Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 921 ggr
ljungensjenka
2015-02-21 10:31

Hur tar man kontakt?

Okej alltså jag troooor att jag är påväg att bli kär i en kille i min klass. Grejen är den att vi inte är i samma gäng och enda gångerna som vi faktiskt har pratat med varandra är nör vi har grupparbeten dör lärarna delat upp oss. Går sista terminen i nian och kommer troligtvis inte hamna i samma klass på gymnasiet (vet knte ens var han vill gå :( ) så om vi ska lära känna varandra så är det nu… Så hur gör man haha? Kan inte fråga om läxor eller något för då tycker han troligtvis bara att jag är konstig eftersom att vi har en Facebook-grupp med hela klassen där alla frågor om läxor mm. Vi har en del gemensamma intressen (vad jag vet) men knte så att vi skulle kunna "råka" mötas någonstans utanför skolan. Hjälp :(

Annons:
Galopptjejen_98
2015-02-21 12:17
#1

Adda han på facebook och skriv "Hej! :)", fråga vad han gör m.m :) 

Jag går första året på gymnasiet är inne på andra terminen och mittemot min skola ligger en skola där det typ bara går killar och på min skola går det bara tjejer, haha :) 

Iallafall så finns det en kille jag är intresserad av som jag åker samma buss med från/till skolan och vi tittade på varandra i bussen för några dagar sedan och jag blev så intresserad av honom så jag adda han på facebook och vi börja skriva, haha :)

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

Hoseok
2015-02-21 15:21
#2

Säger som #1, Facebook. Adda honom, säg att du la till honom för att ni går på samma skola osv. Gå igenom hans profil och kolla om det finns något du kan fråga honom om, typ "Jag såg att du gillade -detta-".

ljungensjenka
2015-02-21 15:51
#3

#1 & #2 vi är vänner på Facebook sen tre år tillbaka (eller något sånt) och han är nästan aldrig aktiv vad jag vet :( Däremot la han upp en bild på instagram igår😍

Galopptjejen_98
2015-02-21 16:47
#4

Jag tycker du ska ge det en chans och skriv på Facebook för han borde ju se ditt meddelande nån gång :) Det är som han, jag pratar med, han är typ aldrig inne på Facebook men så fort jag skriver så är han typ aktiv. :)

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

ljungensjenka
2015-02-21 19:40
#5

Lyckades ta mig mod till och skrev "Hej :)" och han svarade lika dant, vad skriver man sen haha?

Hoseok
2015-02-21 20:11
#6

Man kan ju alltid försöka med tråkiga Vad gör du/Hur mår du? Och se vart det leder först och främst. Jag upplever att konversationen kommer naturligt om båda är intresserade av varandra.

Annons:
Galopptjejen_98
2015-02-22 16:46
#7

Bra där! ;) Fråga vad han gör, hur det är med han, vad han har gjort i helgen osv. :)

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

ljungensjenka
2015-02-22 19:21
#8

#7 vi chattade ca 1 timme igår där jag frågade lite hur han haft det på sin semester och sånt :) Men vet inte riktigt vad man kan skriva idag utan att verka för påträngande :/

Galopptjejen_98
2015-02-22 19:34
#9

#8 Det är ju en bra början! Skriv som vanligt till han och kanske fråga vad han har gjort under dagen och så, vad han gör osv. :)

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

Upp till toppen
Annons: