Annons:
Etikettjösses-vad-bra-jag-är
Läst 1292 ggr
Elinmatsdotter
2015-03-04 23:36

alternativt namn?

Halojsan jag har ett problem på mitt jobb är vi två med samma namn och det funkar inte jätte bra, har ni några kul alternativa namn? Dom andra på jobbet tyckte leffe va bra men nja jag vettetusan XD Så nu behöver jag er hjälp att brainstorma :)

Annons:
IceTee
2015-03-04 23:43
#1

Menar du något specifikt eller bara vilket namn som helst?

Medarbetare på Skor iFokus

Elinmatsdotter
2015-03-05 09:11
#2

Vad som typ smeknamn på Elin jag har själv aldrig hittar något som funkar XD

neasfotografier
2015-03-05 10:38
#3

Elin + första bokstaven i ditt efternamn? Så länge den andra Elin inte har samma då.
När min bror gick högstadiet så var det han och hans kompis som kallades Johan Li och Johan Lu för det var första två bokstäverna i deras efternamn. För att man inte skulle kalla dem för samma sak 👍

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

[134643]
2015-03-05 11:57
#4

Vi är tre Linn i min klass just nu, och det är inget problem. Man märker ju vilken Linn de pratar med. Annars så är första bokstaven i efternamnet en bra ide. Annars får du böja runt ditt namn lite. Ella, Elli, E, Elle osv :3

Jojaton
2015-03-05 15:21
#5

En period hade vi tre Johanna på mitt jobb, så mitt smeknamn blev Sakke (från mitt efternamn) Nu är vi bara två, den andra kallas oftast för Johanna eller smeknamn på hennes efternamn, och jag lyssnar inte till något annat än Sakke på jobbet - trots att jag kallats Johanna i hela mitt liv ;) 

Att hitta på smeknamn brukar vara ganska klurigt, oftast kommer dom naturligt…

Johanna - Instagram

[Tilde]
2015-03-06 22:10
#6

Använd ditt mellannamn (om du har ett)? Eller bara "E" eller liknande? Ellie?

Annons:
hund_katt
2015-03-07 14:49
#7

Vi är tre med samma namn i min klass, jag är en av dom. Alla heter Wilma, med dubbel V, och jag och en annan Wilma börjar med E i efternamn. Jag lyssnar aldrig längre om någon säger mitt namn :p vi säger Wilma till den som börjar med E i efternamnet(den Wilma som inte är jag), jag och den tredje Wilma säger alla bara efternamnen. T.ex (nu tar jag random namn) jag kallas för Eriksson, medan den andra Larsson. Komplicerat kanske… Så vi heter Wilma, Efternamn och efternamn :) Hahahah… Säger någon Wilma och menar mig(hemma eller någon annan stans utanför skolan där vi inte är fler Wilma) så kan dom ropa hur många gånger som helst utan att jag svarar. xD lärarna använder bara förnamnen, men då tittar/pekar dom oftast på den Wilma dom menar.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: