då blev jag tveksam och snackade med min kille och han sa att det är hans ex och han känner han han är bara lite deprimerad och det är bara för ett litet tag så sa det stop så gjorde jag slut helt enkelt och sa att jag inte vill ha det så, för att det känns fel

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Zepp
2/16/15, 9:51 PM
#15

Alldeles riktigt, han kan vara hur sjysst o snygg/sexig som helst, men det handlar mer om hur du vill ha ditt förhållande!

Om gruppsex/trekanter inte är något som du anser vara en del av det förhållande du vill ha så gå vidare, han får söka någon ny som är inne på samma grej.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Cochon
2/17/15, 6:01 PM
#16

Skulle bara kollat väldigt skeptiskt på min partner och undrat om hen har slagit huvudet eller något.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Tjeja
2/17/15, 8:31 PM
#17

Men då så #14 Molam då vet du ju hur du känner! Du har du ju agerat rätt utifrån vad som känts minst fel och mest rätt för Dig! :)

För andra skulle det kunnat kännas helt annorlunda i din situation och då hade det den personen känt varit rätt att göra för den personen, även om det hade varit precis tvärt emot va du kände var rätt för Dig!

Vi är alla olika och det är helt okej!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Roonja
2/17/15, 9:40 PM
#18

För mig är det inget fel. Jag är nära vän med min killes ex. Vi går i samma klass och kommer bra överens. Tycker inte man ska vara så negativ. :)

molam
2/17/15, 9:47 PM
#19

#18 men vad skulle du säga om din kille sa åt dig att han ville att du skulle ha sex med hans ex, för att exet är nedstämt?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Roonja
2/18/15, 9:24 AM
#20

Men oj, då missförstod jag om det är så. O.o Hans ex är ju tjej som jag och jag är säker på min läggning. Så nej, då hade jag nog reagerat på ett helt annat sätt. Frågat varför.. :P

Dock står det bara "vara" med exet i första inlägget och det var det jag läste..?

Annons:
molam
2/18/15, 4:02 PM
#21

#20 Ja det var en miss från min sida :p sorry.

Men om din kille var bi då och hans ex var en kille?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Roonja
2/18/15, 11:01 PM
#22

#21 Hmm, jadu, jag tror jag hade kunnat vara med honom men aldrig haft sex! :)

molam
2/18/15, 11:14 PM
#23

#22 Ja precis, och så kände jag med, HAns ec är jätte snäll och jag vill gärna va polare med han men inget mer så en dag bestämde dom över huvudet på mig att poff nu har du två killar, det är lite där i problemet ligger, och det faktum med att min kille Tyckte att jag kunde ha sex med hans ex

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Roonja
2/19/15, 3:01 PM
Upp till toppen
Annons: