Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 882 ggr
[Jennifer_W]
2015-03-01 20:32

(X) Kompis mår dåligt, jag blir ledsen.

Min kompis mår jävligt dåligt just nu. Han blev anmäld av två tjejer för att ha drogat och mår as ligt för det. Vi är inte så jötte tajta men han litar på mig och satt och pratade ut med mig om det. Men nu kommer jag till saken. Jag är väldigt empatisk (tänker på andra) av mig. Men jag har inte kännt på det här sättet förut. Jag tycker ofta synd om personer men nu när han mår dåligt så mår jag dåligt. Jag ler inte och är sur hela tiden. Jag ligger och stirrar upp i taket och försöker komma på ett sätt att hjälpa honom men jag hittar inget. Och jag vet inte vad jag ska göra. Och innan någon skriver det. JAG ÄR INTE KÄR I HONOM.

Annons:
Honestyisdead
2015-03-01 20:42
#1

Om han tagit droger är det ju bra att det kommer fram. Det är bättre i längden.

Andorr
2015-03-01 20:51
#2

Man drogar inga! Man utnyttjar inga andra människor!

[134643]
2015-03-01 20:52
#3

Har du pratat med någon om det här? Och kanske viktigast av allt; får din kompis den hjälpen han behöver? Det kan bli jättejobbigt om du är den enda som försöker hjälpa honom, men det kanske inte är så? Det viktigaste, enligt mig, är att ni båda får den hjälpen ni behöver, samtidigt som du kan stötta honom. Kom ihåg att du inte är där för att lösa alla hans problem, utan han behöver nog bara någon att prata med.

Hoseok
2015-03-01 20:52
#4

#2 Jag tror inte att det var det TS menade.. Tror hon menade att hennes kompis tagit droger..

Aleya
2015-03-01 20:56
#5

Det är bra att det kom fram för han. Att folk sätter sig i klistret är inget du kan lösa åt han.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Andorr
2015-03-01 20:56
#6

#4 Aha. Då missförstod jag.

Annons:
[134643]
2015-03-01 20:59
#7

Åh, och förresten haha. När du säger att du påverkas av honom så att du själv mår dåligt känner jag igen mig något otroligt. För mig är det dock så att jag påverkas av allas energier runt mig. I längden kan det bli jättejobbigt, ibland kan jag må hur bra som helst sen kommer det in någon som är ledsen i rummet och jag dippar direkt. Jag vet inte om det är så du har det, eller ifall du bara känner 'medlidande' för vad han går igenom och inte för hans energier (eller hur jag nu ska beskriva det). Men om det är energier du känner av så är det viktigt att lära sig att skärma av sig själv, att bygga en mur, för att skydda sina egna känslor. Finns lite olika sätt att göra det på, det är bara att googla. Men som sagt så kanske du är empatisk utan att känna av energier, och då är detta inlägg helt i onödan haha

[Jennifer_W]
2015-03-02 14:29
#8

Jag tror ni missförstod mig. Han drågar inte. Men de två tjejerna gillar inte honom och han har umgåts med dåliga personer så han har blivigt en lätt måltavla.

[134643]
2015-03-02 15:34
#9

#8 Då missförstod jag verkligen! Då tycker jag att ni ska ta upp det med lärare/rektor så att någon tar ett snack med tjejerna som sprider falska rykten.

Upp till toppen
Annons: