Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1748 ggr
Eioo
3/1/15, 11:05 AM

Fulast

Vill bara förklara. Har varit tjock ända sedan jag var liten. Har aldrig varit smal, oavsett hur mycket jag tränat eller ätit bra. Jag är 1,70 och när jag var 13-15 vägde jag som högst 93kg. Nu är jag 17 och väger 83, fortfarande övervikt och den vill inte bort. P.ga övervikten har jag självklart dubbelhaka, en stor och formlös sådan. Något mina vänner (utan att vilja vara elaka) tycker om att påpeka. Även detta något mina killar brukade ta tag i och göra så man vet att det syns. Överflödsfettet sätter sig självklart också på sidorna av magen, inte på lår eller bröst. Mina ben är fettfria och jag har absolut inga vader alls (folk har t.om skrattat rakt ut när dom sett mig i skorts och brustit ut "NEJ VILKA SÖTA SMÅ BEN KOLLA DOM ÄR NÄSTAN SOM MINA FINGRAR!!!"). Och för att göra det hela värre har jag världens längsta överkropp och korta ben, även detta något folk brukar kommentera. Tar jag en bild ser jag ut som en dvärg, så som min kropp är byggd. Ändå är jag hela 1,70. För att göra det ännu roligare, räkna nu in dubbelhakan, så har jag fått en rund grisnäsa och s.k 'hooded eyes'. Jag har inga ögonlock och kan darför bl.a inte använda smink, eyeliner blir bara en ända röra och ögonskugga likaså. Och på detta har jag konstanta finnar över hela ansiktet och stora, öppna svarta porer. Jag har försökt allt men dom vill inte gå bort. Nämnde jag föresten att p.ga de hooded ögonen ser jag alltid arg ut? Åh, juste, de gula tänderna. När jag ler har jag fått kommentaren av min nuvarande att mina tänder ser ut som om jag "rökt och druckit i 40år". Ändå borstar jag dag in varje morgon och kväll. Låt oss inte glömma öronen, som har världens största öronsnibbar. Jag kan inte ha uppsatt hår för då kommenterar folk det. Åh, håret. Som oavsett behandling alltid har kluvna toppar och ser slitet ut, och som dessutom har en virvel i pannan så det delar sig fult och slarvigt. Påpekade jag att mina bröst även är små trotts att jag är övervikt? Och att min rumpa är full av celluliter som fick en vän till mig att skratta och kalla "kesoröv"? Jo. Jag brukade vara stolt över mina fötter och händer, men efter att jag börjat arbeta har fötterna och händerna fått förhårdnader som är så sjukt jävla fult. Åh, juste, finnar över hela ryggen och axlarna. Jag har även testosteronöverskott som jag balanserar med p-piller, och detta överskott gör att jag har hårväxt på hakan som jag får plocka varje dag. Sanningen är att jag orkar snart inte mer. Jag är så jävla ful och varken träning, finnmedel, rätt kost eller hårklippningar hjälper. Har funderat och funderat ifall jag ska spara pengar och operera mina fula ögon och näsa, och de små turbokulösa brösten, och bleka tänderna och försöka jämna ut eventuell cellulit, men jag vill inte spendera mitt liv med genomgå operation efter operation. Jag är nålrädd. Ibland tror jag nästan att det är bättre om jag bara tog livet av mig. Brukar inte bry mig om vad andra säger, men när ens bästa vänner och nära och kära nämner saker om min kropp som jag redan är osäker över, utan att försöka vara elaka, så får jag det bekräftat. Igår tänkte jag att jag ville vara snygg. Jag gjorde spabehandlingar och skulle åka till min vän. Hela tiden på tunnelbanan vände sig folk om och skrattade, pekade. Två killar tog upp sin mobil och tog hänsynslöst fotto. När vi satt hemma hos min vän och åt, när jag reste mig från bordet för att ta mer, utbrast hon att "hahaha men gud såg ut som om du hade världens hängröv, men det är ju bara för dina ben är så korta!! Hahahaha" Någon dag kommer jag ta livet av mig.

Annons:
Hoseok
3/1/15, 11:15 AM
#1

Först och främst. Vad är det för fel på dina vänner som fäller alla dessa kommentarer till dig? Jag blir sjukt arg av att höra hur de behandlar dig. Har du pratat med dom om det och bett dom sluta? För dom hjälper dig ju inte riktigt.

[134643]
3/1/15, 11:25 AM
#2

Det låter ju jättejobbigt, vad otroligt stark du är som ändå kämpar på! Det dina kompisar och människor runt dig säger är otroligt taskigt och inte alls okej, men det säger mer om dem än det gör om dig. Det är svårt att tycka om sig själv. Om du frågar en tjej som du tycker ser perfekt ut, har hon osäkerheter hon också. Tyvärr är det väldigt ovanligt att man kan älska hela sin kropp. Att din hy och ditt hår mår dåligt kan bero på att du mår dåligt, att din själ mår dåligt. Vårt psykiska mående påverkar i allra störtsta grad vårt fysiska utseende. Mitt hår, min hy och mina naglar har blivit otroligt mycket friskare sedan jag tog mig ur min onda cirkel av ångest och självmordstankar.

Ibland kan vi lura oss själva, och tro att folk viskar och skrattar åt en när de faktiskt inte gör det. Oftast så är vi människor så upptagna av oss själva att vi inte lägger märke till varandra. Det ursäktar såklart inte dina kompisars beteende, har du testat att prata med dem? Att förklara att du inte tycker att deras kommentarer är okej, och att de faktiskt sårar dig?

 Däremot låter det väldigt illa när du skriver att du funderar på att ta självmord på grund av det här, som du förstår väcker det alarmklockor hos oss som läser det. Jag tycker att du borde prata med någon, en kurator eller psykolog t.ex. Det är ännu tuffare att gå igenom det du gör ensam, så det kan vara en väldigt bra ide att snacka med någon. Precis som du skrev det här inlägget, vilket du ska vara väldigt stolt över. Vi här på tif har såklart ingen möjlighet att ge professionella råd, vilket jag tror att du behöver. Ta hand om dig själv, kram!

Eioo
3/1/15, 11:35 AM
#3

#2 får påpeka att jag oftast är fylld med glädje och självkänsla, och ända gångerna jag mår dåligt är när folk påpekar. Håret och hyn har inget med dålig självkänsla och psykisk hälsa att göra. Jag är ofta blind för mig själv och folk brukar t.om skratta lite åt hur mycket jag tycker om att se mig i spegeln. Kanske är darför dom tycker om att fälla elaka kommentarer. Men när jag väl får upp ögonen för mig själv, i provrum eller på bilder, så vet jag att allt dom säger är sant. Det handlar inte om psykisk ohälsa eller om dålig självkänsla, jag är den gladaste och mest självsäkra som finns. Men det är sanning och fakta att jag faktiskt inte ser bra ut, och det tar hårt när vänner, pojkvän och familj påpekar det i dumma kommentarer. Ni kanske tror jag överdriver och har sne bild av mig själv, men ända snea bilden jag har är att jag ser bättre ut än jag egentligen gör. Jo, alla skrattade och pekade. Min vännina märkte det med. Killarna som tog fotto sa jag till på skarpen till och tog sen upp min egna kamera för att fotta dom tillbaka. Men självklart gör det ont.

[134643]
3/1/15, 11:45 AM
#4

#3 Vad bra att du är självsäker, men du skriver ju också att du tycker att det de säger är sant. Att vara självsäker handlar också om att älska sig själv, trots sina 'brister'. Att du inte passar in i samhällets bild av "vacker" betyder ju inte att du inte är det. Om inte håret/hyn beror på psykisk ohälsa, vad har du testat för att förbättra det då? Har du pratat med läkare/hudläkare/frisör? Att håret får slitna toppar känns mer som att du inte tar hand om det, hår slits väldigt lätt om man inte är försiktig. Klart att det gör ont, det förstår jag också. Det är inget någon borde utsättas för. Som sagt, har du pratat med dina kompisar?

Tokyo
3/1/15, 1:15 PM
#5

Som föregående talare har nämnt är vad dina kompisar säger inte okej. En riktig kompis får en att må bättre och stöttar en, inte trycker ner en och får en att må dåligt. Det är nog bäst om du pratar med dom och berättar hur du känner, sådär kan dom ju inte hålla på!

Om dom fortsätter trots att du talat med dom är det kanske bättre att hitta andra kompisar som tar dig för den du är, för du är vacker och förtjänar inte att få sån skit kastad över dig.

[pusselbit]
3/1/15, 3:10 PM
#6

Angående att dom kommenterar ditt utseende negativt. När jag gick i grundskolan var jag fortfarande väldigt osäker på mig själv, och när jag skäms så syns det väldigt bra  i mitt ansikte (blir röd) vi hade en tjej i klassen som duktig nog skulle hålla på kommentera det skrattandes till mig rätt ofta (även när andra var med) hon menade väl direkt inget illa när hon sa det men det var ju ändå inte kul och höra! Tillslut skällde jag ut henne för det, överreagerade väl aningen men jag var så less på hennes beteende.. Efter det nämnde hon det inte något mer. Jag blev ju tvungen att ryta i åt henne eftersom hon tyvärr inte fattade bättre..

Annons:
[pusselbit]
3/1/15, 3:12 PM
#7

Människor som påpekar andras utseende/sätt att vara på det där viset uppfattas som mindre intelligenta/socialt begränsade i mina ögon :)

jossan...
3/1/15, 6:16 PM
#8

nr:1 vännerna verkar inte så snälla, om du vill prata vidare så kan du alltid skicka ett pm så kan du få min kik, ingen är ful enligt alla, detta med ögonen att det inte skulle funka med smink nja det tror jag går att fixa med lite hjälp från youtube;) Hyn? nja jag är ju bara15 men för mig är det förjävligt också, min mamma säger att det försvann när hon var 22 så det tar ett tag för vissa. Och ge aldrig upp, jag har ju alltid haft folk som stöttar mig istället för att ge dryga komentarer men tänk på dig själv lite, tänk på allt du vill uppleva istället för att tänka på negativa saker…:/

Gud vad bra jag stavar…

IceTee
3/2/15, 7:54 PM
#9

Säg till dina vänner att lägga av först och främst Och nej, jag tycker inte att du verkar ha bra självförtroende eftersom du kallar dig själv ful! Man kan vara glad och positiv men ändå ha dåligt självförtroende! "Hooded eyes" har jag med, och jag försöker lära mig att gilla dem! Det går visst att sminka sig med det, bara att söka på youtube! Jag använder ibland en sorts ögonlocks-tejp jag köpt på ebay, den är bra! Finns många olika som är väldigt billiga också Håret kan du få massor av hjälp med på hår.ifokus om du bara berättar dina problem Hur sköter du din hy? Finnar går ofta att i alla fall minska Angående benen så tror jag att det hade hjälpt att bygga muskler på vaderna, för att jämna ut det! Vikten ska du inte stirra dig blind på! Muskler väger mer än fett och bara för att man väger si eller så mycket betyder inte det att man måste vara tjock!

Medarbetare på Skor iFokus

Sweelin
3/2/15, 10:12 PM
#10

Jag själv har varit till vårdcentralen för mina finnar (har inte överdrivet mycket) och har fått utskriven kräm som heter differin, den funkar bra! Funkar inte den så kommer jag antingen få gå till hudläkare eller börja få tabletter, så det kan ju vara en idé? 🙂

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Sweelin
3/2/15, 10:13 PM
#11

Hade jag varit du så hade jag börjat styrketräna tror jag med fokus på benen. Och för att kunna vara lite extra muskulös och hotfull mot idioter 😎 Balsammetoden är att föredra! Har hållit på med det i 6 år och mitt hår mår super 😃

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Glass strut
3/3/15, 3:46 PM
#12

Folk som trycker ner andra har ofta jävligt dåligt självförtroende själva och dom som tycker du är ful skulle inte säga de efter som dom tycker dom själva är mycket bättre! Dom som du kallar vänner är inga vänner.. och du borde skita i dom

Aleya
3/3/15, 6:37 PM
#13

Har fått höra så mycket om mina tänder. När någon säger något så säger jag som det är: jag har plast på mina framtänder för att jag blev retad som barn. Och den är nu missfärgad. Så du behöver inte påpeka det jag redan vet. Det är inte lätt då folk beter sig som om dom var 5 och du skulle vara 5. Det är inte ditt fel att du ser ut som du gör. Du kan iIntegra något åt testosteronerna i din kropp. Dessa kan även föra så att du har svårare att gå ner i vikt. Jag tycker du ska satsa på att byta kompisarna istället för att renovera din kropp.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Molekylflickan
3/4/15, 8:59 PM
#14

Du duger precis som du är!

Det är insidan som räknas. Utsidan ger insidan en chans och självklart kan utsidan ge en självförtroende. Att gå runt och känna sig ful är inte kul, det vet jag allt om. Mitt självförtroende är inte alltid på topp. Så är det helt enkelt.

Fundera på dina kläder, välj sånt som är smickrande och ger dig självförtroende. Jag har börjat fokusera mer på mitt hår, kika in på Hår iFokus, dom är jättehjälpsamma där 🙂

Det går säkert att göra något åt dina finnar och din hy också.

Dina vänner borde vara med och hjälpa dig känna dig säker i dig själv, inte trycka ner dig. Jag har hittat nya kompisar, men det är inte alltid enkelt. Har själv haft vänner som det inte funkat med.

Kom ihåg att du är bättre än dom 😊

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Upp till toppen
Annons: