Jösses vad bra jag är!

alternativt namn?

2015-03-04 23:36 #0 av: Elinmatsdotter

Halojsan jag har ett problem på mitt jobb är vi två med samma namn och det funkar inte jätte bra, har ni några kul alternativa namn? Dom andra på jobbet tyckte leffe va bra men nja jag vettetusan XD
Så nu behöver jag er hjälp att brainstorma :)

Anmäl
2015-03-04 23:43 #1 av: IceTee

Menar du något specifikt eller bara vilket namn som helst?

Medarbetare på Skor iFokus

Anmäl
2015-03-05 09:11 #2 av: Elinmatsdotter

Vad som typ smeknamn på Elin jag har själv aldrig hittar något som funkar XD

Anmäl
2015-03-05 10:38 #3 av: neasfotografier

Elin + första bokstaven i ditt efternamn? Så länge den andra Elin inte har samma då.
När min bror gick högstadiet så var det han och hans kompis som kallades Johan Li och Johan Lu för det var första två bokstäverna i deras efternamn. För att man inte skulle kalla dem för samma sak Tummen upp

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Anmäl
2015-03-05 11:57 #4 av: 134643

Vi är tre Linn i min klass just nu, och det är inget problem. Man märker ju vilken Linn de pratar med. Annars så är första bokstaven i efternamnet en bra ide. Annars får du böja runt ditt namn lite. Ella, Elli, E, Elle osv :3

She needed a hero, so that's what she became. Sajtvärd på tonåringar och medarbetare på RåttorSkrattarRegnbåge

Anmäl
2015-03-05 15:21 #5 av: Jojaton

En period hade vi tre Johanna på mitt jobb, så mitt smeknamn blev Sakke (från mitt efternamn) Nu är vi bara två, den andra kallas oftast för Johanna eller smeknamn på hennes efternamn, och jag lyssnar inte till något annat än Sakke på jobbet - trots att jag kallats Johanna i hela mitt liv ;) 

Att hitta på smeknamn brukar vara ganska klurigt, oftast kommer dom naturligt...

Johanna - @mysheltiesam

Anmäl
2015-03-06 22:10 #6 av: Tilde

Använd ditt mellannamn (om du har ett)? Eller bara "E" eller liknande? Ellie? 

♥ Tilde

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.