Annons:
Etikettundersökningar
Läst 697 ggr
Feelicia
2/26/15, 8:10 PM

Vänster eller högerhänt?

Är du höger, vänsterhänt eller bådehänt (kommer inte igår vad bådehänt heter egentligen ;)

Annons:
Fridaaaa
2/26/15, 8:16 PM
#1

Högerhänt 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jultor
2/26/15, 8:23 PM
#2

Bådhänt, fast det ända jag inte kan göra med vänstern är skriva men rita kan jag med vänster 😃

[rumelle]
2/26/15, 8:25 PM
#3

Högerhänt, fast vissa saker är jag bättre på med vänster hand, som att skala apelsiner och öppna flaskor/burkar. Borstar tänderna lika bra med båda händerna. Jobbar på att kunna skriva hyfsat med vänster hand också.

Aleya
2/26/15, 8:42 PM
#4

Ambidexteriös är jag. Behöver knappt ens tänka för att göra något med vänster. Skriver dock bäst spegelvänt med vänster, och då måste jag samtidigt skriva med höger åt samma håll.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Jazmin1e
2/26/15, 8:54 PM
#5

Vänster

Feelicia
2/26/15, 9:17 PM
#6

Ni som är bådehänt, har ni tränat för att bli t.ex. högerhänt eller?

Är själv vänsterhänt😉

Annons:
Hoseok
2/26/15, 9:38 PM
#7

Jag är dubbelhänt (Det heter dubbelhänt, för övrigt 😉), men valde vänsterhänt då det är liksom "min main hand". 

Jag använder datormusen med höger hand, jag skriver med vänster hand, jag gör det mesta med höger hand, typ.

[Roftic]
2/26/15, 9:39 PM
#8

Jag är naturligt bådhänt (vad det än nu heter) skriver dock med vänster men annars så kan jag göra i stort sett allting med båda händerna.

Aleya
2/26/15, 9:47 PM
#9

#6 har alltid varit ambidexteriös. Är rätt och slätt född så. Har aldrig haft problem att bara klippa med vänster eller höger. Om jag spelat dator mycket och blir trött i ena handen så byter jag bara. Skriva är samma. Äldre personer har trott att jag inte haft vett och etikett för att jag håller bestick i fel hand. Men jag bara tar bestick och sen bryr inte hjärnan om det är så som man "borde" göra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[MARWAKE]
2/27/15, 6:57 AM
#10

Är väl för det mesta högerhänt men vissa saker är jag mycket bättre på med vänster hand, borsta tänder, borsta håret och mycket annat kan bara inte komma ihåg vad det är för nåt :P

Upp till toppen
Annons: