Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 2256 ggr
[Tilde]
3/13/15, 10:34 PM

Ögonbrynspenna?

Hej alla sminkintresserade! Jag vill gärna ha tips på en bra ögonbrynspenna/skugga för blondiner! Jag har på sistone testat en från Rimmel och en från e.l.f. men den från Rimmel var för mörk (trots att det var den ljusaste som fanns) och e.l.f.s är även den ganska mörk och för mjuk för mig… Vill gärna ha en askig blond, hårdare penna.

Helst under 100 kr 😃

Annons:
Sugar Mist
3/13/15, 10:40 PM
#1

Tror maybelinne har en som du skulle tycka om!

-

[134643]
3/13/15, 10:50 PM
#2

Jag använder en från Loreal som jag trivs jättebra med, jag har däremot mörka bryn, så jag vet faktiskt inte om de har någon blond variant. Den är i alla fall lagom hård och sådär! :)

Duvethon
3/13/15, 10:53 PM
#3

Har testat hur många ögonbrynspennor som helst, tycker att dem flesta är för 'mjuka'. Jag rekommenderar HM's ögonbrynspenna (finns i blond, ljusbrun & mörkbrun) och kostar bara 30kr, tycker absolut att du ska testa den om du inte gjort det. :) Nu använder jag dock en annan eftersom att HM's tog slut, pennan är av L'oreal och jag tycker att den fungerar bra den med :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[Tilde]
3/13/15, 10:53 PM
#4

#1 Vad heter den? :)

#2 Låter bra! Vad heter den exakt så kan jag kolla upp? 😃

mikkan01
3/13/15, 10:54 PM
#5

Brukar köra på lumenes grey brown, är man lätt på handen så blir den inte för mörk och så går den inte i dom där orangea tonerna. 🙂

~mikkan

[Tilde]
3/13/15, 11:13 PM
#6

#3 Aldrig testar H&Ms ögonbrynspenna, men brukar använda deras kajal ibland så kanske ska jag testa! :) Behöver verkligen en ljusare!

#5 Tack, ska kolla upp :)

Annons:
[bat]
3/14/15, 12:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Använder en penna från eBay som jag ville testa på! Kostar kanske 12kr, ev. lång frakttid så värt att köpa fler än en. Den är platt och lite hård i konsistensen, vilket tillför att man får ett mer naturligt svep med pennan, lättare att imitera själva ögonbrynsstråna jämfört med en rund penna. Sen blir den inte att se så mörk och påritad ut med ens, utan den är jättebra om man vill bygga på färg :)! Jag köpte dark coffee, skulle rekommendera gray till en blondin, om man vill ha en mer naturlig look.

[Tilde]
3/14/15, 1:18 AM
#8

#7 Åh tack för tipset! Brukar gilla asiatiska skönhetsprodukter så det kan ju vara värt att testa - speciellt när det är så billigt! 😃

[bat]
3/14/15, 1:29 AM
#9

#8 Sökordet var Eyebrow pencil förresten :)! Tror det är lätt att hitta rätt sen m.h.a. bilden :)

[Tilde]
3/14/15, 2:01 AM
#10

#9 Köpte två stycken för typ 9 DKK inne på Aliexpress 😃 Den gråa och den ljusbruna… Så får vi se hur bra de fungerar på mig, annars var det ju inte speciellt mycket jag la ner på dem. 👍

[EmmiieErixon]
3/14/15, 2:01 AM
#11

Jag kan bara ''varna'' för den från HM att den är väääldigt orange/röd i färgen och ganska ''blöt'' eller vad man ska säga. Blir lätt smetig och lite för mjuk att lägga på så det blir hårda sträck om man inte är väldigt lätt på handen. 🙂

[bat]
3/14/15, 8:50 AM
#12

#11 Instämmer!

[Tilde]
3/14/15, 12:18 PM
#13

#11 Tack för varningen! Då blir det nog inte den… vill inte ha en så varm färg och ingen mjuk penna heller. :/

Annons:
J0554N
3/18/15, 11:05 PM
#14

H&Ms ögonbrynspenna!!!😉 mycket värt pengarna.

Strong people don't put others down, they lift them up. 


[Tilde]
3/19/15, 12:01 AM
#15

#14 Den ljusaste verkar så orange dock 😕 Fungerar den ljusbruna för en blondin?

hannaj98
3/19/15, 3:34 AM
#16

Jag kan säga att jag absolut inte skulle rekommendera h&ms ögonbrynspenna för en blondin. På klippet här under så kan du se om du spolar fram till 2.15 hur ögonbrynspennan ser ut. Den passar på henne men hon har naturligt oreanget hår. Av vad jag ser på din profilbild så tror jag tyvärr absolut inte att den passar för dig. 

https://www.youtube.com/watch?v=1iIErAR8APQ/

Javix
3/19/15, 7:31 AM
#17

#15 ja den ljusbruna är ganska askig ton och passar nog bra. :)


[Tilde]
3/19/15, 10:15 AM
#18

#16 Oj nej sådan hårfärg har ju inte jag så de orange-aktiga ögonbrynen skulle definitivt inte passa mig… 

#17 Får gå till H&M någon dag och se hur den ser ut. :) Hoppas den inte är för mörk bara.

Upp till toppen
Annons: