Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 674 ggr
Molekylflickan
2015-03-10 07:41

Instagram

Jag skaffade nyligen instagram till mina käpphästar (ja, döm hur mycket du vill, jag bryr mig inte), och genast - även om jag skrivit in en annan epost och inte följer eller har följare - följer en av mina vänner mig och likar även ett foto. Jag får panik och raderar kontot, men hinner se en till kompis som hittat mig. Jag vill inte att det ska hända, allt jag ville var ett oskyldigt konto på instagram åt mina sockor på en pinne. Anonymt. Går det att göra så att vissa personer inte ser mitt konto alls? :) Funkar det att blocka eller något? Hemskt tacksam för svar :s

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Annons:
[134643]
2015-03-10 07:54
#1

Ja alltså isåfall får du blocka alla som möjligtvis skulle kunna hitta ditt konto, eller göra ditt konto provat. Du har inte råkat koppla det till Facebook? Det gjorde nämligen jag en gång och då hittade massa vänner mitt konto haha

Molekylflickan
2015-03-10 08:05
#2

Det kanske jag har råkat göra #1 Vet du hur man tar bort det från facebook igen? Jättepinsamt om alla mina fb-vänner ser mitt konto. Det förklarar i alla fall hur de kunde koppla ihop mitt konto med mig, allt jag skrivit var vad mina hästar hette och hur gammal jag var. Inga följare eller någonting :( Jobbigt om man ska behöva blocka alla, men jag tror att jag gör det för säkerhetsskull. Att det är ihopkopplat med fb förklarar också varför jag fick upp en massa personer som förslag helt plötsligt… :s

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[134643]
2015-03-10 08:10
#3

#2 Du går in på din profil, klickar på kugghjulet uppe till höger (inställningar) sen scrollar du ner lite och klickar på 'linked accounts' (vet inte vad det heter på svenska) sen ser du till att Facebook inte är kopplat till ditt konto! :) Jag vet hur det känns haha, jag fick massa problem när jag råkade koppla mitt konto till Facebook :3

Molekylflickan
2015-03-10 08:22
#4

#3 Hoppas det funkar. Ska blocka så många jag kommer på också. Tack så hemskt, hemskt mycket.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[rumelle]
2015-03-10 09:25
#5

Man kan ju ställa in så att kontot är privat och man måste godkänna alla vänförfrågningar innan någon kan se ens bilder.

Upp till toppen
Annons: