Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 605 ggr
jultor
2015-02-23 19:44

Ta kontakt heeelp

Hallå! Det är så att jag har tittat in en kille ett tag nu som går i min klass (gått i samma klass sen 7an och går i 8an nu!). Jag vill så gärna prata med honom mer än vad jag redan gjort, med det menar jag att vi bara pratat med varandra då vi hamnat i samma grupp vilket inte hänt så ofta… /: Är av naturen ganska "tuff" av mig då det gäller att prata med folk, men då jag försökt prata med honom har jag inte fått fram ett ord och glömt vad jag ska säga, haha. (": 

Sen blir jag blyg då han står med hela hans killgäng (typ halva klassen..). Känns liksom konstigt att bara gå fram och prata med honom då han står mitt i klungan. Jag vet liksom inte vart jag ska börja för han rätt så blyg också, så det blir ju lite extra svårt. Någon som har tips på vad jag ska göra för att få kontakt med honom..?

Annons:
IceTee
2015-02-23 20:03
#1

Har ni båda facebook? Lägg i så fall till honom som vän, det är enklare att prata över nätet

Medarbetare på Skor iFokus

jultor
2015-02-23 20:08
#2

Har han på facebook sedan ett år tillbaka,  men vad kan man skriva till honom? 🙂

Cazzos
2015-02-23 20:39
#3

Du kan smyga med frågor om läxor/prov, eller kolla om ni har gemensamma intressen! Jag brukade spela Heroes of Newerth och prata över Skype med några killar från min klass och då började vi prata mer i skolan också.
Innan det så pratade vi inte alls 😴


IceTee
2015-02-23 21:41
#4

#2 du kan ju fråga något om skolan? Och sen bara låta det flyta på!

Medarbetare på Skor iFokus

jultor
2015-02-24 08:43
#5

Ja men det kan jag ju göra! Tack! 😃

Upp till toppen
Annons: