Annons:
Etikettmat-och-dryck
Läst 1489 ggr
Dvärgis1234
3/5/15, 4:16 PM

Nyttiga snacks :)

Hej, finns det någon Med tips på godsaker som inte är oonyttigt? :) inte typ mormorötter…


Annons:
IceTee
3/5/15, 4:27 PM
#1

Beror ju lite på vad du är ute efter? Salt? Sött? Surt? Jag gillar granatäpple som "plock godis", det är väldigt gott!

Medarbetare på Skor iFokus

Dvärgis1234
3/5/15, 4:37 PM
#2

#1 ja det är toppen gott men har de inte hemma.:( Jag vill massa tips speciellt om man är godis sugen men inte vill äta socker alltså dåligt socker inte typ frukt socker.


jossan...
3/5/15, 4:38 PM
#3

asså en liten fruktsallad är alltid gott!!

Gud vad bra jag stavar…

IceTee
3/5/15, 4:44 PM
#4

Testa att drick vatten om du är söt-sugen!

Medarbetare på Skor iFokus

[134643]
3/5/15, 5:15 PM
#5

Nötter! Jag älskar nötter, speciellt cashewnötter och mandel *dreglar*. Att göra bars av typ russin, havregryn, frön och sådär är också gott. Mycket veganska kakor och sådant där är ofta mycket nyttigare, finns chokladkakor med bönor i. Sen kan man ju äta massa bär, smoothies, flingor med frukt osv ^_^

Flöffo
3/5/15, 5:20 PM
#6

Vindruvor är jätte gott enligt mig :)

Annars kan du ju söka på YouTube eller Googla på engelska, kommer alltid upp massa resultat då :)

//Flöffo

Annons:
Sweety
3/5/15, 5:41 PM
#7

Jag brukar skära upp äpplen, banan eller någon annan frukt och äta tillsammans med jordnötssmör. I lagom mängd (och om man inte är allergisk förstås) är jordnötssmör faktiskt nyttigt för kroppen! :) För mig som tränar mycket men ändå har ett enormt sötsug funkar det jättebra. :)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

[EvelinaL]
3/6/15, 1:13 AM
#8

Vid sug vid något salt eller liknande: Popcorn, Nötter (pistage och cashew är min favoriter).

 Vid sug av något sött: Fruktsallad med tex. banan, äpple, smoothie gjord på frysta bär och turkisk yoghurt, frysta vindruvor.

 Vid sug av surt: Grapefruit, grönt äpple, sweetie (grön grapefruit-liknande frukt som är mycke sötare än vanlig grapefruit). 

Om man känner sig sugen på choklad kan man ju alltid köpa mörk choklad eller göra en nyttigare variant på kokosbollar med tex. stevia.

Eioo
3/6/15, 10:56 AM
#9

Substetut för glass: grekisk yoghurt med smält honung över, och exprementera med topping såsom äpple onkanel, kakao o hallon, etc. Supergott.

Dvärgis1234
3/6/15, 8:10 PM
#10

Åh tack för alla bra tips skall testas :D!


[pusselbit]
3/6/15, 9:11 PM
#11

Köp vilka bär som helst, frysta. Köp grekisk/turkisk yoghurt, ha i liiiite honung och blanda i mixer. Det blir lite som glass. Gör i ugnen som man gör egna chips fast ta zucchini istället och salta. Kanske :http://www.spoonfulofflavor.com/2014/05/19/banana-coconut-cream-popsicles/ 

Eller, ta valfri frukt och skär (äpple/banan kanske) lägg på ett lager jordnötssmör och toppa med hackade nötter :)

[Tilde]
3/6/15, 9:46 PM
#12

Blåbärssmoothie! Eller att göra bananglass (halvnyttigt) 🙂 Rostade mandlar är också gott. Sen finns det ju gluten och sockerfria efterrätter som man kan hitta recept på :)

Upp till toppen
Annons: