Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1669 ggr
Molekylflickan
2015-03-08 20:31

Ignorera sig själv?

Kan man få göra det? Inte köra på autopilot och ignorera sig själv helt och hållet. Jag vill ta vara på mitt liv, 14 kommer jag aldrig vara igen. Men vissa delar sätter jag så mycket fokus på och det fyller mig med sån otillfredsställelse. Kan man inte bara få IGNORERA sitt hår fullständigt och låta bli att fundera alls över sin längd och sina bröst i ett år? Så kanske en vacker dag jag kan titta på mig själv och se skillnad från dag till dag, för jag stressar sönder över min kropp. Jag älskar mig själv. Ibland känner jag mig jättenöjd med vem jag är, liten och nätt och alldeles JAG, men jag väntar så på att "det" ska hända mig också. Att saker och ting ska börja hända. Kan man inte då bara få sätta upp håret och vägra kolla på det tills det blivit långt, vägra ens se på sina bröst och skänka längden en tanke? Vad befriande! Hur står alla ut med att vänta på sin pubertet? Kan jag inte bara få se en liten förändring?? Snälla? Var bara tvungen att skriva av mig. Det känns som att det är så lätt för andra att strunta i sin kropp och att jämföra sig. Jag vill också helt plötsligt få titta mig i spegeln och vara annorlunda. Puberteten är inte "en massa saker som händer helt plötsligt", det är en evig väntan och jag kommer ingen vart. :(

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Annons:
Hippieelsa
2015-03-08 21:07
#1

Förstår precis vad du menar. Känner typ precis likadant ibland…

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

IceTee
2015-03-08 21:21
#2

Jag går också och väntar på det faktiskt… Och jag ska fylla 20 i år!

Medarbetare på Skor iFokus

[134643]
2015-03-08 21:22
#3

Jag har aldrig känt som dig med puberteten, så jag kanske är way off nu men ändå. Jag tror tyvärr inte att det kommer förändras bara för att du äntligen kommer in i puberteten. Det finns alltid saker att vänta på, saker att vilja förändra. Det är något jag tror att väldigt många människor försöker jobba med, men det är svårt att lyckas med. Det här blev väl inte direkt något peppande inlägg haha, jag vet inte riktigt vad poängen är egentligen. Poängen är väl att det du beskriver är väldigt mänskligt för människor i alla åldrar, alla storlekar, färger och former. En dag kan du förhoppningsvis fokusera på annat än ditt utseende, men tricket är inte att förändra ditt utseende utan ditt tankesätt! :)

Anonym_Girl
2015-03-08 21:23
#4

Tro mig. INGEN STRUNTAR I SIN KROPP. nästan alla kollar och jämför med andra. Men om du vill försöka att inte tänka på det kan du försöka att inte göra saker som visar det. Men asså t.ex. Om du tycker du har små bröst. Stå inte framför spegeln utan tröja varje dag och kolla på dom. Kolla inte ner på dom, kläm inte på dom. Eller asså du fattar. Ge dom inte uppmärksamhet. Jag har själv väldigt små bröst och jag gillar dom inte. Jag vill ha större. Men jag slutade kolla så mycket på dom. Slutade försöka få dom att växa genom att masers m.m. Och nu bryr jag mig inte så mycket. Jag har hittat andra delar på mig som jag älskar. Så oroa dig inte. Försök bara att inte tänka på det.

Molekylflickan
2015-03-08 23:24
#5

#4 Det är det jag menar, att strunta i dem :) Det är bara så svårt och jag känner att jag måste ta en paus, för att jag stressar upp mig över att de inte kommer. #3 Jag tänker att om jag struntar i mina bröst och dlutar fokusera på det, kanske jag kan vända det hela. Gräver bara ner mig i avundsjuka på min syster och förtvivlan om att ingenting händer :) #1 och 2 ;)

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[134643]
2015-03-09 07:19
#6

#5 Jag tror inte att det kommer funka att strunta i dem, det är svårt att ignorera något på sin kropp, däremot skulle det funka att acceptera dem. Förstår du skillnaden?

Annons:
Molekylflickan
2015-03-09 07:43
#7

#6 Ja, i och för sig.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Upp till toppen
Annons: