Annons:
Etikettövrigt
Läst 5634 ggr
Tokyo
2015-03-01 09:30

Vad drömde du i natt?

Jag tycker personligen att drömmar är väldigt intressanta, själv vaknade jag just upp från en dröm. I den här tråden tänkte jag att vi kunde berätta vad vi drömde i natt, lite som en drömdagbok som alla kan läsa.

I natt drömde jag att jag skulle flytta till ett hus på landet (fast det skulle bara vara som ett extra hem, vi skulle fortfarande behålla vårat andra hus), och vi var där och flyttade in möbler och sånt. Utanför fanns en lada med getter eller får i eller något, minns inte exakt, och där var min ena farbror och drog av pälsen på dom. Det drömde jag nog eftersom min hund tappar vinterpälsen just nu, och för att jag såg en bild på twitter där dom drog av pälsen på en kanin. Djurvän som jag är blev jag otroligt förbannad, även fast han bara drog ur pälsen som redan satt lös, alltså den som skulle tappas. 

Sedan satt jag någonstans med min pappa och någon tjej jag inte kände igen och skulle spela gitarr för dom. Jag skulle spela introt i safe and sound av Taylor Swift, men av någon anledning gick det inte. Jag sa att jag precis hade målat naglarna och därför var det som stora klumpar på mina naglar, och därmed kunde jag inte spela. Jag försökte ganska länge faktiskt, haha.

Jag minns förresten också att när man åkte dit och tillbaka var man tvungen att åka över jätteläskiga broar som var på väg att falla, dom var trasiga och väldigt farliga att åka över. Jag åkte över dom där träbroarna kanske tre gånger under drömmen, och varje gång blundade jag och hoppades att vi inte skulle ramla ner i sjön som var under oss. När vi skulle åka därifrån en gång åkte mamma ner i sjön istället (med mening alltså), och bilen åkte på vattnet som Jesus tills vi kom till kanten.

Lite senare höll jag i ett barn, kanske en tvååring, jag tror det var min kusin eller något i drömmen, men det är ingen jag känner på riktigt. Vi gick utomhus och lyssnade på musik ett bra tag. Jag fann en låt på spotify som min bästa vän hade "lagt ut", hon och hennes syster sjöng och hon spelade ukulele. Det var ganska konstigt, hon kan inte ens spela ukulele haha.

Ännu lite senare skulle jag, pappa och mamma gå på en promenad eller något. Vi gick ner längs en stig, det var snö och is där och jag halkade nästan. När vi kom till kanten av en sjö såg jag att det var norrsken på himlen. Jag har aldrig sett det i hela mitt liv, men på bilder och så. Iallafall, jag ville självklart ta kort på norrskenet och lägga ut på snapchat, haha, så jag tog upp min mobil och skulle ta kort. Jag försökte såå många gånger, men mobilen tog alltid bilden för sent så inte norrskenet ens blev med på den, eller så råkade jag ha blixten på, eller så fungerade det bara inte, och jag blev så frustrerad. Jag var orolig att norrskenet skulle hinna försvinna innan jag hann ta en bild. Plötsligt kom det folk på en släde eller något, dom åkte med den på isen på sjön, haha, dom såg ut som samer. Mina föräldrar blev typ sura på mig utan anledning, bara för att det kom folk kunde jag tydligen inte ta en bild. (?) Jag blev jättearg för att det inte fungerade och kastade min mobil i en snödriva. Mina föräldrar frågade liksom "vad fan gör du", och då vaknade jag av att jag "gnydde" för att jag var så arg. Sedan fick jag den här idén, en tråd där man kan skriva ner dagens (nattens) dröm eller drömmar.

Vad drömde du i natt?

  • Redigerat 2022-09-14 23:09 av vendelay
Annons:
Andorr
2015-03-01 09:50
#1

Tror inte att jag drömde något inatt, men för ett tag sedan drömde jag att min mobil blev jätteknäpp. 

Dagen efter läser jag att en mobiloperatör har problem.

Kul sammanträffande! 🙂

[Tilde]
2015-03-01 10:29
#2

Jag drömde massor, men det jag minns bäst var att jag klippte håret till axlarna… Blev sugen på att klippa mig nu 😂

Flöffo
2015-03-01 11:16
#3

Jag kommer bara ihåg slutet och det var att jag och en till tjej praoade på mitt gamla dagis, vi gick vi runt i skolan och kollade och lekte med barnen och sånt :P

//Flöffo

[pusselbit]
2015-03-01 15:23
#4

Drömde inget specifikt i natt men jag har i princip fobi för hästar.. Har drömt upprepande gånger om att en häst dödat mig på massa konstiga sätt och vaknar i panik varje gång! Tillexempel genom att någon rullat en boll i min riktning så har hästen kommit i FULL galopp när den försökte ta bollen och sen hänsynslöst sprungit över mig. Att jag cyklat på en väg där det stod två hästar i ett litet stall vid vägkanten och att den ena hästen fick i princip superkrafter och ett 15 meter långt ben på samma gång och sparkade mig med fullträff rätt i tinningen så jag dog…Tillexempel.

Det låter lite galet nu, men det är såååå läskigt i drömmarna!😮

Hoseok
2015-03-01 15:32
#5

Kommer inte längre ihåg vad jag drömmer.

Frosstis
2015-03-01 16:03
#6

Drömde att det var måndag och jag började 8.15 som vanligt (alldeles för tidigt, kommer alltid försent), och var tvungen att gå ut med min hund på morgonen och så gick jag jätte långt och såg flera bussar åka förbi och det var jättemörkt och det pissregnade, sedan kom min pappa gåendes o jag sa till honom att ta på sig luva eller paraply så han inte skulle bli förkyld men han var sur och fortsatte gå i det kalla regnet utan skydd och han sa att mamma var hemma och letade efter en matchande plånbok till sin nya väska och jag hade panik och visste inte hur klockan var och usch..kunde verkligen inte sova igen efter det där 😕

Annons:
Tokyo
2015-03-01 21:58
#7

#6 Haha, det var ju en ganska rolig dröm ändå.

Flöffo
2015-03-02 10:24
#8

Det hände ganska mycket i mina drömmar idag, men jag kommer inte ihåg allt. Det jag i alla fall kommer ihåg är att  jag mötte några från min förra klass på bussen. Dem hade ingen skola, men det skulle jag ha. Tillsammans gick vi till min skola och på vägen dit pratade vi mycket, dem tyckte att jag hade förändrats mycket och blivit jätte cool och rolig. 

I alla fall så skulle lektionen börja, men eftersom jag var tvungen att gå till skåpet och byta om (?) kom jag försent till lektionen (träslöjd). En annan kille som går i min klass kom också försent. Läraren visade oss vad vi skulle göra. Vi skulle göra två träslevar med ett djurmotiv på baksidan (det skulle vara samma på båda), läraren hade som förslag att jag kunde göra en häst, en ren eller någon konstig figur med stora öron. Jag ville inte göra något av dem och började därför googla på bilder, jag sökte på vargar och såna saker. Jag kommer ihåg att två av eleverna från min klass som hade samma bänk som jag skulle göra enhörningar, jag ville också göra det men ångrade mig eftersom jag inte ville härmas. Under lektionen var det även folk som skrev till mig på kik och jag hörde därför detta kik plinget hela tiden. Hur jag än försökte stänga av ljudet (mutade gruppen, stängde av ljudet på själva telefonen o.s.v.) så gick det inte att få tyst på den. Läraren blev irriterad och jag började få panik. 

Jag vaknade efter ett tag av ljudet och det visade att det faktiskt var en grupp på kik som skrev och att jag hade glömt stänga av ljudet på mobilen 😛

//Flöffo

wiixe
2015-03-02 14:07
#9

drömde om 4 tjejer som va mitt i en bakningstävling för att utse vem som skulle få ha trekant med mig och min kille.. 😂
kan lugnt säga att jag inte vet vem som vann, men vaknade bredvid en rätt så kåt pojkvän då jag tydligen pratat i sömnen huehue..

Mhv Martina 

http://unknownsigh.tumblr.com

[pusselbit]
2015-03-02 19:43
#10

#9 Hahhahaa fan vad kul dröm! En bakningstävling 😃

jossan...
2015-03-02 20:53
#11

Jag drömde om samma stad som jag oftast drömmer om (den existerar inte). Denna gången så var jag jagad av någon fransk kille som försökte knivhugga mig… Till slut tog jag mig till min båt , som inte heller existerar:p och där kom han och högg mig i handen och i armen. plötsligt var han borta så var det någon psyko tjej där som högg mig. Till slut så hade jag 2 sår på höger hand, ett på höger arm, två på vänster arm, ett på höger hand och ett över ansiktet. Då gick jag till min mamma, som knappt brydde sig (vilket är konstigt för det skulle hon verkligen ha gjort i verkligheten). Helt plötsligt var jag i garaget i ett köpsentrum och vi skulle hyra deras garage till en fest och så… nu tänker jag sluta innan det blir ännu "virrigare";)

Gud vad bra jag stavar…

Tokyo
2015-03-22 09:39
#12

I natt drömde jag att det var apokalyps, precis som i The Walking Dead. Vi "levde" liksom i samma värld som dom i TWD. Jag var 15 i drömmen, är ju egentligen 14, men iallafall. Det fanns en kille i min ålder som var i samma grupp som mig, och jag frågade hur gammal han var eftersom jag aldrig hade fått reda på det, trots att jag hade känt honom länge. Han sa "det vet jag inte helt säkert.." eller något sånt, och då frågade jag varför. Då berättade han att båda hans föräldrar var döda (dom hade dött innan apokalypsen, han kom inte ens ihåg dom), att han var en "orphan", och att han var något slags oönskat barn, hans föräldrar ville inte ens ha honom. Av någon anledning hade han inte fötts på ett sjukhus och det fanns inga papper på när han var född, han visste som sagt inte ens vilket år han var född. 

Jag höll om honom och tröstade honom, han började gråta lite efter ett tag. Jag började också gråta, jag är en väldigt sentimental person om det är rätt ord att beskriva det. Jag känner liksom vad andra känner på ett sätt, speciellt när jag kollar på film. Jag lever mig in i det så mycket I guess, är typ känslig.

Iallafall så stod vi ute i ingenstans (vet inte hur vi kom dit, när jag frågade hur gammal han var stod vi inomhus någonstans), och jag kramade honom och "smekte" hans hår, haha. Jag kommer ihåg att jag hela tiden kollade runt oss så inga walkers (zombies) skulle komma. Vi la oss typ ner på marken och kramade varandra, sedan slutade jag drömma.

Carrosh
2015-03-22 11:42
#13

Drömde att jag var med i militären, som jagade en mördare hemma i mitt gamla bostadsområde i Stockholm. Polisen hade inte tid, så vi fick jaga honom istället. Vi försökte överlista honom, och skulle fånga in honom genom att skratta.. 🤪

Vaknade själv av mitt skratt och låg och skrattade en stund i sängen innan jag somnade om.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
fsigge
2015-03-22 21:13
#14

Åh, kul tråd! Älskar drömmar! Får mycket " inspiration" från mina drömmar. Jag kom inte ihåg vad jag drömde inatt. Brukar drömma om killar, hihi…

Frida

[EmmiieErixon]
2015-03-23 15:14
#15

Drömde att jag ägde en kamel. Den var jättejobbig! Den retades med min häst och min pojkvän var nära att lämna mig för att kamelen ställde till med sådant besvär! 

Mysko dröm…försöker mitt undermedvetna säga åt mig att inte skaffa kamel eller nått?

MoaHermansson
2015-03-23 17:10
#16

Drömde att jag äntligen fick piercade tungan. När jag vakna upp blev jag jätte besviken :(


Flöffo
2015-03-23 19:38
#17

Drömde om zombies inatt :P

//Flöffo

[Lollo 97]
2015-03-23 19:46
#18

Den senaste jag kommer ihåg var nog att jag vaknade upp i Elvis Presleys hus 50- tals klänning på mig och hörde Elvis sjunga från rummet intill.

Jag stiger upp och börjar gå mot rummet.

Han bara:  Ser man på du är vaken :)

Asså jag vaknade efter han sagt det. Alltså det var hel mysko. xD (Det var på slutet på drömmen detta)

Dold
2015-03-23 20:48
#19

Inatt drömde jag att jag var i en stor hotellkorridor, det fanns dörrar överallt och lite varstans stod det städare med städvagnar och dylikt, ju närmare jag kom de jag sökte, desto varmare blev det. Till slut ser jag en grön växt som brinner i ett hörn och ett starkt entonigt, brusljud blir högre och högre ju närmare jag kommer, när jag står mittemot den brinnande växten så kan jag se åt höger, vilket är början på en ny korridor. Den här delen är mörk och de enda ljuset är från den brinnande växten, ljudet är jättehögt nu och tillslut så ser jag en mörk skugga som rör sig mot mig i taket. Den är otroligt hotfull och min enda impuls är att springa så fort jag kan, så jag springer och springer, kommer fram till en trappa, tar två steg i trappan och sjunker sedan igenom den. Sedan står jag öga mot öga med varelsen som jag såg i taket och då vaknar jag i ren panik och är jättejättejätte rädd.

MagicMuggle
2015-03-23 23:46
#20

Jag drömde att jag kom hem från min pappa och mötte då min mamma precis innanför dörren, hon sa att hon hade en överraskning och jag bara ehm jaha och tog sen av mig skorna. När jag kom upp för trappen och såg rätt in i tv-rummet så stannade jag till.. i soffan sitter alla ifrån One Direction och dom har tagit med sig pizza (hahaha) och alla ropar Heey come and join us beautiful! Jag satt mig i soffan mellan Harry och Niall och Niall bjöd mig på en bit pizza och gav mig en kram, sen vaknade jag och va besviken att dom inte var i vårat tv-rum och det fanns heller ingen pizza haha 😭

Annons:
axa
2015-03-24 07:52
#21

Vet inte vad jag drömde, men det fick mig att vakna lite halvt och sedan ta tag i min whiteboard-veckoplanering och slå den i akvariet, lägga den på golvet bredvid mig och sedan sova vidare. Förstår ingenting nu i efterhand.

Jetaime
2015-03-24 07:56
#22

Jag skulle ta över en huskey-flock (hundar) och ska köra till en djuraffär och handla retriverkoppel, för jag behövde nått extra när jag skulle få hem en hel hög hundar. Men i butiken så går jag nästan runt naken och alla kollar på mig, helt plötsligt har jag i princip bara ett plagg på kroppen, jag vet inte riktigt vad det är, en BH kanske? Och så träffar jag dessutom folk jag känner.. Jag vet inte riktigt vad drömmen gick ut på, men det var inte speciellt roligt.. 🤐

Tokyo
2015-03-24 17:45
#23

I natt drömde jag att jag stod i en ring av andra tjejer, och framför oss stod en vuxen kvinna som skulle sälja bh:ar. Hon frågade mig vad jag hade för bh-storlek och eftersom jag har väldigt små bröst (vilket inte är så konstigt, är ju bara 14) ville jag inte berätta. Då gissade hon, "har du 75A?" sa hon och jag sa ja (hade 75A i drömmen, har dock 70A i verkligheten). Sedan sa hon något i stil med "jaha, det är ju inte många som har så stor bh". Jag är faktiskt ganska säker på att hon sa "stor bh" men vad hon egentligen menade var (det var så jag tolkade det i drömmen alltså) att det inte var många som hade 75 cm runt bröstet, alltså att jag var bred helt enkelt haha. Hon menade typ att hon antagligen inte hade några bh:ar som hade ett så stort mått runtomkring.  Då tog jag illa upp och sa "tack då" surt.

Sedan hamnade jag plötsligt i ett provrum med min bästa vän, hon skulle prova en bh i 75A och en i 80A för att se vilken som passade bäst. Jag hoppades på att 75A skulle vara för litet och att 80A skulle passa perfekt så jag inte skulle vara den "bredaste" i ringen, men tyvärr passade 75A henne.

Sedan drömde jag en annan dröm också, kommer inte ihåg något annat än att jag blev buren av en viss person, han bar mig som Edward bär Bella till sängen på deras smekmånad, haha. Med en arm under ryggen och en i knävecken typ. Jag minns också att jag höll om hans nacke och luktade på honom, hahah.

Han luktade gott.

Tokyo
2015-04-04 14:20
#24

I natt är det enda jag kommer ihåg från min dröm att jag var Ed Sheeran och att jag blekte mitt (hans) hår från ginger till typ vitt. Så konstigt, haha.

Kaninernasbästa
2015-04-05 10:07
#25

Kul! Jag drömde att min klass var ganska nära mig. Jag bor rätt nära en älv. Vi blev ihopsatta att söka vårtecken. Jag hamnade med en som är synskadad. Då såg jag en fin blomma och bad han jag var med hämta den, men han ser ju inte så han trillade ner i älven.. Tillslut kom han upp och då var det dags för oss att samlas, men eftersom alla skulle fråga vad som hänt så skulle jag också hoppa ner i älven, så vi såg likadana ut… Vi sa att vi hade doppat oss i en vattenpöl haha. På plats skulle vi göra "biff". Så vi fick lite vatten, havregryn och något mer kladdigt. Läraren sa en ramsa och man skulle föra lådan i en speciell trollformel. Om man hade gjort rätt skulle man kunna ha lådan uppochner (som maräng typ) utan att "biffen" trillade ur….jag hade inte gjort rätt….. Haha jag älskar drömmar för når man vaknar så blir man besviken eller lättad. En gång drömde jag att jag fick en hund, och den fanns ju inte på morgonen :( xD

Flöffo
2015-04-05 14:04
#26

Jag drömde att jag och några i min klass missade bussen, men så åkte jag skrattandes på min luftcykel (ni vet en sån crazy frog har, fast jag satt och cyklade med benen också) medans dem fick gå hela vägen 😈

//Flöffo

Tokyo
2015-04-06 00:43
#27

Det här är inte direkt en dröm som är speciellt intressant, men när min katt krafsade på min dörr imorse så vaknade jag halvt och låg på ryggen med händerna på magen typ, så jag "drömde" att jag höll i min mobil men när jag vaknade till lite mer blev jag förvirrad när mobilen var borta. Det lite konstiga var att jag öppnade ögonen och såg mina händer som höll i mobilen (som sagt när jag bara var halvvaken), och när jag vaknade lite mer så försvann mobilen ur mina händer, så det var typ en blandning mellan verklighet och dröm I guess.

Annons:
Tokyo
2015-04-09 13:37
#28

I natt drömde jag massa konstiga grejer. Först drömde jag att jag var på min skola och pratade med en kille som går där. Jag kommer inte ihåg varför jag skulle göra detta, men han hade något slags program i sin mobil och därför skulle jag låna den. Av någon anledning hade jag sedan två exakt likadana mobiler, som att killens mobil hade klonats, så jag och min pappa satte varsin i ena skon (under foten där sulan sitter) och då skulle alltså det här programmet/appen mäta någonting, kommer som sagt inte ihåg vad det skulle vara bra för.

Sen gick vi ner på stan, och då kom jag av någon anledning på att jag var tvungen att lämna tillbaka mobilerna, så jag tog av mig skon och tog ut den jag hade, och sen när jag skulle ta den min pappa hade såg jag att han satt på gatan och knarkade. Kokain för att vara exakt, det var vitt pulver överallt. Jag tog iallafall mobilen han hade i sin sko, började gråta och sen kom polisen. Jag gick uppför gatan till ett litet hörn, det var grått och regnigt ute. Jag skulle iallafall gå till det där hörnet eftersom killen som lånade mig mobilerna var där, och då såg jag att det satt en grupp med personer från min skola som också tog kokain. Jag provade också och fick så jävla ont i mitt öra, när jag tog på själva örat gjorde det jätteont, så det var inte inuti själva örat det gjorde ont (som när man har öroninflammation) utan på örat typ. Jag vaknade till lite och märkte att jag faktiskt hade så ont i örat på riktigt eftersom jag hade legat på det.

Sedan drömde jag att jag skulle på bal som min skola hade anordnat och alla var avundsjuka på mig eftersom jag fick den finaste klänningen (skolan "lottade" typ ut klänningarna så ingen hade köpt sin egen). Jag minns att jag kollade mig i spegeln och tyckte att jag var såå fin. Vi skulle ha idrott i skolan den dagen, även om det var bal, och jag gick på toa precis när vi skulle få reda på vilka grupper vi skulle vara i på idrotten. Därför gick jag bara till den gruppen jag ville vara med, haha, det vill säga gruppen som en av mina kompisar var i. 

Balen skulle precis börja, jag och flera andra tjejer stod i badrummet och när jag log mot mig själv i spegeln märkte jag att jag hade choklad på tänderna eftersom jag hade ätit det några minuter tidigare. Så jag tog min eltandborste och borstade tänderna i sista minuten.

Själva balen drömde jag ingenting om, men jag drömde att jag och min grupp gick till gympasalen och började träna på såna där stänger.

jela96
2015-04-09 14:37
#29

Jag drömde om att jag va på någon salong och skulle få ögonbrynen fixade. Tjejen som skulle fixa dom bara suckade och sa att vi måste raka bort dom eftersom dom var för fluffiga, normala drömmar i know…

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

pennydog
2015-04-09 20:17
#30

Hade en så himla obehaglig dröm igår natt. Jag var i en sal med massa människor som dansa typ dans. Det fanns över 200 par och mittemot satt det som stora "härskare" och titta på. Sen fatta jag att dom som dansa var offer och att dom dansades till döds. Efter ett tag så tittade jag mer  noggrant och då såg man hur människorna ramlade en efter en döda men deras partner var tvungna att dansa vidare. Man var tvungen att presentera hela tiden annars slog vakterna dom så att dom ramla och då dödar eller slår dom ännu mer. Av någon anledning fick jag veta att en kvinna hade dansat i 7 år.

jossan...
2015-04-09 23:22
#31

#30 låter som något man skulle kunna se på film ju!

Gud vad bra jag stavar…

pennydog
2015-04-10 14:55
#32

#31 Haha hade sett hunger games typ en vecka innan och sen hade jag sett på let's dance dagen innan så jag blanda nog ihop dom men jag vakna med en blöt kudde eftersom jag grät så mycke.

jossan...
2015-04-10 20:40
#33

haha, stackare men lite roligt är det;)

Gud vad bra jag stavar…

[MARWAKE]
2015-04-10 23:29
#34

Jag drömde att jag blev mobbad eller vad man ska säga. Precis innan skolan (inne i klassrummet) började så kom killarna i min klass fram till mig och började slå på mig en kille tryckte in mig i en vägg och slog mig i mellangärdet så jag tappade andan. Jag gick och satte mig på min plats igen, jag grät. Läraren kom in och frågade mig varför jag grät jag svarade att det inte var något. Då frågade hon hela klassen om det hade hänt något. Jag tittade på min bästa vän och hon sa till läraren att inget hade hänt trots att hon sett vad som hänt. Hon sa att det bara var jag som var konstig. Sen helt plötligt kollade jag på olika skolor för att jag skulle byta skola för att jag inte orkade med mer (hade tydligen blivit slagen fler gånger). Jag satt och jämförde två olika skolor, en internatskola i New York eller en vanlig skola i närheten där jag bodde. Det speciella med skolan i New York var att det var en skola för männsikor som var speciella eller vad man nu ska säga. Har inget direkt ord för det. Men det var tydligen nån mystisk skola med mystiska elever. Jag undrade om jag skulle passa in på den skolan eftersom skolan var till för utsatta och speciella elever. Men jag tänkte att jag gärna skulle vilja gå där ändå. Jag drömde även att jag tänkte att jag sa: "Hello! My name is Emma and I'm from Sweden" när jag skulle till skolan Cx. Drömmer bara när jag sover dåligt eller hos kompisar där jag inte är van :P Därför försöker jag sova dåligt för att drömma hehe. Gillar drömmar :P

Annons:
Tokyo
2015-04-13 19:20
#35

#30 Påminner sjukt mycket om Hårgalåten! Tycker den är så mystisk och läskig, gillar den.

The Fame
2015-04-13 19:41
#36

Inatt drömde jag att jag gick in i lärarrummet för att prata om svenskaläraren om muntliga nationella. Lärarrummet visade sig snart vara en tågvagn som var full av folk, och vi åkte i en tunnel. Jag kunde inte nå fram till läraren pga för mycket folk, så jag väntade och hoppades att hon inte skulle gå av. Plötsligt hördes ett knastrande ljud och någon, antagligen tågföraren, började prata tyska i tågets högtalare. En passagerare (lång man med skägg, 30+) översatte vad tågföraren sagt till ungefär "alla måste gå av på nästa station, annars kommer tåget att spåra ur". Nästa station låg utomhus och alla sprang av tåget utom jag, svenskaläraren och en elev som tog studenten från min skola i vintras men som nu tydligen börjat igen. Läraren och jag satte oss längst bak i  vagnen och hon frågade mig hur jag kände kring att hålla tal. Jag svarade att det inte kändes så bra. Då tittade hon mig djupt i ögonen och sa: "Du är befriad". Tåget kom ut på en bro och vi tittade ut över ett jätteblått hav. Sedan åkte vi in i en tunnel igen och kom ut på ytterligare en tågstation, inomhus den här gången. Att tåget skulle spåra ur var tydligen löst, för det stannade vid stationen och jag, läraren och den andra eleven gick av. Sen var drömmen slut. x)

Tokyo
2015-05-02 14:05
#37

I natt drömde jag en väldigt konstig dröm. Mulle, min katt, hade råkat trampa på ett gevär och lyckats skjuta sig själv i ryggen. Skottet gick tydligen igenom honom eftersom han även träffade mig på exakt samma ställe i ryggen. Alla, inklusive jag, var oroliga för honom och vi trodde inte att han skulle klara sig. 

Kommer inte ihåg exakt allt i drömmen, men jag kommer ihåg att lite senare satt jag och Mulle på en stor gräsmatta på någon slags arena, och då var han istället för en katt helt plötsligt en människa, men alla såg honom fortfarande som en katt av någon anledning. Han pratade och betedde sig som en människa, men det gick aldrig upp för mig i drömmen att han inte var en katt längre. Iallafall, jag hade ju också blivit skjuten men hade inte känt smärta pga det "än", så Mulle petade med fingret (ja, han hade fingrar) exakt där skottet hade gått in, och det gjorde jätteont. 

Alla försökte göra allt de kunde för att Mulle skulle klara sig, även om han inte verkade speciellt döende. Ingen pratade om operation, men jag antar att dom opererade på Mulle för lite senare var det en sjuksköterska där och tog fram en liten vattensäng som skulle göra mindre ont att ligga på efter operationen. Sedan drömde jag också att jag gick in på Mulles blogg och då hade han lagt ut bilder på sig själv när han låg i sin nya vattensäng. 

Det konstiga var att jag också var skadad, men ingen brydde sig. Inte ens jag själv. Jag hade ett skott i ryggen och det var ingen som brydde sig om att operera ut skottet, det fick sitta där. 

Innan jag drömde detta drömde jag också att något hade hänt min hund, tror inte jag visste vad. Sedan somnade jag iallafall i drömmen, och när jag vaknade igen hade jag glömt att hon skulle avlivas. Sedan kom jag ihåg. Jag sa till någon (vet inte vem) att "det är så skönt att sova för då glömmer man bort all skit". Jag satt och klappade henne och det var tydligen jag som skulle avliva henne. Jag höll en pistol mot hennes huvud samtidigt som jag klappade henne men klarade inte av det.

Börjar nu undra om jag är sjuk i huvudet. Skämt åsido, men det var väldigt konstiga drömmar.

powerade
2015-05-02 14:14
#38

Drömde att jag hade blivit tagen av polis eller nått, så fick jag träffa 4 olika tjejer sen bestämma med vem av dom jag ville dela rum med, var 2 halvgamla tanter.. 2 i min ålder och en av dom kysste mig bara sådär random:s haha fattar ingenting

powerade
2015-05-02 14:14
#39

Drömde att jag hade blivit tagen av polis eller nått, så fick jag träffa 4 olika tjejer sen bestämma med vem av dom jag ville dela rum med, var 2 halvgamla tanter.. 2 i min ålder och en av dom kysste mig bara sådär random:s haha fattar ingenting

Rheen
2015-05-03 15:58
#40

Själv drömde jag ganska mycket inatt. Jag vaknade runt klockan tre på morgonen efter jag i drömmen blivit förföljd av en man, minns inget annan än att det var obehagligt. Sen när jag somnat om befann jag mig i kyrkan och skulle konfirmeras. Knappt någon 'publik', och allt misslyckades. Efter det badade jag typ i godis eller något. Förstår inte vad min hjärna sysslat med inatt. c;

~ Rheen.

JoannaLi
2015-05-03 22:17
#41

Jag drömde att jag tog en omplacering, en gammal greyhound-gubbe, som var så fin, så fin, och så gick jag på Konsum, och så råkade jag stjäla ett rosa däckelunderlägg (hästkörning)? 

Tja. Greyhound är en fin ras, men inte för mig; jag drömmer visserligen om en omplacering, men han är 14 månader; jag vill visserligen också ha ett däckelunderlägg, men absolut aldrig ett rosa, och Konsum går jag aldrig på för att det är för långt bort. Spännande dröm ^^

Annons:
luckydragonriderkin
2015-05-04 09:28
#42

jag drömde att jag blev kinappad(det gör jag väldigt ofta)av Hitler(det drömmer jag inte lika ofta ahahahaha 😂)

Han ville offra mig, min mamma och min lillebror. men jag hade lyckats smuggla med en kniv från ett skjul vi gick förbi för att komma till platsen vi skulle offras. Så när vi precis skulle bli skjutna(tror jag)Lyckades jag sticka honom med kniven. Då blev han platt, som ett papper. Så jag stack pappret typ hundra gånger :-/

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

luckydragonriderkin
2015-05-04 09:29
#43

jag drömmer väldigt mycket och väldigt konstigt…

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Kaninernasbästa
2015-05-04 20:12
#44

Min kompis drömmer nästan hela tiden att hon blir skjuten i sin vänstra arm….. Haha

Flöffo
2015-05-10 10:30
#45

Jag drömde om att jag var inne och surfade på Tonåringar iFokus och hade då sett någon putta upp en gammal tråd från 2010 som hette "Jag tycker att du är…". Tråden gick ut på att man skulle ladda upp en eller flera bilder på något, t.ex. sitt husdjur, sig själv o.s.v. och så skulle nästa person med hjälp av bilderna, tidigare erfarenheter och föregående persons trådinlägg och presentation säga något snällt om den personen som börjar med "jag tycker att du är…", till exempel jag tycker att du är duktig på att fota. 

Drömmen gick i alla fall ut på att jag satt och kollade i den tråden och skulle skriva om en person, men då frös min dator, så jag gick in på min mobil som också inte fungerade så bra och därför tog det jätte lång tid innan inlägget postades, och då hade folk redan skrivit något om personen jag skrivit om. Hursomhelst så satt jag och kollade på mina gamla inlägg och skämdes lite för att jag som 9-10 åring var en aning pinsam, vilket jag fortfarande brukar tycka när jag är inne och läser mina gamla trådar (dock från 2011). Dessutom var det något gammalt inlägg där en person skrivit att vissa bilder var Photoshopade, så det var lite småtjafs om det. Efter det blev jag tyvärr väckt :/ 

Men det var en kul dröm och en rolig tråd :)

//Flöffo

larssonnadja
2015-05-10 12:53
#46

Jag drömde om att det stod en rad med blåa traktorer och att jag fick lov att använda en av dem. Så i alla fall blev jag så nervös för att samtidigt jag fick köra den så var jag ändå inte helt klar med mitt AM-körkort. Men i alla fall så lärde jag mig att köra den och det var sjukt kul och jag ville fortsätta men till slut vaknade jag :(

Harley och CharlieHjärta

Jazmin1e
2015-05-10 16:27
#47

Jag drömde att jag tatuerade mig och sen ångrade jag mig  så sprang omkring och hade panik. 😂

Mysan_
2015-05-10 17:45
#48

Inatt drömde jag om att min farmor köpte en hel godispåse till mig, haha.

Annons:
Gambino19
2015-05-10 20:36
#49

Jag drömde att jag hade färgat håret blått,och att jag hade piercingar(i läppen bara) vilket är typ min dröm. Och att jag hade gått runt inne på en båt och ramlat ner i vattnet..Haha :)men ni måste hålla med om att när man drömmer något fantastiskt och så vaknar man och inser att det bara var en dröm..det är skit tråkigt.haha

Gambino19
2015-05-10 20:36
#50

Jag drömde att jag hade färgat håret blått,och att jag hade piercingar(i läppen bara) vilket är typ min dröm. Och att jag hade gått runt inne på en båt och ramlat ner i vattnet..Haha :)men ni måste hålla med om att när man drömmer något fantastiskt och så vaknar man och inser att det bara var en dröm..det är skit tråkigt.haha

Gambino19
2015-05-10 20:36
#51

Jag drömde att jag hade färgat håret blått,och att jag hade piercingar(i läppen bara) vilket är typ min dröm. Och att jag hade gått runt inne på en båt och ramlat ner i vattnet..Haha :)men ni måste hålla med om att när man drömmer något fantastiskt och så vaknar man och inser att det bara var en dröm..det är skit tråkigt.haha

Hogwarts
2015-08-14 15:56
#52

Dr;mde att jag hittade massa kaninungar och deras mamma var d'r men dom trodde att jag var deras mamma s[ jag var tvungen att ta med dom hem

Stortroll
2015-08-16 20:00
#53

Drömde att en fågel satt och sjöng att vi skulle rädda Zara och någon mer som jag inte minns vad han hette men han får kallas T. Så jag och en kille i min kass, vi kallar honom N. Gick in till Zara (Zara och T existerar inte på riktigt) som låg helt död i en säng så vi tänkte gå ut igen men N sa att hon kunde höra oss så att vi skulle prata med henne. Minns inte vad vi sa men vi gjorde det flera gånger i veckan. De två som tog hand om T gjorde samma sak men jag vet inte hur Zara och T vaknade till liv men  senare (allt från timmar till år) så åkte jag, Zara, min kompis S, T, N och två andra killar (A och S) båt eller kanot. Båten eller kanoten var en stol men vi åkte på en flod eller något iallafall. Sen skulle vi ta oss igenom vårat skåp med mjöl för det var hål i väggen i det. Då sa S att det vare en gubbe som hade ett fjording sto som gick oss några som skulle byta stall och hage. Anledningen var att i hennes förra hage hade de satt upp ljus men stoet behövde mörker på natten. Så vi lyfte stoet, som egentligen var en björkstam, igenom skåpet med mjöl så hon kom ut i en hage med en fjording hingst men det gjorde inget för hon skulle betäckas. SLUT!

Jag har drömt om kärlek ganska mycket men tänker inte försöka berätta nu. Men en sak jag gillar ganska mycket är att jag kan fortsätta hitta på drömmen när jag är vaken, alltså dagdrömmer jag väldigt mycket. När jag dagdrömmer en fortsättning så går det väldigt ofta in på kärlek även om den inte var sån från början. Men dagdrömmarna är liksom fullt medvetna men hjärnan bara producerar utan att jag tänker fram handlingen. Sen mina dagdrömmar handlar oftast om 4-5 av mina klasskamrater och en annan vän.

Sen har jag drömt att jag kickar med någon, alltså skriver, läser, svarar och hela proceduren men det jag vill veta vad jag eller den andra har skrivit är som bortblåst. 😕

Titta gärna in här ---> Min blogg

[MARWAKE]
2015-08-16 21:32
#54

Jag drömde att mamma hade skaffat 2 hundar som hette Cleopatra (setter) och Margareta (lagotto) som vi hade haft i en vecka som jag knappt visste vad de hette för att jag kollade för mycket på youtube. Och så var jag med i nån tävling som gick ut på att springa nerför med hunden i en bucklig skidbacke, och så vart jag diskad och så tappade jag bort Cleopatra. En väldigt rörig dröm…

Flöffo
2015-08-30 10:17
#55

Jag drömde en konstig "Annabelle dröm" idag. Jag  var liten, runt 9 år kanske, och hade fått en docka av mina föräldrar. Det var en sån här docka som kan röra på sig om man sätter på den. Jag satte alltså på den och satt och lekte med den lite, sen så stängde jag av den och satte den på skrivbordet för att rita. Just då gick min pappa ut ur rummet och jag förblev ensam. Jag tog dockan i händerna och började prata med den, sa att jag älskade den osv.

Helt plötsligt började den avstängda dockan röra på sig. Den rörde på armarna upp och ner och klämde mina fingrar med händerna samtidigt som den sjöng "bayu bay" och rörde sig mot mig. Jag blev jätterädd och sprang skrikandes till mina föräldrar med dockan. Dem trodde såklart inte på mig utan skämtade bort det. Jag satte den på bordet och envisades med att vi skulle sitta och kolla på den. Så den fick sitta där medans mina föräldrar gjorde annat vid bordet och jag satt och stirrade på den.

Efter en jätte lång tid började dockan till slut röra sig mot mig. Min mamma började skrika och dockan tog tag i mig. För att göra en lång historia kort försökte vi göra sönder den. Jag ville inte krossa den, eller skruva upp den i mindre bitar för jag var rädd att de skulle börja röra på sig och det istället skulle vara en massa små bitar som skulle döda mig och jag var rädd att den i pulverform skulle ta sig in i mina lungor och döda mig.

Så vi tog en kastrull och smälte dockan i kokande vatten. Sen försökte vi komma på en form som inte kunde röra sig framåt (en boll kan rulla sig framåt t.ex.) och till slut tog vi den smälta silvriga geggan och gjorde ett eiffeltorn av den. Jag kommer inte ihåg hur det var sen, men hur som helst så hade det inte funkat. Så i panik bestämde vi oss för att gå till kyrkan och sätta den där. Så vi åkte till kyrkan och satte den mitt på golvet. En präst kom och hjälpte oss. Efter det var drömmen lite oklar, men det kom ett gult sken som lös på eiffeltornet och det spelades musik från ingenstans. Tornet förvandlades till en fågel och det kom upp ett hål i taket och fågeln drogs motvilligt dit.

Efter det fick man se allt inne i hålet. Det var ett jätte vackert landskap och "Gud" stod  i ett palats med fågeln som dragits dit. Han var sur på den och skällde på den, men sen så kramade han den. Jag tänker inte berätta allting för det skulle bli för långt, men det visade sig i alla fall att fågeln (som egentligen inte var varken en docka eller en fågel) och "Gud" var gamla vänner. Hela den delen var egentligen väldigt rolig, men jag kommer inte ihåg så jätte mycket. Det roligaste var i alla fall när "Gud" och hans gamla vän satt vid ett jätte stort bord och åt och samtalade och sen så  fick man se prästen i bakgrunden som kikade fram bakom en buske och försökte tjuvlyssna (han hade på något sätt "mediterat" sig upp eller något, så hans kropp var kvar på jorden och han typ sov och hans ande åkte upp till himlen, fast han var inte död).

//Flöffo

Annons:
Stortroll
2015-08-30 17:51
#56

Drömde att jag hade bytt skola till en annan skola men det var en person (vi kallar han H) som inte går på den skolan där utan i en annan i andra delen av stan. Samtidigt började även en annan kille (kalla han G) från min klass i den skolan. 

Önskar drömmen var sann, men att det var i skolan där H går och att en tjej som går på den skolan jag drömde om också går det, men inte att G går där. Eller att alla förutom min BFF och killarna i min klass slutade.

Titta gärna in här ---> Min blogg

Carrosh
2015-08-30 18:17
#57

Vet inte vad jag drömde i natt, men natten innan så drömde jag att vi hade inbrott, vaknade plötsligt ur drömmen och var helt säker på att någon rotade runt i vår lägenhet, innan jag förstod att jag bara hade drömt det.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Hästhoven]
2015-08-31 11:09
#58

Drömde att det var ett ljussken som flög omkring utanför mitt hus när det var natt, jag gick ut & var rädd, sen så var jag tillbaka på mitt rum & jag vaknade, men allt var svart. Började gå nerför trappan till nedervåningen i mörkret men såg i princip ingenting, ropade efter mamma i mörkret men såg ingenting, när jag kom in i köket så vaknade jag.

Tokyo
2015-09-01 19:27
#59

I natt drömde jag att jag hade fått akne över hela ryggen, och jag grät så jävla mycket. Jag drömde även att jag vaknade och kollade på min rygg igen för att försäkra mig om att det bara hade varit en dröm (detta hände 2 gånger), men aknen var fortfarande kvar. När jag vaknade på riktigt kollade jag för säkerhetsskull på min rygg för att verkligen veta om det hade varit en dröm eller inte, haha. 

Grejen är att jag redan har akne i hela ansiktet och det tycker jag räcker gott och väl.

Upp till toppen
Annons: