Annons:
Etikettövrigt
Läst 46097 ggr
NordicSunset
2/27/15, 7:20 PM

Förslag på praoplatser

Jag har verkligen ingen aning vart jag ska praoa och det måste vara klart den 20 Mars. Så jag behöver tips, gärna någonstans där jag får sommarjobb sedan. Går i 8an och ska praoa i 2 veckor. När jag blir "stor" vill jag resa runt i världen och utforska, vara en profisionell youtuber vore inte fel heller. Det är nog det jag absolut vill bli, men det går inte att praoa som det. Älskar djur och fotografering annars. Men vill inte praoa på djuraffär.

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
Frida B
2/27/15, 7:35 PM
#1

Ja alltså du kan ju inte få sommarjobb om du inte presterar bra, oavsett var du är. Men de klassiska är ju hunddagis, klädaffär, bagare, kaffe :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

NordicSunset
2/27/15, 7:39 PM
#2

#1 Nej, det är klart. :) Jag är inte intresserad av något av det faktiskt..

Be the best version of you.

  • Zoella
Honestyisdead
2/27/15, 7:44 PM
#3

Tror tyvärr inte att chanserna att få sommarjobb efter praktik i din ålder är speciellt stora.

Vad är du intresserad av?

NordicSunset
2/27/15, 7:59 PM
#4

#3 Nej, men man kan ju alltid prova. Skrev det i #0

Be the best version of you.

  • Zoella
[EvelinaL]
2/27/15, 8:21 PM
#5

Tyvärr kan man inte vara så kräsen när det kommer till prao och sommarjobb. Man får fråga runt över allt och ta det man kan få.

NordicSunset
2/27/15, 8:28 PM
#6

Jag frågar om råd och jag är verkligen inte kräsen. Vill direkt inte jobba på ett café och diska liksom. Jag letar efter något intressant oxh ber om råd, om jag inte hittar något får jag ta något annat.

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
Ria74
2/27/15, 8:33 PM
#7

Ring runt till fotografer och fråga om dom tar in praoelever. Beroende på vad för sorts djur du vill jobba med så finns det ju pensionat eller bondgård man kan praoa på.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Honestyisdead
2/27/15, 9:12 PM
#8

Fotobutik?

Decemberbarn
2/28/15, 12:17 PM
#9

Bor du i Stockholm? Varför inte försöka kontakta youtube-communityt Splay och fråga om du möjligtvis kan få en praoplats där? Annars så är det som de andra redan sagt, en praoplats är oftast enklare saker som café, affär eller hunddagis. Jag själv har praoat på hunddagis och hade jättekul! Lycka till

NordicSunset
3/1/15, 6:07 PM
#10

#7 Tack för tipsen! #8 Tack för tipset, men tror inte det är något för mig.. #9 Nej, jag bor i göteborg.. :( Åh, det där vore ju så bra!! Tusan. Jag är inte direkt hundmänniska så hunddagis utesluter jag, men café ska jag tänka på. Tack!

Be the best version of you.

  • Zoella
[134643]
3/1/15, 6:14 PM
#11

Just praoplats brukar man ofta få ta det som finns, helt enkelt. Det är nog inte speciellt många som praoar på sitt drömjobb när de går i 8an. Om inte det drömjobbet är hunddagis, kafé, affär, bageri eller liknande ;) Sen tycker jag att prao inom skolan har blivit mer som att man har en ledig vecka där man får göra något kul, och inte en vecka där man kan få chansen att testa något nytt och få nya erfarenheter.

NordicSunset
3/2/15, 7:33 AM
#12

#11 Jag vet, men det låter så himla "basic".. Alla praoar ju som det. Man vill ju testa något nytt! Men jag får se. :)

Be the best version of you.

  • Zoella
MajsenB
3/2/15, 5:09 PM
#13

Du är inte intresserad av att tex praoa på tidning eller tv? Praktiserade själv på SVT i 7:an och en kompis praoade på den lokala tidningen. Svårt när man går i 8:an, för mig var det i alla fall väldigt svårt då de tyckte man var 'liten'. Måste väl finnas en del roliga ställen i stora Göteborg ju.

 Att praktisera på bageri är skitroligt. Fast jag går å andra sidan bagarlinjen nu, så klart jag tycker det är kul i och för sig haha. :)

Annons:
NordicSunset
3/2/15, 5:27 PM
#14

#13 Jo, jag mejlade faktiskt en tidning men fick inget svar. Ska testa med en annan och se. :) Vad roligt! Vad fick su göra för något då? :) På svt?

Be the best version of you.

  • Zoella
NordicSunset
3/3/15, 6:46 PM
#15

Jag tänkte å att praoa på en förskola, len vad finns det att lära sig där egentligen?

Be the best version of you.

  • Zoella
Upp till toppen
Annons: