Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 1778 ggr
justaskk
2015-02-28 17:57

kåt och feg

hej, jag är en tjej som är kåt dygnet runt. 

jag och en kompis håller på med varandra och vi är väldigt nära varandra. 

både jag och han litar på varandra till fullo och han vill göra massa saker med mig och jag vill detsamma med han. MEN jag är så feg så jag backar ur! 

asså jag vill göra massa saker med han men jag vågar liksom inte, backar ur dagen innan vi ska träffas och kör på någon bortförklaring.. 

jag vill men vågar somsagt inte, är redo och allt sånt och han är den rätta som jag vill ha sex med

tips snälla !

Annons:
Hoseok
2015-02-28 18:12
#1

Du behöver ta reda på vad som gör dig så osäker. Du säger att du verkligen vill, men något måste ju vara fel. Hur är ditt självförtroende i övrigt?

justaskk
2015-02-28 18:15
#2

#1 asså jag har ingen aning om vad det är som gör att jag blir osäker, jag är ganska nöjd med min kropp, men får ofta höra att jag är fet oså. men killarna säger att dom gillar mig iafall.

Hoseok
2015-02-28 18:23
#3

Vad killar tycker spelar ingen roll. Värdera inte dig själv efter vad killar tycker! 

Har du pratat med den här killen om din osäkerhet? För om han känner till det så kanske ni kan prata om det, och det är kanske bara det du behöver. Att veta att han känner till hur du mår, och bryr sig.

[MikeW]
2015-02-28 18:51
#4

Om det är första personen du ska ha sex med så vänta istället tills du skaffar en pojkvän som du kan förlora oskulden till istället.. Du kommer så ångra dig att du inte väntade.

Hoseok
2015-02-28 18:55
#5

#4 Fast varje enskild person får avgöra själv vem de vill "förlora oskulden" till (Vilket för övrigt är en oerhört äcklig term eftersom det låter som att man förlorar en del av sig själv för att man har sex).

Om vi räknar bort övergrepp när jag var yngre så anser jag mig själv ha förlorat oskulden till en främling under mina tonår, vilket jag inte ångrar alls, för det är Min kropp och jag bestämmer vad jag ska göra med den. 

Vi är inte rätt personer att anta att TS "kommer ångra sig", för det vet vi inte.

[134643]
2015-02-28 18:57
#6

#4 Det vet man väl aldrig? Ts; jag tror att det är viktigt att du listar ut varför du backar ut. Klart att saker kan vara nervöst att göra, men det kan inte vara ett tecken på att du faktiskt inte vill? Ibland kan det vara svårt att veta vad man vill, men ofta så reagerar man automatiskt och då är det ofta viktigt att lyssna på sig själv.

Annons:
Lestrade
2015-02-28 19:08
#7

#4 Nej! Detta är fel. Alla har rätt till att ha sex med precis vem de vill, så länge alla parter är med på det och det inte är illegalt. Man ska inte behöva "ångra sig" bara för att samhället berättar för oss att "första gången måste vara med den rätta."

"Oskulden" är bara en illusion. Det är något män skapat för att kunna avgöra värde på kvinnor. (Och innan någon säger "Men män kan vara oskulder också": Jag talar om vad ordet var menat för i början).

trollslända
2015-02-28 19:24
#8

Om du vore redo och ville skulle du knappast backa ur gång på gång. Gör inget som du inte vill. Vänta tills du är redo.

justaskk
2015-02-28 19:29
#9

jag och han är typ " på g " glömde jag att säga också, jag får prata med han, typ ringa han och snacka? eller är de bättre om jag säger de ansikte mot ansikte?  känner att de kommer bli väldigt pinsamt :( 

han är oskuld sen innan så  vi är lika dåliga båda två på detta xD

men asså det jag är mest rädd är att kondomen ska spricka och vips så är jag gravid.. :/

[134643]
2015-02-28 20:49
#10

#9 Om kondomen skulle spricka så har du ju dagen efter piller. Om du är väldigt nojig över det kan du testa att äta p-piller också, så har ni dubbelt skydd :) Jag tycker absolut att du borde prata med honom, sig att du är osäker och varför, och vad han kan tänka på osv ^^

justaskk
2015-02-28 21:51
#11

#10 vart finns ppiller då? de finns på umo va? :) isf måste man inte ha med föräldrar för att göra det och sånt? :/ vill inte mina föräldrar ska me xD

[134643]
2015-02-28 22:31
#12

#11 Ja, på um kan de skriva ut ett recept så hämtar du ut p-pillren på ett apotek. Mina föräldrar var absolut inte med, det var inget de sa något om. Jag var 14 eller 15 tror jag när jag började med p-piller, så jag var inte jättegammal heller. Så om det inte är olika i olika kommuner (vilket känns väldigt otroligt) så behöver inte dina föräldrar vara med. Du behöver bara veta ifall många i er släkt drabbats av blodproppar typ :3

[MikeW]
2015-02-28 23:26
#13

Sa inte att hon inte har rätt att göra det? Sa bara att man kommer nog ångra sig ifall man förlorar oskulden till en kk.. Vilket ofta är fallet, bestämde inte att hon inte skulle göra det jag bryr mig inte vilket som jag ger bara ett tips att man kommer ångra sig att man förlorar sin oskuld till en kk istället för en person man har ett förhållande med som man älskar.

Annons:
Hoseok
2015-02-28 23:30
#14

#13 Fast du pratar som att det är självfallet att man kommer ångra sig, vilket verkligen inte är sant. 

"man kommer ångra sig att man förlorar sin oskuld till en kk istället för en person man har ett förhållande med som man älskar."
Detta är hur DU tänker, inte hur Alla tänker.

Den största anledningen till att de flesta känner ånger, är för att samhället sätter press på att sex är något äckligt och det är "äckligt" att ha en kk. Vi måste sluta tro detta, för allas trevnad och för respekt mot människor som faktiskt väljer att ha kortvariga förhållanden. 

Det handlar om att vi måste lära folk att det är Okej att Välja vad man vill göra i sitt sexliv, så länge man inte skadar sig själv eller andra.
Vill man vänta med att ha sex tills man hittat någon man älskar: Så får man det.
Vill man ha sex med någon man knappt känner: Så får man det.

Ingen ska komma och säga att man "kommer ångra sig". För det hjälper inte. Det får en bara att må dåligt och få en att tänka att man gjort fel, när man faktiskt kanske inte har gjort det.

Hoseok
2015-02-28 23:35
#15

Jag känner att detta är lite off topic, så vi får gärna droppa ämnet i denna tråd. Vill någon fortsätta diskussionen om just detta så får vi skapa en ny.

Det viktiga är bara att folk förstår att man får ha sex med vem man vill, när man vill, hur man vill, så länge det inte är olagligt och så länge alla parter är med på det. Man behöver faktiskt inte ge "tips" som indikerar att andra människors sexliv skulle vara fel. Det hjälper som sagt inte. 

Back to topic!

trollslända
2015-02-28 23:44
#16

om killen som ts tänkt ha sex med är 15 år eller äldre så är det också olagligt eftersom ts är bara 14

Nelley
2015-03-01 04:29
#17

#16 Det går ingenstans på sådan liten åldersskillnad. Skulle någon anmäla så skulle dem nog inte ens ta det seriöst, och skulle dem det så skulle ett snack med ts släppa det för de märkt att det var på bådas villkor.

hahael
2015-03-01 04:48
#18

#16 Om polisen tar in två personer och får reda på att båda var med på det händer sällan (vääääldigt sällan) något

Klart att laxen ska ha en jolle

justaskk
2015-03-01 20:58
#19

#16 vi är lika gamla båda två

Nelley
2015-03-01 21:43
#20

#19 Var inte orolig om nån av er fyller år eller så, (😃) som sagt går det ingenstans.

Annons:
Upp till toppen
Annons: