Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 2519 ggr
Corgitok
3/6/15, 7:55 PM

Skäms över min kropp (x)

Jag har skämts över mig länge, och nu går jag i 7an.

Nästan ALLA i min klass är smala, fint hår, långa naglar, fina ben, smal mage osv. och sedan så kollar man på mig.. korta naglar, tjocka ben, tjock rumpa, breda axlar, muskler, mullig mage o tjocka  armar. Det är pinsamt. Varje gång någon jag förbi någon försöker jag gömma min "baksida" Alla andra har så fina ryggar, platta bakar o smala ben. Men inte JAG! Är starkast av tjejerna o många killar  i klassen men jag vill vara "svag" och normal som de andra. Svag är inte så bra men de e finare. :S

När någon ser mig skriva något eller göra något som man andvänder fingrarna till "gömmer" jag mina fingrar för jag tycker de är så fula.  Vad ska jag göra?

 Jag kan inte ha linne eller en vanlig tröja för då "syns!, jag kan inte ha på mig mjukiskläder för då ser jag också mullig  ut, ser ful ut i fliströjor så tar alltid stora tröjor på.. Det blir jobbigt. Alla andra har på sig vad som helst men ser ändå vackra ut.  Jag är inte överviktig direkt men jag är ganska så mullig, och jag gillar inte det. Ialafall inte  baken, den e stor!  När jag blir stor ska jag kanske operera bort det för det ser så fult ut o stort  D:.Och jag kan inte prata o röra mig vanligt för jag skäms över att jag ser ful ut. Jag försöker smita ifrån även fast jag inte vill. Detta får mig att prata o röra mig mindre . Jag vill inte att man ser hur fult jag går.   Vad ska jag göra? Dessutom har jag fula fötter. (Japp mycket klagomål)

Det är dessutom IRRITERADE när de smalaste tjejerna håller på och ba: Åh jag är så tjock! Jag måste gå ner i vikt

Jag  ba: Nej kolla på mig då! -.- (t.ex.) och så säger de, nej du är jätte smal Felicia, det är faktiskt jag som e tjock.

 IRRITERANDE!!!! o_o

 (Jag bryr mig inte så mycket om andra är överviktiga kan jag tilläga, tycker de är  fina. Alla är fina tycker jag, förutom just JAG då..)

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
[EllenAlicia]
3/6/15, 8:00 PM
#1

folk tycker en själv är ful rätt ofta. man ser bara sina egna fel och klagar över dom och man tänker inte att andra tänker samma som en själv.

men de du kan göra är väl att försöka gå ner i vikt? inget kommer hända om man bara klagar ;)

[Diddit]
3/6/15, 8:03 PM
#2

har samma problem, fast tvärtom,är extremt smal om armarna, har svårt att gå upp i vikt och bygga muskler. gömmer mina armar och sånt.

Men jag tycker inte du ska skämmas, du är inte den enda som har problem. stå upp för dig själv, och vad du än gör, svält dig inte. det är bättre att träna.

Hitta en kompis som du kan träna med, ( säger inte att du ska gå ner i vikt ) men för varge pass man har kört så känner man sig smalare och stoltare över sig själv, man ska inte ha som mål att träna för att bli smal, det första målet ska vara att det är roligt.  det finns massor med tjejer som inte är så ''tjejiga ''. som jag, jag trivs inte i långa naglar, eller att gå i korta kjolar te.x. jag är den mera militär tjejen. våga trivas med dig själv. du kan gå i tajta lång armade tröjor, på så sätt så visar du dina former fastän du inte skäms över dom te.x. hoppas jag gav dig några bra tips trots allt. :)

Corgitok
3/6/15, 8:04 PM
#3

jag har försökt men orkar inte. En dag tränar jag som sjutton men nästa dag ligger jag på sängen, kollar på film o äter lite snacks xD :(

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Corgitok
3/6/15, 8:05 PM
#4

#2 Tack 2. Bra tips.. Ska nog börja jogga med mig bästis. Dock ett problem.. Ser tjock ut när jag joggar :(

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

[Diddit]
3/6/15, 8:06 PM
#5

vart bor du för någonstans ? jag är vegan och vill börja träna, men har ingen att träna med. skulle du vara intresserad ? jag har ganska stark vilja och brukar vara bra på att hjälpa folk som mår dåligt. :)

Corgitok
3/6/15, 8:08 PM
#6

Jag bor i utanför Bohuslän. Ja jag skulle kunna vara intresserad, men är rädd för att träffa nytt folk som jag pratat med genom internet :/ Tack för hjälpen ialafall <3

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Tanjis
3/6/15, 8:15 PM
#7

Jaha, jag är också bredaxlad och har stor rumpa och magen putar. Jag har dock aldrig brytt mig, jag är 28 och har haft massa pojkvänner som tryggt att jag är väldigt fin och är idag i ett femårigt långt förhållande med min sambo som älskar min mjuka rumpa

Molekylflickan
3/6/15, 8:20 PM
#8

Lite former är absolut inte dåligt! Vi har nog alla komplex över hur vi ser ut :)

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[Diddit]
3/6/15, 8:22 PM
#9

jag är likadan, har social forbi, men kämpar ändån! vet inte hur långt det är mellan bohuslän och karlskrona. men skäms inte över de jag umgås med, hur det ser ut eller klär sig. :)

Molekylflickan
3/6/15, 8:27 PM
#10

Om man tar mitten från Bohuslän till Karlskrona är det ca 5 timmar :)

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Corgitok
3/6/15, 8:28 PM
#11

Tack för stöden<3! Mina klasskamrater säger också att ja e fin som ja e men ändå hjälper det inte :( De e liksom så perfekta..  Har ni tips på hur man kan gå ner i vikt men endå kunna äta godis åpå fre-lör xD? Jag vill vara liiite mullig  o tkr de e fint men vill minska fettet en del bara. Måste inte ha tigh gap liksom.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Molekylflickan
3/6/15, 8:32 PM
#12

Man kan gott unna sig godis ibland ;) Ät varierat och motionera lagom. Att träna med någon är jättebra, tycker jag. Det är så tråkigt och lätt att skjuta på saker utan en extra person att peppa.

Kanske starta en motivationstråd på träning eller löpning (m.m.) iFokus?

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Tanjis
3/6/15, 8:38 PM
#13

#11 du är 13 år. Din kropp kommer förändras 1000 gånger om under tonåren på gott och ont, börja inte trixa med dumheter som att banta

Annons:
[pusselbit]
3/6/15, 8:46 PM
#14

Skämmas över stor rumpa? Det är snyggt! Du kommer att förstå det där sen;)

Nelley
3/6/15, 8:56 PM
#15

#14 Tänkte skriva det! Tror min rumpa har krympt lite.😂

[pusselbit]
3/6/15, 8:57 PM
#16

#15 Hur kom det sig då?

Nelley
3/6/15, 9:00 PM
#17

#16 Har gått ner lite i vikt. Är familjens rumpa annars.😃😎

Corgitok
3/6/15, 9:00 PM
#18

#14 Ja många vuxna gillar sånt, men jag känner mig inet bekväm vid det..  Får la acceptera det endå :P

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

NordicSunset
3/6/15, 9:10 PM
#19

Varför kan inte lite mulligare personer vara perfekta? Jag tycker perfekt är ett sånt dåligt ord, jag menar, vem är perfekt egentligen? Alla har något de inte gillar med sig själva. Ställ dig framför spegeln, kolla på dig själv, le och säg "Fy tusan vad fin jag är!". Jag är 100% säger på att du är otroligt vacker.

Be the best version of you.

  • Zoella
Molekylflickan
3/6/15, 9:19 PM
#20

Egentligen är det nog mer perfekt. Att vara mullig alltså. Skulle man överleva vintern förr i tiden var man tvungen att ha lite kött på benen. Tycker personligen inte att det är fint att se ut som ett benrangel. Har själv tigh gaps och benen ser så krokiga ut. Var nöjd med den du är! Du kan inte vara något bättre. Du är en unik alldeles egen person och otroligt vacker på ditt alldeles egna sätt. Jag lovar!

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Annons:
Corgitok
3/6/15, 10:11 PM
#21

Tack så mycket <3

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Molekylflickan
3/6/15, 10:16 PM
#22

#21

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

powerade
3/6/15, 10:31 PM
#23

Har känt som dig ett par gånger också… men du ser ut som du gör och alla är vacker men annars kan du ju börja träna lite sådär lagom? Inte ens snyggt när överarmarna är lika smala som handlederna direkt och låren lika smala som vaderna, inget man ska sträva efter iallafall♡

MoaHermansson
3/6/15, 11:18 PM
#24

För det första tycker jag det är skitsnygg att ha en stor rumpa. Sen tycker jag också att det är finare när man är lite större och kraftigare än smal och spinkig.


Upp till toppen
Annons: