Annons:
Etikettövrigt
Läst 3292 ggr
[Lollo 97]
2015-03-03 18:56

Jobbig kompis

Hej, jag har en kompis som är rätt så jobbig och tror inte bara det är jag som tycker det. Om man t.ex sitter med mobilen på rasten går hon och rycker den ur händerna och säger att nu är det min tur typ. Det är inte bara på mig hon gör det utan det är på mina andra kompisar också och jag ser mest på min ena kompis att hon tycker det är jätte jobbigt. Sen så håller hon på och slår och håller på hela tiden och hänger sig på en och det där med att hon slår och klänger på är mest på mig. Hon vet att jag har ont i kroppen men håller på ändå.  Hon ger sig inte även om man säger till typ 5 gånger iaf inte på mig.  Så klöser hon på andra med sina långa naglar det har hänt att hon klöst mig någon gång men det är mest på andra. Vet inte vad jag ska göra snart.

  • Redigerat 2023-03-20 13:26 av Undertaker
Annons:
Sindri
2015-03-03 19:00
#1

Prata med läraren, som i sin tur bör tala med hennes föräldrar och skolsköterskan. Hon behöver hjälp låter det som.

Hippieelsa
2015-03-03 19:03
#2

Säger som #1. Hon verkar inte må helt bra…

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

nagini-
2015-03-03 19:14
#3

Jag tycker att du bör ta ett allvarligt snack med din kompis om hur du känner, inte bara säga till henne att sluta utan verkligen prata ut och säga som det är, för sådär beter man sig inte, varken mot sin vänner eller någon annan!

IceTee
2015-03-03 20:45
#4

Säg till henne att lägga ner och att du inte gillar det! Slutar hon inte då är hon nog inte mycket till kompis

Medarbetare på Skor iFokus

Whippet
2015-03-04 19:48
#5

Rubriken ser konstig ut ''Jobbig kompis''

I'm out Vilar huvudet i handen

[134643]
2015-03-04 20:17
#6

Jag hade sagt till ordentligt och förklarat att det inte är okej. Jag är dock rätt skräckinjagande, så människor brukar lyssna ifall jag säger ifrån, det kanske inte är lika lätt för alla. Om hon inte lyssnar så kanske det är dags att någon vuxen pratar med henne? :)

Annons:
Feelicia
2015-03-05 16:12
#7

Jag och mina två bästisar bytte skola eftersom det var bråk mellan tjejerna i klassen hela tiden.

Den som bråkade mest med oss var en tjej som ehh vi kallar Stina nu…

Tills jullovet var allting jätte bra i nya skolan, aldrig bråk eller så.

Sedan fick vi veta att Stina skulle komma på besök till skolan för hon kanske skulle börja.

Vi tänkte nej nej nej.

Stina började efter jullovet och i början var det bra.

Sedan har hon blivit som du beskrev din kompis.

Vi har försökt prata med henne att vi tycker att hon är jobbig osv…

Då säger Stina bara : Amen ni har ju…..

Hon säger också så här till mig ibland :Visst är Ida (Ida är min bästis som vi har känt hela livet)

Hon säger:Visst är Ida katig, dum och massa mer sånt.

Vi orkar verkligen inte med mer bråk!

Vi har tänkt prata med kuratorn, då kommer kuratorn säga till Stina och Stina kommer veta att det är vi som sagt det.

Och då kommer ju Stina börja bråka…

Ahhh orkar inte med mer bråk!!!!

Dvärgis1234
2015-03-05 16:18
#8

Hon kanske har någon slags diagnos som ADHD eller så? min kompis är precis lika dan och hon har ADHD. Prata med din kompis innan du blandar in vuxna först. Hon kanske känner sig utanför?


Denna kommentar har tagits bort.
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: