Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 809 ggr
Anonym_Girl
2015-03-11 19:04

Känner mig dålig.

Asså jag har ett problem. Ibland. Liksom när som helst. Känner jag mig bara dålig. Innan har jag haft den här kännslan när jag är rädd, nervös eller har skuldkänslor men nu har jag bara börjat få den lite när som helst. Jag får liksom lite ont i magen och det känns som att jag bara vill sova och inte vakna upp. Som att jag är dålig på något sätt. Vet ni vad det är? Är det någon annan som har det såhär eler är det bara jag? Snälla hjälp det är jätte jobbigt.

Annons:
[JeanetteK]
2015-03-11 19:12
#1

Jag tycker att det låter som ångest. Så kan jag i alla fall känna när jag får ångest. Det är inte farligt men väldigt jobbigt. Kanske har du en vuxen du kan vända dig till som kan hjälpa dig att reda ut vad det kan bero på? 

Finns på pm om du vill. ❤️

[134643]
2015-03-11 20:16
#2

Precis som #1 tänkte jag direkt på ångest när jag läste ditt inlägg. Det är alltså inget farligt, ovanligt eller konstigt men kan såklart vara jobbigt. Om du vill reda ut det finns det alltid kuratorer och psykologer som gärna hjälper till! ;3

Anonym_Girl
2015-03-12 17:14
#3

Men kan man göra något emot ångest då? För det är super jobbigt.

[JeanetteK]
2015-03-12 17:49
#4

Det finns många vägar till att komma till rätta med ångest. En sak är att prata med någon som kan hjälpa dig att komma på varför du har ångest. Det kan vara en förälder, en lärare, skolkuratorn, psykolog osv. Kanske har din situation förändrats? Har du höga krav på dig själv? Ibland vet man inte själv och då är det bra att ha någon som hjälper en att reda ut sina tankar. Det finns också medicin men man brukar inte börja i den änden.

[Lollo 97]
2015-03-12 18:01
#5

Får inte riktigt ont i magen. Men jag mår psykiskt och fysiskt dåligt. Men jag vet inte vad det beror på att jag mår psykiskt dåligt. Men att jag mår fysiskt dåligt beror på att jag har värk i kroppen varje dag.

Finns på pm jag med om du behöver prata :) Vet hur jobbigt det är att må dåligt :/

Upp till toppen
Annons: