Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1733 ggr
Anonym_homo
3/11/15, 5:59 PM

Trivs bättre med killar?

Inlägget försvann.. Skriver om i kommentar lol

Annons:
Anonym_homo
3/11/15, 6:00 PM
#1

Vaa!!?? Halva inlägget försvann! D: neej!! Måste skriva om allting… F*ck..

Anonym_homo
3/11/15, 6:02 PM
#2

Ändrade i inlägget nu, xD är lite 'perfektionist' så kan inte ha halva texten i inlägget, sen andra halvan i kommentar lol

Scorpio97
3/11/15, 6:02 PM
#3

Jag trivs i regel också bättre med killar. I mellan och högstadiet tyckte folk det var konstigt, men nu på gymnasiet är det ingen som bryr sig. Brukar inte bry mig om någon påpekar eller frågar varför jag "bara är med killar", utan jag brukar bara säga att jag umgås med dom jag gillar helt enkelt, och att det råkar vara mest killar.


//Jessie

Wellcraft
3/11/15, 6:23 PM
#4

Jag trivs bäst med vissa individer - inte kön, så mitt umgänge är väldigt mixat. Så skulle inte säga att jag trivs bättre med just ciskillar.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Semper_Solus
3/11/15, 6:38 PM
#5

Jag är kille och jag har alltid haft dåliga erfarenheter med killar, har bara känt störande omogna sexgalna okänsliga elaka (för många adjektiv) idioter.. Jag är därför just nu bara vän med tjejer. Men det beror helt på personen och inte könet :)

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

Anonym_homo
3/11/15, 7:02 PM
#6

*varning för långt inlägg* Visste inte vilken grupp, men hoppas det blir bra.. Jo, jag är en tjej som går i åttan. Jag trivs bättre med att vara med killar än med tjejer.. Eftersom jag är med killarna hellre än med tjejerna så säger jag att jag är homo för att slippa alla kommentarer med "haffa lite eller?" Oftast kommer det från tjejerna. Några av Killarna vet att jag inte är homo, men dom håller det hemligt för dom gillar inte att alla tjejer retar mig för att jag är med killarna :3 vilket jag tycker är grymt schysst. Innan när jag sagt 'hemlisar' till tjejer så vet halva stan om det redan nästa dag typ.. Men nu när alla tror jag är homo så är det inte så många som bryr sig längre. Och jag tycker inte heller det är jobbigt att behöva gå under "homosexuell" även om jag är heterosexuell. Killarna är jag med ganska ofta. Både i skolan, i aktiviteter och på fritiden. Vi umgås rätt ofta på helgerna och går ut på stan. Inte dricker eller nåt. Utan har allmänt trevligt, köper mat, sitter i varandras knän, håller hand, kramar varandra(var jag som började med det xD sen har vi fortsatt kramas och nu är det en vana. Vi kramas lite hela tiden. Haha, helt random så kan vi göra en gruppkram. Haha, dock är gruppkramarna rätt 'våldsamma' och rätt som det är så ramlar en person, och då ramlar alla andra också xD sen kramas vi bara 'en och en' också ibland. Men vi kör oftast gruppkram bara för man får alltid skrattanfall av dom :p kanske några blåmärken eller brutna ben också xD men det är det värt haha), bär runt på varandra xD både på ryggen, axlarna och i famnen. Dock kan jag bara bära på ryggen för killarna är lite längre än mig :p så kan inte ha dom på axlarna eller i famnen xD. Vi delar också alltid på pengarna när vi köper något tillsammans. T.ex om jag köper något bara till mig själv så bjuder jag ju ändå, och dom bjuder också om dom köper något till dom själva. Men typ när vi köper mat ute på stan så delar vi alltid på pengarna. Alla tjejer säger att dom bara utnyttjar mig, bara för jag ibland brukar betala lite extra om det saknas en femma. Har högre månadspeng än killarna jag umgås med(har många killkompisar, från olika aktiviteter och skolan, men vi är ett gäng som är liksom bästa vänner, också dom som vet att jag inte är homo) så därför brukar jag slänga till lite extra. Men det är liksom något jag väljer att göra. Skulle jag inte göra det så tar vi bara något annat som är några kronor billigare, men jag vill liksom ha det som vi tänkt äta xD vi äter liksom oftast samma sak. Kan hända nån gång att vi testar något nytt, men annars äter vi alltid samma sak. Sen kan vi byta lite, Asså typ den månaden så äter vi kebabpizza. Nästa månad känner vi för att äta hamburgare istället. Om ni fattar :p . Så har vi inte råd med den maten som vi 'ska' äta så är det ju inte lika kul. Ja, som ni fattar så älskar jag dessa killar. Skulle offra allt för dom. Vi skulle offra allt för varandra. Dom skulle offra allt för mig. Och dom låter ingen retas eller bråka med mig. Eftersom många retar mig och så eftersom jag är med killarna, så är det oftast jag som behöver 'skyddas' :p. Har också hållit på att bli nedslagen för det en gång, att jag var "homo", av några fulla tjejer(som "visste att jag var homo"). Det var en gång en lördags kväll när vi var ute på stan. Inte festa, det brukar vi inte göra. Finns inga fester här i denna lilla stad :p . Jag satt på en bänk, en bit ifrån killarna som stod vid bron över ån. Jag ville sitta ner för jag hade ont i benen, och närmsta sittplats var 20 meter från bron. Dom höll ett öga på mig dock, eftersom en flicka nästan hade blivit våldtagen i närheten veckan innan. Och som sagt vill dom inte förlora någon i gänget. Och eftersom jag har svårare att försvara mig så håller dom koll på mig hela tiden :p lite för överbeskyddande ibland. Men det förstår jag. För när jag satt på bänken, så kommer plötsligt några tjejer från ingenstans och precis när jag ska resa mig (ser inte tjejerna bakom mig) så sparkar dom ner mig. Slog i bröstet i bänken och tappade andan. Hörde killarna skrika och en sekund senare kan jag höra dom närma sig. Tjejerna sparkar till vid midjan och jag hör dom säga "lebbf*tta" innan killarna slår bort dom. Medan två killar hjälper mig, och samtidigt ringer polisen, så skäller dom andra tre killarna ut tjejerna, och håller koll på dom så dom inte kan sticka iväg innan polisen kommer. Jag får tillbaka andan och killarna hjälper mig upp och lugnar och håller om mig. Efter det är jag evigt tacksam över att ha mina bästa vänner. Som accepterar mig även om jag gillar killar mer än tjejer. Dom bryr sig heller inte om att jag är tjej, eftersom jag inte beter mig som andra tjejer :p Även om dom 'skämt-kallar' mig saker som typ bitch, bög osv så tar jag inte illa upp av det. Jag vet att dom skämtar, och skrattar bara samtidigt som jag säger nåt tillbaka. Andra tjejer gillar heller inte mitt skratt, jag skrattar inte lika fint som dom, så alla tjejer kollar konstigt på mig medan jag skrattar :p medan killarna skrattar med mig och tycker jag har jättecoolt skratt :p för det gör så dom börjar skratta ännu mer :p inte så dom skrattar åt mig, utan skrattar med mig. Tjejerna tycker också det är jätteäckligt när jag och killarna - speciellt killarna - delar mat och dricka. Dom är så bacillrädda och kan inte ens ta upp en flaska på golvet som någon druckit i… Men liksom.. Jag har inte blivit sjuk av att dela dricka och mat med killarna. Och det har vi gjort i flera år. Ingen som dött :p Detta inlägget hade väll inget riktigt syfte egentligen.. Ville bara skriva lite om hur stolt jag är över mina bästa vänner. Och är det vanligt att man trivs bättre med motsatt kön även om man inte är homo? Och är det vanligt att man säger att man är homo bara för att få folk att sluta retas? Visst, det har gett mig andra problem, men det är liksom inte lika jobbigt att bli nerslagen en gång(dock hade jag ju också mina vänner som hjälpte mig) som att bli retad med jobbiga kommentarer varje dag. Har ni någon vän som ni är evigt tacksamma för att ha? Och som ni skulle offra allt för?

Annons:
Anonym_homo
3/11/15, 7:05 PM
#7

Försökte skriva lite mer kortfattat i kommentaren nu :p dock är jag väldigt dålig på att korta ner saker då jag tycker allt är viktigt att ha med xD

Flöffo
3/11/15, 7:49 PM
#8

Jag tycker kön absolut inte spelar någon roll, det viktigaste är att de är bra vänner och att man trivs ihop. Och ja, det är vanligt att man trivs bättre med motsatt kön, absolut inget fel med det.  Väldigt tråkigt att du bara har stött på så elaka, dumma tjejer dock, men jag är glad att du har hittat dessa schyssta killar att vara med istället. Ni verkar ha det väldigt kul ihop! 

Jag har en bästa kompis, hon går i min parallellklass. Sen har jag även min hund som jag älskar och som är min bästa vän :)

//Flöffo

Anonym_homo
3/11/15, 7:56 PM
#9

Hihi, ja, hund har jag också :) han är också med ibland när jag är med mina vänner. Ja, hunden är också min bästa vän såklart :) älskar honom minst lika mycket! Det är faktiskt också ett problem med tjejerna, dom gillar inte om jag skulle ta med hunden när man umgås. Killarna dock blir jätteglada och min hund får ibland vara med när vi sover över :) även om vi inte sover hos mig :) tjejerna skulle aldrig tillåta det. Men killarna är mer 'kan du inte ta med dig hunden?' Haha, så hunden är också med i gänget :) dock är han inte alltid med eftersom det är bökigt att ha med honom när vi är på stan T.ex. Dock på sommaren brukar han få vara med eftersom vi kan äta ute då. Haha xD killarna bråkade en gång om att få plocka upp efter att hunden bajsade xD dock lät jag inte dom göra det haha, ville inte riskera att dom skulle slänga hundbajs över hela gatan xD hahaha

catcult
3/11/15, 8:21 PM
#10

Nej, jag tror inte att det är särskilt vanligt att säga att man är homosexuell för att inte bli retad och jag är övertygad om att det är ett mycket dåligt sätt att hantera situationen på.

Däremot är det vanligare att man som tjej föredrar att umgås med killar än andra tjejer, jag har själv alltid varit så och tyckt att det är mycket enklare att prata med killar än andra tjejer. Jag upplever killar som betydligt mer "laid-back" och roligare än tjejer (generellt, måste jag förtydliga innan någon feministgestapo får en hjärtinfarkt).

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Jojaton
3/11/15, 8:43 PM
#11

Mina närmsta vänner är tjejer, men min umgängeskrets består mest av killar. Tycker det är enklare och roligare, ofta är det så mycket drama bland tjejer och jag har inte alls upplevt det med killar. Får man kommentarer från andra brukar det oftast handla om avundsjuka.

Johanna - Instagram

Whippet
3/11/15, 10:21 PM
#12

Tror min närmata vän just nu är en kille, blev ovän med min kompis tjej idag hon blev arg av något jag inte vet vad, oxå kallar hon mig fula saker som kvinnors och mäns kön på ett sätt "You named it" Så när jag skulle fråga varför hon var arg så sa hon bara "stick" så jag skolkade första gången i mitt liv, och gick hem… Ska sjukanmäla mig imorgon så att jag slipper skiten :'( Så min bästa kompis är nog en kille som nog har varit det ända sedan förskolan är nog min riktiga bästis fattar inte hur jag kunde vara kompis med henne i 2,5 år. Aldrig mer hennes vän aldrig jag är hellre helt ensam än att vara med hon.

I'm out Vilar huvudet i handen

[SisselaJ]
3/12/15, 12:11 PM
#13

Varför skulle en tjej som umgås med killar vara homosexuell?!?
Umgås bara homosexuella tjejer med killar eller?

Annons:
Nelley
3/12/15, 12:21 PM
#14

Låter som du har ett par riktigt bra vänner, lite avundsjuk faktiskt.😉🌺

Anonym_homo
3/12/15, 1:22 PM
#15

#10 haha, jag själv trivs med att folk tror jag är homo :p så tycker inte det är dåligt sätt, eftersom jag trivs med att folk tror jag är homo. Och inte bara för att det är lättare att umgås med mina killkompisar, visst, det är en anledning, men det är inte anledningen till att jag vill att folk tror jag är homo :) . Plus så vill jag visa att det inte är fel med att vara homo(har gått runt på stan och frågat folk(skolarbete) vad dom tycker om homosexuella. Var rätt många som rynkade på näsan åt det, och jag frågade då varför, och svarade sedan olika svar för att få dom att tänka om. Och många verkade ändra åsikt faktiskt) #13 have no idea… Haha :p man ska tydligen inte umgås med dom man tänder på xD enligt tjejerna. vilket är konstigt för då kan dom inte skaffa pojkvän :p

[134643]
3/12/15, 1:59 PM
#16

#15 Alltså helt ärligt, som icke hetero, känns det lite konstigt att någon går omkring och ljuger om deras sexualitet. Att vara homosexuell är inget val, något som de flesta icke hetero personer fått kastat efter sig alltför många gånger. Jag har killkompisar, och om någon tjej skulle få för sig att jag haffar.. Ja, vad gör det egentligen? Varken jag eller mina killkompisar tar åt sig, om något skrattar vi bara åt det. Om man som jag är bisexuell är det lite svårt att undvika att vara kompis med könet man attraheras av, då blir man rätt ensam ;)

hund_katt
3/12/15, 2:32 PM
#17

Jag trivs också med att säga att jag är homo :p då slutar alla plötsligt att tycka det är konstigt att jag umgås med killar.. Lever lite som du, TS, är hellre med killar. Har också några killkompisar som jag gillar lite extra :) dock vet jag inte om dom gillar mig lika mycket som jag gillar dom xD haha nej men.. Du lever mitt drömliv på pricken :o att ha några killar som är ens bästa vänner. Jag har en sån kompis som jag kan 'klänga' rätt mycket på, typ bära och sitta i knät, dock bor han inte i samma stad :p men har också några andra killkompisar som är mina bästa killkompisar. Umgås dock inte så mycket med dom då vi inte träffas så ofta. Men på typ scouterna och så, då umgås vi rätt mycket :) kramas och brottas xD och gruppkramar så man ramlar :p dock är det alltid jag som ramlar först så jag hamnar alltid underst… Hahaha.. Dom är dock också rätt duktiga på att lura i mig energidryck och sånt xD inget farligt dock. Fast energidryck var längesedan dom stoppade i mig nu.. Hahaha, dom stod väll inte ut med mina sockerkickar xD hahaha plus att jag får alltid jätteont i magen efter att sockerkicken lagt sig.. Kan knappt gå så dom får bära mig om dom ska någonstans hahahaha xD var flera månader sedan jag fick energidryck av dom sist.. Haha xD

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Anonym_homo
3/12/15, 2:38 PM
#18

#16 jag vet att man inte väljer att bli homo :) men jag liksom trivs med att 'vara' homo.. Haha, jag vet inte hur, men jag trivs med det :p

[134643]
3/12/15, 3:05 PM
#19

#18 Nej, men problemet är ju att andra tror det - och då stärker du bara det på något sätt. Jag säger inte att du gör fel eller något, bara att det gör mig illa till mods. Jag håller nog med #10 lite här, det känns som ett dåligt sätt att hantera situationen, både för din egen del och alla icke hetero personer där ute. Hade en kompis till mig ljugit om att vars homosexuell hade jag nog blivit allvarligt stött, typ på samma nivå som om någon kompis ljuger om att blivit mobbad, våldtagen eller liknande. Men det kanske bara är jag

Anonym_homo
3/12/15, 4:06 PM
#20

#19 dock trivs jag inte med att ljuga om att jag blivit mobbad eller våldtagen osv. ;) Jag känner mig mer som mig själv när folk tror att jag är homo. Jag är ju fortfarande mig själv även om alla tror att jag är homo :) innan jag 'blev homo' så kunde jag inte vara mig själv eftersom tjejerna inte lät mig vara med dom jag trivdes bäst med. Men sen när jag 'blev homo' så lät dom mig vara, och tog inte längre med mig i deras umgänge, där jag var töntig enligt dom då jag aldrig hade rökt. Men nu när dom låter mig vara kan jag vara mig själv utan att dom bryr sig. Varför skulle dom tro att man kan välja det bara för att jag 'är homo'? Jag kunde ha varit riktig homo, eftersom det är vad alla ser mig som. Visst finns det ju dom som tror att man kan välja det, men dom blir väll inte fler bara för att jag är homo? För dom vet ju inte att jag är hetero…

Annons:
Anonym_homo
3/12/15, 4:22 PM
#21

Och vad är annars ett bra sätt att hantera situationen på? Jag tycker det har blivit bättre efter att jag 'blev homo'. Som sagt, hellre nedslagen en gång än stå ut med jobbiga kommentarer hela dagarna. Och dom sa det liksom inte på skoj. Det hör man ju på rösten. Mina killkompisar skojar med Bitch, gay, bög osv, men där hör man ju att dom bara skämtar och inte vill något illa. Tjejerna liksom säger "Asså Gud vad du haffar!" Sen himlar med ögonen och tittar sedan mot de andra tjejerna för att få deras medhåll. Asså dom skrattar ju inte ens, dom tyckte det var konstigt att jag var med dom. Men sen när jag 'blev homo' så bryr dom sig inte om det längre, eftersom jag då inte haffar, för jag haffar ju isåfall bara på tjejer.. Inte på killar. Om jag mår bättre nu, så måste det väll vara ett bra sätt att hantera situationen på? Än att göra det ni tycker är rätt(vad det nu är, att fortsätta stå ut med kommentarerna?) och inte må bättre? Hade jag heller inte sagt att jag var homo, så skulle jag inte våga vara med killarna tillslut, och då skulle jag heller inte fått mina bästa vänner, eftersom jag aldrig skulle våga lära känna dom. Kanske inte är ett bra sätt från ert håll, men så länge jag mår bättre så är det väll ett bra sätt från mitt håll?

[SisselaJ]
3/12/15, 4:32 PM
#22

#21 jag tycker det låter som om tjejerna är avundsjuka för att killarna hellre hänger med dig än spanar in dem. Det tröstar väl dom att tänka "hon kan ändå inte bli tillsammans med dem för hon är homosexuell", så att deras avundsjuka lindras.

[134643]
3/12/15, 4:41 PM
#23

#21 Nej, jag anser att en bättre lösning skulle vara att stå upp for dig själv och för den du ÄR. Och du är inte attraherad av tjejer. Att ljuga om något sådant tycker jag faktiskt inte är okej, sorry. Självklart menar jag inte att du ska stå ut med kommentarer, men man kan både säga ifrån, lära sig att inte bry sig eller ta hjälp av någon vuxen. Så visst är det skitbra att du mår bättre, men det gjorde jag också när jag självkskadade och det var ju inte så bra egentligen, eller hur? ;) Jag fattar alltså din vinkel, men jag kan fortfarande inte tycka att det är okej

Jamie+Engla
3/12/15, 5:33 PM
#24

Jag kan vara med alla. Men jag trivs bättre med killar i allmänhet, och jag får samma reaktion från andra som du får TS. Jag tar killar från andra och ska ha alla för mig själv. Men jag har inte haft ett förhållande alls i mitt 17 åriga liv, och ärligt vill jag inte ha de heller. Har inte behovet av de, iaf inte än och hoppas de dröjer tills jag e typ 30 xD.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Upp till toppen
Annons: