Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 1129 ggr
Juliastrom
2015-03-07 21:24

Era bästa concealers

Jag behöver veta era BÄSTA concealers!

Både krämiga och "flytande" och både till mörka ringar och röda prickar.

Annons:
Tipsi3
2015-03-07 21:36
#1

Nu är den dock i puderform, men täcker riktigt bra, så tipsar dig om den jag använder!

Det är TiKei Mineral Cosmetics Concealer, en liten burk med concealer i puderform :) Den använder jag till röda prickar, eventuella röda områden som vid näsan och ytterst vid ringarna under ögonen.

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Juliastrom
2015-03-07 21:43
#2

Tack :D

Cazzos
2015-03-07 23:00
#3

Har hört att Cliniques concealer ska vara bra 😃


[134643]
2015-03-07 23:38
#4

Jag använder maybellines fit me och tycker att den funkar bra! Använder den enbart under ögonen för att täcka/highlighta ^^

Sweety
2015-03-08 11:35
#5

Jag har testat maaaassor av olika concealers då jag av någon anledning ofta blir jätteröd runt vissa partier i mitt ansikte vilket är både jobbigt och fult. Nu har jag ÄNTLIGEN hittat en produkt som funkar super för mig. Jag använder Make Up Store's Cover all mix. Det är en krämig concealer som består av tre färger, en rödaktig som täcker mörkar partier (tex födelsemärken eller ringar under ögonen), en gulaktig som täcker röda partier och en beige som man kan använda för att ljusa upp de andra färgerna eller bara använda som highlighter under tex ögonbrynen.  Det är den bästa concealern jag har hittat iallafall. 🙂 Jag använde maybelines fit me förut men den funkade inte för mig. Efter någon timme var den helt borta och den täckte inte bra. 😛

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Jojaton
2015-03-08 13:24
#6

MUS Cover All Mix är fantastisk när jag är riktigt mörk under ögonen, sen använder jag Maybelline Fit Me, MAC Pro Longwear eller LA Girl Pro Conceal ovanför för att highlighta och få rätt ton, eller bara de senaste om jag inte behöver lika mycket täckning. EX1 har också en concealer som jag älskar att använda när jag bara vill ha en snabb, halvtäckande sminkning :)

Johanna - Instagram

Annons:
Larissa
2015-03-08 15:46
#7

Jag älskar Mac's pro longwear concealer!

Den täcker bra, både under ögonen och andra blemmor i ansiktet.

Finns 1 minus med den dock, och det är att pumpen trycker ut för mkt concealer än vad som behövs..

Har löst det med att ha en liiiten burk som jag trycker ut en pumpning i, sen tar jag ur burken ca 2 ggr, en pumpning räcker typ till 2 sminktillfällen alltså.

Tycker annars den är väldigt täckande, blir inte alls kakigt för den är ganska tunn och lätt liksom. Dessutom är den dryg, det behövs inte mycket alls! 

Dessutom sitter den länge, har man primer under och sätter med puder så sitter den verkligen heela dagen!

Och "pumpproblemet" är lätt att bortse ifrån, för den är såå bra och fördelarna väger upp nackdelarna!

Har även Make up store's "easy cover" concealer och tkr om konsistensen på den, men tkr inte den håller lika bra som Mac's och den lägger sig lätt i vecken under ögonen liksom.

Har en concealer från ELF som är betydligt biligare men som jag nt riktigt tycker om på nåt sätt heller..

Stor skillnad på dyrare concealers och concealers från tex. maybelline, loreal osv men det är ju en smaksak på vad man vill lägga ut och hur höga krav man har på sitt smink :)

Juliastrom
2015-03-08 16:24
#8

Ja jag har haft MUS concealer men den torkade så snabbt.. men ag är riktigt sugen att testa Mac pro longwear men vågar inte beställa då jag är rädd att få fel nyans :/

Tuuvaa
2015-03-09 20:17
#9

Har precis köpt en från loreal Paris som heter perfekt match och är i färgen natural beige och den täcker ALLT! In loveeee

Juliastrom
2015-03-09 20:51
#10

Jag har beställt Mac Pro Longwear nu, fick ett hum om vilken färg jag skulle gå efter när jag var på KICKS, så nu är det bara att hålla tummarna att den passar!

Larissa
2015-03-10 18:09
#11

#10 ett mycket bra val! Vilken färg tog du?

Juliastrom
2015-03-10 22:02
#12

NW15 =)

emms
2015-03-11 18:18
#13

MAC pro longwear concealer - täcker bra, håller länge, lägger sig inte i veck.

LA girl pro conceal (dock inte så ljusa nyanser, funkar inte att highlighta på mig). Men föredrar att applicera på handen och massera den lite då den innehåller små korn och kan va svår att få fin annars. - billig, bra vardagsconcealer.

Collection lasting perfection concealer. Ljus, sitter bra, mycket pigment. - bra dupe för macs. Billig.

Använder dom till under ögonen/highlighta.

Emma

Annons:
Upp till toppen
Annons: