Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 681 ggr
[Tilde]
2015-03-12 22:27

Skriva av mig...

Hej kära TiF:are!

Jag känner att jag håller på att bryta ihop, nästan i alla fall och jag behöver lite stöd och hjälp från er om vad man kan göra för att hålla modet uppe. 

Jag har så mycket jobbigt som händer på en gång och jag orkar inte… Jag har min rygg som är svullen och nu gör så ont att jag måste sjukskriva mig från skolan (håller fortfarande på att utredas av läkare)… Jag missar som sagt skolan vilket är jättejobbigt för jag vill ju lära känna fler i klassen och jag sviker folk i våra grupparbeten eftersom jag inte kan vara där. De verkar inte förstå hur dåligt jag har det och det känns som om de tror att jag ljuger bara för jag är lat eller inte vill vara i skolan… Jag är också stressad över uppgifter som jag inte orkar göra för jag inte har någon energi p.g.a. ryggen - vill verkligen inte missa poäng och får strul med CSN… och jag är fortfarande ledsen över bortgången av min kanin Willow vilket gör allt bara ännu jobbigare. Sen är jag alltid orolig liksom in the back of my mind för pappa som är sjuk, även om han mår bättre nu… samtidigt som jag försöker stötta min syster som har kärleksproblem och försöker få min sambo att förstå min ryggsmärta och hur dåligt jag faktiskt mår. Sen har jag såklart vardagssysslor uppe på allt detta, ta hand om huset och allt vad det innebär.

Detta är också anledningen till varför jag ibland tar några dagar "ledigt" från iFokus. Jag får väldigt lite sömn om nätterna och sover därför flera timmar om dagarna. Vill helst inte sova på dagen men jag kraschar helt enkelt. Försöker röra på mig då ryggen blir bättre av promenader, men det hjälper inte i längden liksom. Jag ska på magnetröntgen om några veckor och hoppas få hjälp efter det. Tills vidare vet jag inte hur jag ska göra med skolan… 😕

Orkar inte ha det såhär… :(

Annons:
jossan...
2015-03-12 22:36
#1

Nej men stackare! hoppas det blir bättre snart, hur länge har du haft ont??:/

Gud vad bra jag stavar…

[Tilde]
2015-03-12 22:56
#2

#1 Upptäckte svullnaden i slutet av september förra året men då gjorde det mest ont när jag skulle sova. Sen började det göra ont även när jag satt upp eller böjde mig, etc. och nu den senaste månaden gör det bara konstant ont och svullnaden går längs nästan hela ryggraden. 😕 Hoppas verkligen att det går att fixa…

Skogsraah
2015-03-13 03:29
#3

Fy vad jobbigt :( skickar en styrkekram! Det är jobbigt att inte veta vad som är "fel på en" och bara gå och vänta. Är ungefär i samma läge, sjukskriven, väntar och mår dåligt, fast för mig är det psykiskt. Jag har i alla fall lätt för att inbilla mig att andra tycker jag är lat och inte alls har det så jobbigt, som du beskriver, men oftast är det inte en lika big deal som man tror :)

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Molekylflickan
2015-03-13 07:34
#4

Styrkekramar! Usch, hoppas det blir bättre. Den där ryggen lät skum, tycker jag.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[134643]
2015-03-13 08:05
#5

Jag skickar med en massa styrkekramar Tilde! jag hoppas verkligen att de hittar felet på ryggen och att det är lätt att fixa. Vi medisar tar hand om TiF, så det behöver du inte oroa dig för. Vi finns alltid här om du vill prata ut mer. Kram!

[Tilde]
2015-03-13 11:48
#6

Tack allesammans, det värmer! 🌺 Just nu är det strul mellan CSN och försäkringskassan eftersom jag inte är boende i Sverige, så jag vet inte hur det blir med studiemedlet om jag sjukanmäler mig från skolan ett tag… De skulle ringa idag sa de imorse men har fortfarande inte gjort det. Hoppas det löser sig!

Det med ryggen skulle enligt min reumatolog vara kroniskt, men jag hoppas att han har fel. Han hade ju fel på sin första diagnos så jag vet inte riktigt hur mycket jag kan lita på av det han säger. 

Har det i alla fall lite bättre idag. Sov bättre än jag gjort de senaste dagarna! 😴

Annons:
Upp till toppen
Annons: