Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1092 ggr
Anonym_Girl
3/7/15, 4:26 PM

Orkar inte mer!

Hej! Jag ska gå rakt på sak. Jag har blivit jävligt deprimerad senaste tiden. Jag är nästan aldrig glad. Det finns ingen specifik orsak utan det bara händer väldigt mycket. Många av mina kompisar mår dåligt och av det många anledningar jag inte vet. Men jag har också börjat må dåligt. Jag skämtar inte så mycket och för det mesta ligger jag upp i min säng och lyssnar på musik. Och snälla kom inte och säg att jag ska gå till en kurator. För det kommer inte hända. Men iallafall. Jag mår skit och orkar inte mer. Min hjärna går på högvarv dygnet runt samtidigt som det inte går att tänka. Och som ett exempel var jag jätte ledsen på min födelsedag. Jag brukar alltid se fram emot det och ha jätte kul men nu låg jag bara uppe på mitt rum och lyssnade på musik som vanligt. Jag vet inte vad jag ska göra.

Annons:
[134643]
3/7/15, 4:34 PM
#1

Varför vill du inte prata med en kurator? Det du kan göra själv är att se till att hitta på saker, även om det känns tungt. Att ligga och lyssna på musik får dig inte att må bättre i längden. Du behöver fysisk aktivitet och socialt umgänge. Se till att du äter bra också så att du får i dig alla näringsämnen du behöver. Det är också viktigt att försöka tänka positiva tankar, att tänka att du inte orkar mer gör att man gräver ner sig själv ännu djupare. Det är jättesvårt att tänka positivt, speciellt om man faktiskt har en depression och signalsubstanserna i hjärnan inte funkar, då kan du behöva prata med någon professionell och möjligtvis även medicin, men det är ju en psykolog som måste hjälpa dig med det. Mitt råd är ändå att skaffa hjälp, även om det är tufft.

CheChe
3/7/15, 4:35 PM
#2

En tanke:

Om du kan.  Vistas i naturen!

Naturen ställer inga krav på dig.  Det kan kanske hjälpa dig att få rätsida på dina tankar. 🙂

NordicSunset
3/7/15, 4:37 PM
#3

Du kanske har D-vitaminbrist?

Be the best version of you.

  • Zoella
[EvelinaL]
3/7/15, 4:47 PM
#4

Vad får dig att inte vilja prata med en kurrator?

Anonym_Girl
3/7/15, 5:46 PM
#5

Jag vet inte. Jag gillar inte kuratorer (eller vad det nu heter). Jag gick till en kuratoe en gång och jag avskydde det. Det händes som att hon bara försökte få tiden att gå och då kände jag mig bara ännu mer bortglömd (som var mitt problem då). Och jag vet att inte alla kuratorer är så men jag har inte lust att gå till en igen. Men tack för alla andra tips. Jag gillar att gå ut i naturen (bor bara några meter från en skog) men det har varit för kallt på sistonde och det där med D-vitaminsbrist. Jag har tänkt på det. Man får väll D-vitamin av solen? Eller? Och jag är inte ute så mycket + att jag bor i göteborg så solen skiner inte ofta. Ska nog försöka vara ute lite mer. Det kan vara bra.

NordicSunset
3/7/15, 5:51 PM
#6

#5 Ja precis, det får man av solen. Det är många som känner sig deprimerade just pga det. :) Du kanske kan ta tillskott ochs eom det blir bättre?

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
Tipsi3
3/7/15, 8:47 PM
#7

Du kanske kan gå ut och springa, kanske i naturen (lite terräng, alltid lika roligt, blir som en hinderbana hehe 😉), själv tycker jag att det är väldigt skönt 🙂 Vara ute, röra på sig och bli lite kall x)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Corgitok
3/8/15, 12:08 AM
#8

Du kan kolla på roliga videos, eller inte vara lite mycket på internet. Jag blir ialafall gladare när jag är utanför internet. (Även fasst jag älskar internet o de e mitt liv) Det börjar bli soligare o soligare ute så du får mer värme o vitaminer. Ät bra mat och gör saker som glädjer dig. :)

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Upp till toppen
Annons: